Tuesday, 23 May 2017

Zul Yahya Kongsi Penghijrahannya..Dulu Gaji RM10-20 Ribu Sebulan Tak Cukup..Tapi Sekarang….


Zul Yahya Kongsi Penghijrahannya..Dulu Gaji RM10-20 Ribu Sebulan Tak Cukup..Tapi Sekarang….



Kuala Lumpur: Sejak berhijrah sedikit demi sedikit pada April lalu, saya terima banyak undangan menyampaikan ceramah tetapi lebih kepada perkongsian hidup dan pengalaman, kata pelakon dan pengarah filem, Zul Yahaya mengenai penghijrahan dirinya dan keluarga.

Zul atau nama sebenarnya, Zulkiffili Yahaya, 46, berkata, dia bukan ulama atau ustaz yang boleh berbicara mengenai agama secara mendalam apatah lagi dirinya masih belajar.

Saya tidak layak berceramah mengenai agama tetapi hanya berkongsi apa yang saya rasa supaya masyarakat boleh turut mencuba dan merasainya.

Perubahan ini atas kehendak sendiri, bukan kerana desakan mana-mana pihak.

Apabila ramai bertanya mengenai penghijrahan ini, pada mulanya segan nak berkongsi kerana bimbang ada yang salah anggap. Namun apabila tetapkan niat sekadar bercerita kisah hidup barulah hati saya rasa lega, katanya.

Ditanya apa yang membuatkan hatinya terbuka untuk berhijrah, Zul berkata sebagai ketua keluarga dia mahu membimbing anak-anak ke arah yang diredhai Allah.

Suatu malam selepas pulang dari kerja dan melihat anak-anak tidur nyenyak depan televisyen, saya menangis.

Mereka dilahirkan beragama Islam dan saya tak mahu mereka Islam hanya pada nama. Jadi, sebagai ketua keluarga saya mesti melakukan sesuatu.

Lagipun setiap manusia pasti mahu berubah menjadi lebih baik dan apabila Allah SWT sudah jentik hati saya ke arah itu, saya mesti melakukannya. Dulu saya bukanlah jahat sangat tetapi sebagai hamba-Nya, banyak yang saya abaikan, katanya.

Zul berkata, dia tidak segan menyertai anak-anak belajar mengaji dan solat dengan ustaz yang dipanggil mengajar di rumah.

Syukur, apabila saya berubah tanpa dipaksa anak-anak dan isteri juga berubah. Isteri saya dengan rela hati memakai niqab.

Melihat perubahan mereka, saya berasa sangat seronok dan menikmati kebahagiaan yang luar biasa. Saya kini mula merasakan cara hidup mereka yang dekat dengan Allah SWT, tenang dan tiada masalah, katanya.

Zul yang terkenal dengan drama Papaya kini berehat seketika daripada terbabit dengan aktiviti seni dan menumpukan perhatian terhadap perniagaan produk muslimah.

Jika saya masih berlakon, sukar untuk saya melakukan perubahan kerana jadual kerja tidak menentu. Saya bukan bersara dan sekiranya kembali berlakon, saya akan pilih jalan cerita serta watak yang bersesuaian dengan perubahan ini.

Kini, stesen TV banyak mengangkat cerita kerohanian dan ia satu perkembangan yang bagus. Kita boleh berdakwah melalui apa sahaja medium termasuk lakonan, katanya.

Zul berkahwin dengan Siti Raihan Mohd Rodzi pada Disember 2007 dan dikurniakan tiga anak perempuan serta seorang lelaki berusia antara 1 hingga 8 tahun.



Lelaki Tua Ini Minta Makanan Pada Gadis Ini Dengan Cara Baik. Apa Yg Dilakukan Gadis Ini Buat Ramai TERSENTAP !!!

Lelaki Tua Ini Minta Makanan Pada Gadis Ini Dengan Cara Baik. Apa Yg Dilakukan Gadis Ini Buat Ramai TERSENTAP !!!

Lelaki Tua Ini Minta Makanan Pada Gadis Ini Dengan Cara Baik. Apa Yg Dilakukan Gadis Ini Buat Ramai TERSENTAP !!! | Pengemis selalu dilihat kotor dan jijik. Tidak semua juga dengan rela hati mampu duduk semeja dan makan bersama mereka. Namun apa yang dilakukan gadis ini adalah sesuatu yang patut dipuji.



Melalui perkongsian Faye Ares, seorang pelajar kolej dari Filipina, dia tidak kisah untuk duduk semeja dan makan bersama seorang pengemis sambil mendengar kisah hidup yang diceritakannya.


Berikut kisah yang dikongsikan Faye,

“Semalam pada pukul 2 petang, saya ke pusat membeli-belah sambil berfikir apa yang patut saya makan hari ini sebelum saya ditegur oleh seorang lelaki tua yang berkata,


“Cik, saya minta maaf tapi saya ada perkara yang hendak diberitahu. Tolong jangan marah. Dan saya minta maaf sebab mengganggu. Saya tak minta duit, sebaliknya saya cuma nak minta makanan sebab saya lapar.”

“Buat beberapa minit saya terkejut seketika, bukan kerana dia seorang yang tidak dikenali tetapi kerana dia boleh bercakap dalam Bahasa Inggeris dengan baik. Saya amat tersentuh dengan keadaannya pada ketika itu,” kata Faye lagi.

Dengan itu, Faye membawa orang tua tersebut ke sebuah restoran bernama Jollibee sambil menudingkan jarinya ke arah restoran itu. Lelaki tua itu bagaikan tidak percaya dengan pelawaan Faye dan sempat memberi reaksi, “betul ke ni?” kepadanya.


“Saya dapat melihat kegembiraan pada wajahnya dan air mata bergenang di mata. Saya memberitahu dia untuk mencari sebuah meja buat kami berdua sementara saya beratur untuk dapatkan makanan.”

Tambahnya lagi, “Selepas seminit, dia datang kepada saya dan berkata, “Saya ingat awak dah hilang tadi.”



Selepas selesai mendapatkan makanan, Faye duduk dan makan bersama lelaki tua itu. Dia mula bertanyakan tentang kisah lelaki tersebut.


“Namanya Jansen Locsin. Menariknya, lelaki ini pernah menerima ijazah di Universiti Ateneo Manila dengan latar belakang ekonomi. Dia juga pernah mengajar di UP (Universiti Filipina) dan Ateneo sebelum ini.”





Jansen tidak mempunyai isteri atau anak. Bapanya pula sudah meninggal dunia dan ibunya masih lagi hidup. Dia hanya mahu pulang ke keluarganya di Bacolod (sebuah bandar di Filipina). Lelaki yang berusia 70 tahun ini datang ke Cebu untuk berniaga, namun sesuatu menimpa hingga menyebabkan dia bankrap.

Walaupun begitu, Jansen sempat menasihati Faye untuk belajar bersungguh-sungguh kerana pendidikan itu sangat penting.


“Selepas kami makan di Jollibee, kami keluar dari kedai tersebut dan saya beri dia sebotol air bersama wang seratus pesos (RM8.05). Walaupun bilangan wang tersebut sikit, namun saya yakin ia amat bermakna baginya. Pada mulanya dia enggan menerima wang tersebut, namun saya beritahu dia yang saya hanya berniat untuk membantunya sahaja.”

Faye tidak mampu untuk memberi wang yang lebih kerana dia seorang pelajar dan dia juga tidak bekerja. Namun kegembiraan pada mata lelaki tua itu sudah cukup membuatkan hati Faye tenang.

“Kami mengucapkan selamat tinggal. Tapi sebelum itu, dia meminta nombor telefon saya kerana dia ingin berterima kasih dengan saya sebelum dia meninggalkan Cebu. Tambahan pula, dia tidak menyangka yang saya ingin makan dan bercakap bersamanya seperti orang biasa yang lain,” tambah Faye lagi.

Selepas perkongsian tersebut tular di laman Facebook, netizen kebanyakannya memuji kemuliaan hati Faye yang sanggup makan bersama lelaki tua itu. Dan yang paling mengejutkan, perkongsian itu mendapat perhatian seorang lelaki yang mempunyai nama akhir yang sama dengan Jansen.



Harap impian Jansen untuk pulang ke kampung halaman dan bertemu dengan ahli keluarganya tertunai nanti.

Sumber : Lobak Merah


Suami KANTOI ‘Berpr0jek’ Dgn Officemate, ANEH Isteri Tenang Tak MENGAMUK Tapi Apa Isteri Buat Bila Malam MENGEJUTKAN !!!

Suami KANTOI ‘Berpr0jek’ Dgn Officemate, ANEH Isteri Tenang Tak MENGAMUK Tapi Apa Isteri Buat Bila Malam MENGEJUTKAN !!!

Suami KANTOI ‘Berpr0jek’ Dgn Officemate, ANEH Isteri Tenang Tak MENGAMUK Tapi Apa Isteri Buat Bila Malam MENGEJUTKAN !!! | Salam min.. Sy ada satu benda yg sy nak luahkan.. Dah lama sy nak luah.. Tp sy tak tahu nak luah kpd siapa.. Jd sy guna page krt utk luahkan perasaan sy.. Semua yg berlaku ni ada lah dari silap sy sendiri..



Gambar Sekadar Hiasan

Sy kenal isteri sy semasa kami belajar sama2 dulu.. Perkenalan dekat atas jambatan cinta waktu dia ambil gambar convo.. Dia minta sy tolong ambil kan gambar dia dan kawan2 dia.. Sy ambil kan, then saya edit gambar tu.. Lama betul sy edit.. Dia fikir sy ambil gambar dia lama..

Dia pun dtg dekat sy.. Sy tunjuk gambar yg sy edit.. Sy cuma edit letak tulisan je.. Sudi tak jd isteri sy.. Sy minat dia dari kami first year.. Dia sgt aktif kolej.. Sdgkn sy cuma pelajar biasa.. Tp tu lah.. Sy kumpulkan keberanian sy melamar dia.. Dan tak sangka.. Dia pun menaruh hati juga dekat sy.. Dan kami berkahwin.. Alhamdulillah.. Urusan semua dipermudahkan..

Sekarang kami dah hampir 6 tahun berkahwin.. Anak masih tak ada.. Mula2 sy okay je.. Tp lama2 sy jadi tertekan.. Mak selalu push sy soal anak.. Dia ckp dia nak cucu.. Hari2 dia ckp dia teringin nak main dgn cucu.. Sy kesian kan isteri sy.. Selalu kena sindir dgn mak sy.. Jd sy pun buat keputusan utk pindah rumah.. Ye lah.. Sepanjang duduk sekali dgn mak.. Pergerakan isteri sy agak terbatas.. Nak bermanja dengan sy cuma waktu malam dlm bilik.. Tu pun slow2.. Sbb bilik kami bersebelah dgn bilik mak.. Sbb mak ni jenis tidur ayam.. Bunyi bising sikit je dah terjaga.. Lepas tu nak tidur balik pun susah..

Awal pindah mmg mak tak bagi.. Merajuk lah juga dia.. Jenuh sy pujuk dia.. Tp tak jalan juga.. Sy bodek dia dgn mcm2.. Baru lah dia boleh terima.. Tp rajin juga dia bertandang rumah setiap hujung minggu.. Sy dan isteri tak kisah pun.. Isteri lagi suka.. Katanya tak boring..

Isteri sy pandai semua benda.. Serba serbi dia boleh buat.. Memasak, menjahit, menukang.. Barang2 perabot dekat rumah semua hasil tangan dia.. Mmg kreatif.. Kdg2 sy bangga pun ada.. Bila kwn2 dtg rumah, puji hasil kerja isteri..

Namun, manusia tu tak sempurna.. Walaupun dia pandai dlm serba serbi.. Dia masih kurang pandai melayan nafsu sy.. Dia agak lurus dalam bab2 ni.. Mungkin sbb tu sy jadi tak bernafsu dengan dia.. Sbb sy jenis cepat hilang mood kalau tengah bersama..

Sy ada juga tanya kwn2 sy, berapa kali dlm seminggu diorg bersama.. Ramai yg ckp 2 atau 3 kali seminggu.. Sy cuma sentuh isteri sy sebulan sekali atau dua kali.. Itu pun bukan kerana nafsu.. Tp kerana nafkah.. Kalau ikutkan, sy terseksa juga utk bersama dgn dia.. Mcm sy paksa diri sy utk bersama dgn dia.. Isteri sy tak pernah merungut atau merajuk kalau sy tak bersama dgn dia..

Konflik sy dan isteri bermula bila isteri sy terbaca whatsapp sy.. Kebetulan waktu tu, sy tertinggal fon waktu nak ke office.. Entah mcm mana sy terlupa sangat hari tu.. Selalunya, fon tu lah yg sy tak akan tinggal.. Bila sy balik waktu lunch untk ambil fon.. Sy nampak dia duduk atas sofa sambil pegang fon sy.. Muka dia tenang.. Tenang sgt2.. Sy ingat dia buka fb ke main game kat fon sy.. Sbb dia bukan jenis cek hp sy mcm isteri kwn2 sy yg lain.. Dia ckp dulu waktu mula2 kawin, fon tu privacy kita sendiri.. Jd dia mmg tak akan cek.. Sy minta fon dekat dia, and dia pun beri dekat sy..

Sy tengok fon sy, rupa2 nya dia tengah baca whatsapp sy dgn sorg perempuan (officemate) dekat whatsapp sy.. Sy jd speechless.. Sy tak tahu nak buat mcm mana.. Sy nak explain dari mana pun sy tak tahu..
Sy cuma ckp dkt dia.. Sy kenal officemate sbb dia budak intern.. Junior kita.. Sy yg incharge bahagian intern.. Sy mengaku dgn isteri yg sy dah terlanjur dengan dia beberapa kali.. Hampir setiap hari di office sy bersama dgn dia.. Dia pandai layan sy.. Tak mcm isteri sy.. Dia buat sy rasa puas sgt.. (part ni sy tak cerita dekat isteri).. Sambil sy explain tu, sy pandang muka isteri.. Tenang sgt2 muka dia.. Sy yg jadi resah dan gelisah.. Sy janji dengan isteri.. Sy tak kan buat lagi apa semua.. Tapi isteri tetap diam.. Muka dia mmg tenang.. Tenang sgt2..

Sy tanya dia, syg okay ke? Dia diam.. Lama dia diam.. Sy tengok muka dia.. Takde tanda2 nak marah atau sedih.. Mmg tenang betul.. Tiba2 dia ckp dekat sy.. Setiap kali lepas asar.. Dlm pukul 5 lebih.. Dia rasa resah dan gelisah.. Rasa mcm ada yg tak kena.. Setiap kali tu lah dia doakan sy balik kerja dgn selamat, dia doakan sy diampunkan dosa sy.. Dia risau takut sy accident atau apa2 sepanjang perjalanan balik office ke rumah..
Sy terkejut bila dia ckp mcm tu.. Sedangkan waktu tu, sy tengah sedap berprojek dgn officemate sy.. Mmg kami projek selalunya lepas asar.. Waktu yg lain2 habis waktu kerja..

Lepas isteri ckp mcm tu, isteri senyum kat sy.. Dia tanya sy nak makan apa utk lunch.. Sy ckp sy tak nak makan apa2.. Ye lah.. Mcm mana nak makan.. Tengok muka dia pun sy dah kenyang.. Sy tengok dia lagi.. Dia okay atau tak.. Tp dia masih lagi tenang.. Sy betul2 gelisah sampai sy ambil cuti emergency.. Sy tak dtg office lepas lunch.. Sbb sy nak tengok gelagat dia..

Dia masih lagi masak di dapur.. Sy ikut je belakang dia.. Lepas masak, kami makan.. Then solat zohor.. Lepas tu dia angkat baju dan lipat.. Sepanjang hari tu, sy mmg membontoti je dia.. Kadang2 dia tengok sy dia senyum balik dekat sy.. Sy mmg gelisah betul hari tu.. Terseksa sy rasa.. Sy langsung tak boleh agak hati dia mcm mana.. Sampai lah ke asar dan maghrib.. Dia masih lagi teruskan rutin harian dia.. Siap tanya sy lagi.. Nak makan apa untuk dinner..

Lepas dinner kami sama2 solat jemaah.. Then tengok tv.. Dia ajak sy layan movie.. Dia minat sgt cerita harry potter.. Jadi malam tu sy pasang lah.. Dari episode satu sampai episode 3.. Dah nak dekat pukul 1 lebih.. Sy dah mula mengantuk.. Tp isteri tak mengantuk lagi.. Sy ckp dekat dia sy nak tidur.. Sbb sy kerja pagi.. Dia senyum kat sy then dia angguk.. Sy pun masuk bilik tidur..
Tapi tah mcm mana.. Sy terjaga pukul 3 lebih.. Sy pandang kiri isteri tak ada.. Sy risau.. Sy turun bawah.. Sy nampak dia dekat ruang tamu.. Tengah sujud.. Sy pun berdiri kat tepi tangga.. Tunggu dia habis solat..

Tp lama dia sujud.. Lama sgt2.. Hampir 20 minit dia sujud.. Kemudian baru sy nampak dia bg salam.. Sy nak tegur, tp sy dengar dia menangis sambil berdoa..
Dlm doa dia.. Dia mohon dekat Allah supaya Allah ampun kan dosa sy yg berzina.. 3 kali dia ulang ayat tu.. Dan dia juga doa, mohon Allah ampun kan dosa officemate sy yg berzina tu juga.. Waktu tu, sy terduduk kat tangga.. Dengar doa dia.. Air mata sy menitik dgn sendiri.. Dia doa lagi supaya Allah lembut kan hati sy utk maafkan dia.. Sbb dia tak pandai melayani sy.. Lama dia doa.. Menangis2 dia atas sejadah..

Sy bangun pergi dekat dia.. Dia menangis dekat sy.. Dia pula yg minta ampun dekat sy.. Sbb sy makan luar kerana dia tak pandai layan nafsu sy.. Dia minta maaf banyak kali dekat sy sebab kekurangan dia..
Sy jadi serba salah.. Sedangkan sy yg sepatutnya minta maaf dengan dia.. Sy curang dgn dia.. Sy makan luar.. Sy tak peduli kan dia.. Sy jarang sentuh dia.. Tp masih lagi dia menyalahkan diri dia atas sikap sy..

Lepas malam tu.. Dia mcm biasa balik.. Layan sy mcm sebelum2 ni.. Tanya sy nak breakfast apa, nak lunch apa, nak dinner apa.. Cuma sy yg gelisah tengok dia perangai mcm tu.. Sbb sy expect sy kene marah ke.. Kene maki ke.. Koman2 kene baling pinggan mangkuk ke.. Kene halau ke.. Tp dia diam je.. Sy nak minta tolong kaum hawa dalam ni.. Apa yg sy perlu lakukan.. Sy minta maaf dengan isteri.. Dan isteri maafkan sy..

Tp kenapa sy masih rasa bersalah dengan sikap isteri walaupun dia dah maafkan sy? Apa yg sy perlu lakukan? Sy buntu.. Dah nak 3 minggu rasa bersalah tu tak hilang.. Terseksanya sy..

Sumber : KRT


Cikgu TERSENTAP. Jawapan Genius Oleh Pelajarnya Buat Ramai Rasa SERAM Sejuk !!!

Cikgu TERSENTAP. Jawapan Genius Oleh Pelajarnya Buat Ramai Rasa SERAM Sejuk !!!

Cikgu TERSENTAP. Jawapan Genius Oleh Pelajarnya Buat Ramai Rasa SERAM Sejuk !!! | Seorang guru memaparkan jawapan yang paling WIN dari seorang pelajarnya ketika sedang menanda kertas jawapan.Semasa menyemak jawapan,satu perenggan ayat jawapan buat Cikgu bangga.

Gambar Hiasan






Jawapan pelajar ini

(c) Mengapakah Allah SWT merahsiakan waktu kematian daripada pengetahuan manusia.

Untuk menguji keimanan manusia.Hal ini supaya umat Islam sentiasa beribadah tanpa henti.Hal ini kerana kita boleh menemui ajal kita bila-bila masa sahaja.Sebagai contoh, Allah boleh menarik nyawa kita walaupun kita sedang menanda kertas soalan.

Sumber : Bangang Forever


ALLAH BAYAR CASH! BUDAK 13 TAHUN INI DIIKAT DAN DIPUKUL SAMPAI MATI, INILAH YANG TERJADI KEPADA PEMBUNUH ITU KETIKA LARI KE JEDDAH


ALLAH BAYAR CASH! BUDAK 13 TAHUN INI DIIKAT DAN DIPUKUL SAMPAI MATI, INILAH YANG TERJADI KEPADA PEMBUNUH ITU KETIKA LARI KE JEDDAH 


Polis Bangladesh sudah menahan lima orang dengan seorang daripadanya sudah mengaku terbabit dalam kejadian sekumpulan lelaki membelasah seorang budak berusia 13 tahun hingga menyebabkan kematiannya serta merakam perbuatan kejam mereka di Sylhet, utara negara itu.

Lelaki yang mengaku itu melarikan diri ke Arab Saudi dan ditahan di sana.

Ketua Polis Sylhet, Akhter Hossain, berkata pihaknya sudah menahan tiga orang, termasuk isteri seorang suspek serta dua lelaki yang berada di tempat kejadian dan sedang memburu dua lagi yang terbabit secara langsung membelasah budak malang itu.

“Ia amat kejam dan pembunuhan tragis. Kami tidak akan membiarkan sesiapa yang terbabit bebas,” katanya.

Antara yang ditahan ialah ketua kumpulan, Muhit Alam yang direman lima hari mulai semalam. Dia ditahan ketika mahu membuang mayat mangsa di satu kawasan terpencil.

Menurut Kementerian Luar Bangladesh, rakannya, Kamrul Islam, ditahan di Arabi Saudi selepas lelaki itu melarikan diri ke Jeddah tetapi dia berjaya dikesan selepas masyarakat Bangladesh di sana mengenalinya.

Dalam VIDEO sepanjang 28 minit itu, budak malang berusia 13 tahun itu merayu meminta air ketika dia terbaring tidak bermaya. Video berkenaan yang menjadi viral di internet, mencetuskan bantahan besar-besaran.


Menurut polis, bedah siasat mendapati ada 64 kesan luka termasuk di kepala mangsa yang diberi nama Samiul Alam Rajon serta seluruh tubuhnya dan dia mati akibat pendarahan dalaman.

Dalam rakaman VIDEO yang disiarkan televisyen, Kamrul ketika di bawa masuk ke dalam kereta polis berkata dia ‘melakukan kesilapan, tolong maafkan saya’ sebelum menangis.

Orang ramai berkumpul di Sylhet sejak semalam, mengadakan bantahan dan tunjuk perasaan. Perhimpunan yang sama juga diadakan di bandar utama Bangladesh lain, termasuk ibu negara Dhaka.

Rajon berkerja menjual sayur selepas berhenti sekolah bagi membantu keluarganya yang miskin dan menurut polis, kumpulan itu mengikatnya pada tiang selepas menuduhnya mencuri – dakwaan yang dinafikan keluarga budak itu.

Dalam VIDEO itu, budak berkenaan yang ketakutan menjerit kesakitan dan berkata berulang kali:’ Tolong jangan pukul macam ini, saya mati nanti.”

Penyerangnya pula kedengaran cuba memaksanya mengaku terbabit dalam kecurian.
Pada satu ketika dia disuruh pergi tetapi ketika dia cuba bangun, seorang penyerang berkata:

“Tulangnya masih elok, pukul dia lagi.”

Mereka juga kedengaran berbincang untuk menyiarkan VIDEO itu di Facebook supaya ‘semua orang boleh menyaksikan apa yang berlaku kepada pencuri cilik ini.. Namun hasilnya.. ALLAH BAYAR CASH kepada mereka!



Beringat lah Sebelum Terkena.. Suami Isteri Rebah melihat 3 Anak Hangus Terbakar, Gara2 Terlupa Tutup Benda ini.. Allahu Akbar..sayu!!


Beringat lah Sebelum Terkena.. Suami Isteri Rebah melihat 3 Anak Hangus Terbakar, Gara2 Terlupa Tutup Benda ini.. Allahu Akbar..sayu!! 














[VIDEO] Seorang Lelaki 24Thn Sanggup Mencekik Warga Emas Utk Menyamun. Tindakan Pantas Orang Awam Buat Penyamun Dapat Balasan SETIMPAL !!!

[VIDEO] Seorang Lelaki 24Thn Sanggup Mencekik Warga Emas Utk Menyamun. Tindakan Pantas Orang Awam Buat Penyamun Dapat Balasan SETIMPAL !!!
[VIDEO] Seorang Lelaki 24Thn Sanggup Mencekik Warga Emas Utk Menyamun. Tindakan Pantas Orang Awam Buat Penyamun Dapat Balasan SETIMPAL !!!| TEMERLOH 23 Mei – Kejadian seorang lelaki dipukul orang ramai di Taman Seri Desa, Kuala Krau di sini yang mana rakaman videonya tular di laman sosial Facebook berpunca daripada tindakan lelaki berkenaan yang dipercayai cuba menyamun seorang warga emas.



Ketua Polis daerah, Asisten Komisioner Zundin Mahmood berkata, kejadian pada pukul 12 tengah hari, kelmarin itu berlaku selepas lelaki berusia 24 tahun berkenaan cuba menyamun seorang wanita berusia 64 tahun di sebuah kedai runcit.



“Lelaki tersebut yang menaiki sebuah kereta berpura-pura mahu membeli barang di kedai runcit tersebut tetapi tiba-tiba mencekik leher wanita warga emas itu.“Wanita tersebut bagaimanapun dapat melepaskan diri dan menjerit menyebabkan orang ramai yang berada berhampiran mengejar suspek,” katanya di sini hari ini.



Menurut Zundin, orang ramai berjaya menahan suspek tetapi dua lagi rakannya yang menunggu di dalam kereta melarikan diri. “Hasil siasatan mendapati suspek mempunyai rekod jenayah merusuh dan berkaitan dadah. “Suspek direman dan akan dituduh di mahkamah esok di bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan terhadap warga emas,” ujarnya.

Sumber –UTUSAN ONLINE





(VIDEO) Ketika Imam Sedang Membaca KHUTBAH Terdengar Suara² Jin Perempuan Didalam Masjid Yg MENYERAMKAN !!!


(VIDEO) Ketika Imam Sedang Membaca KHUTBAH Terdengar Suara² Jin Perempuan Didalam Masjid Yg MENYERAMKAN !!!

(VIDEO) Ketika Imam Sedang Membaca KHUTBAH Terdengar Suara² Jin Perempuan Didalam Masjid Yg MENYERAMKAN !!! | VIDEO PALING SERAM KETIKA INI..SEDANG IMAM SEDANG MEMBACA KHUTBAH TERDENGAR SUARA-SUARA JIN PEREMPUAN DIDALAM MASJID SEDANG MENGEJEK-MENGEJEK KHUTBAH…SELEPAS DI AZANKAN JIN-JIN ITU MENJADI TIDAK KERUAN SEHINGGA BERTERIAK-BERTERIAK DIDALAM MASJID




Sila tonton video:





VIDEO - Dato Siti Telah Mendendangkan Lagu Hang Pi Mana Sebagai Janji Atas Kekalahan Pahang & Video Live Ini Mendapat Hampir 1Juta Views...Jom Saksikan !!! p/s Comel Dato Berloghat Utara..

VIDEO - Dato Siti Telah Mendendangkan Lagu Hang Pi Mana Sebagai Janji Atas Kekalahan Pahang & Video Live Ini Mendapat Hampir 1Juta Views...Jom Saksikan !!! p/s Comel Dato Berloghat Utara..



VIDEO - Dato Siti Telah Mendendangkan Lagu Hang Pi Mana Sebagai Janji Atas Kekalahan Pahang & Video Live Ini Mendapat Hampir 1Juta Views...Jom Saksikan !!! p/s Comel Dato Berloghat Utara..





Monday, 22 May 2017

Fakta Wanita !!! 13 Tanda Wanita Yang Pernah Di Tebuk Tupai...Fakta No 4 Paling Mudah Nak Kesan...

Fakta Wanita !!! 13 Tanda Wanita Yang Pernah Di Tebuk Tupai...Fakta No 4 Paling Mudah Nak Kesan...




Disini ingin dikongsikan beberapa tanda seorang perempuan atau anak gadis yang sudah pun kehilangan dara. Sememangnya dara amat penting untuk menentukan kesucian wanita.


Artikel ini telah pun dikongsikan dilaman facebook yang menjadi topik hangat. Apapun, teori ini tidak boleh dipercayai 100 peratus kerana berkemungkinan artikel ini ditulis hanya untuk menakutkan wanita supaya menjauhi zina.


Tanda-tanda perempuan sudah hilang dara ?



1. DAHI


Gadis yang masih suci, dahinya licin. Bila selalu melakukan hubungan seksual, licinnya hilang, malah yang timbul kedutan (garis2) yang kadangkala nampak kadangkala tidak ketika sedang bercakap. Kedutan kerana sudah tidak suci, tidak sama dengan kedutan wajah yang disebabkan faktor usia. Kedutan suci yang telah hilang, tidak begitu ketara dan tidak begitu nampak, kecuali ketika muka menunjukkan reaksi tertentu seperti sedang ketawa dan bercakap, manakala kedutan disebabkan faktor usia sentiasa nampak jelas dan kekal.




2. HIDUNG


Gadis yang masih suci atau tubuhnya belum disentuh oleh lelaki, hujung hidungnya berwarna kemerah-merahan, jika disentuh hujung hidungnya nampak merah. Gadis yang tidak suci hujung hidungnya merah tetapi merah pucat, terkadang warna merah tidak nampak, yang nampak hanyalah pucat. kalau tak percaya, cuba lihat hujung hidung anak gadis, merahkan.? Bagi lelaki yang suka merosakkan kesucian wanita, hidungnya berbelang, oleh karena itu disebut lelaki hidung belang. Wallahualam..



3. MATA


Dari mana datangnya cinta? Dari mata turun ke hati….. Kita menggunakan mata untuk memandang dan melihat seseorang, cantik ke, seksi ke, menghairahkan ke, dan lain-lain. Selalunya kita memandang wanita cantik hanya dibahagian luar saja, tapi bahagian dalamnya sudah rosak, untuk mengetahui wanita itu masih suci atau tidak, cubalah tengok matanya. Bila bahagian bawah kelopak terlipat sedikit dan terdapat tanda lebam bererti gadis itu sudah tidak suci lagi, mungkin sudah bersuami. lebam yang menunjukkan tidak suci nampak seperti garis-garis hitam di bawah kelopak mata di samping warna hitam di bawah kelopak mata sedikit kelihatan berkedut (berkeriput).



4. BUAH D4DA


Peranan buah dada memang banyak, bukan sekadar menggoda nafsu lelaki saja, tapi buah dada sebagai bukti bahawa gadis itu pernah disentuh atau tidak. Buah dada gadis yang belum pernah disentuh, sentiasa tegang. Tetapi kalau sudah kena sentuhan, buah dada itu tegangnya berkurang dan membesar sedikit daripada ukuran asalnya, lebih kerap disentuh, lebih kendur. Perhatikan gadis ketika berjalan atau berlari, bergerak-gerak dan melambung jatuh (ke bawah) dan berbuai sekali bererti ketegangan sudah hilang. Kalau belum pernah kena sentuhan, walaupun buah dada berbuai disaat berlari tetapi buaiannya tidak terlalu melambung-lambung bererti ketegangan masih ada.


Puting buah dada yang pernah kena sentuhan menjadi panjang dan terjojol (keluar) sedikit dari tempat persembunyiannya. Buah dada yang selalu kena ramas akan menjadi lebih besar, dan jangan menuduh gadis yang berbuah dada besar itu kena ramas. Sebab, buah dada yang besar kena ramas dan yang besar kerana faktor semulajadi (alami) memang berbeza.



5. GARIS TAPAK TANGAN


Gadis yang berkulit tebal dan kasar, cuba perhatikan kedua tapak tangannya, jikalau retak (pecah urat, urat-urat yang menyerupai retak), bukan kerana disebabkan tidak tahan bahan pencuci yang mengandung kimia (alergiC), bererti gadis itu sudah hilang kesuciannya. Gadis yang masih suci, kedua tapak tangannya halus dan licin. Jika kesuciannya telah hilang, kedua tapak tangannya ketika di tekan warnanya pucat tidak merah, jika dipicit terus ia menganjal balik. Satu cara lagi, cuba perhatikan tapak tangan kanan, jika ada garis putus-putus dibahagian tengah bererti kesuciannya telah hilang, bila tidak terputus-putus bererti ada harapan kesuciannya belum hilang. setelah melihat tapak tangan yang kanan, cuba genggam ibu jari tangannya sekejap kira-kira satu minit. bila disaat mengenggam terasa panas (hangat) dan ibu jarinya merah ketika dilepaskan, bererti ada harapan masih suci. Perhatikan pula ibu jarinya, bila nampak pucat sangat walaupun ada rasa panas (hangat) bererti kemungkinan besar kesuciannya sudah diserahkan pada lelaki lain.


Cuba pegang erat jari kelingkingnya kira-kira satu minit, kemudian lepaskan. tanyalah bagaimana rasanya ketika dipegang erat dan dilepaskan? Kalau ia menjawab tak ada rasa, mintalah maaf sajalah, kemungkinan ia sudah tidak suci lagi. Tetapi kalau ia menjawab ada rasa rangsangan, jantungnya berdebar-debar atau ada rasa sakit seperti berdenyut-denyut. nampaknya masih suci. (Yang menguji adalah orang laki-laki) ..(Pakai Sarung tangan.. aurat nak kena jaga ( ^_^ )



6. JARI TAPAK TANGAN


Dengan jari-jari lah lelaki suka memegang dan menggoda perempuan. perempuan juga begitu. jari-jari adalah kawasan yang paling mudah untuk mengetahui gadis yang suci atau tidak. Caranya cukup mudah. terlebih dahulu berjabat tangan, ketika berjabat tangan ramas-ramaslah tangannya, kalau lelaki bukan mahramnya boleh memegang tangan seorang gadis, itu menunjukkan dara kecil dibahagian tangannya sudah ternodai. Apabila tangan dan jari-jari gadis itu boleh di ramas-ramas bererti peluang untuk memegang tempat-tempat yang lain sudah terbuka luas. Cuba jari-jari gadis itu di belai-belai dan di ramas-ramas dengan lembut, bagaimana perasaan gadis itu?


Sentuhan lelaki dijarinya memang memberi satu rasa yang nikmat dan berahi yang tersendiri. Sentuhan tangan sentuhan ajaib, dari tanganlah akan menjalar ke daerah-daerah yang lain. Sentuhan tangan memang syahdu, kalau tak percaya cubalah betapa bahagianya berjalan sambil berpegangan tangan. Bila anda ingin mengetahui gadis itu sudah terbiasa disentuh atau tidak, Cuba hulurkan tangan dan bersalaman dengannya, ketika bersalaman genggamlah tangannya dengan lembut dan cuba sentuh jari kelingking gadis itu. Ketika menyentuh jari kelingkingnya tengoklah wajah gadis itu, apakah dia nampak gelisah dan resah?, kalau dia terkejut dan berubah wajahnya, berkemungkinan besar dia masih suci. walaupun mungkin dia pernah berasmara (ringan-ringan), tapi mungkin belum sampai tertebuk daranya. Jika ketika jari kelingkingnya disentuh kemudian dia nampak macam biasa saja dan tak mahu bersuara, kemungkinan besar kesuciannya sudah tiada. Wallahualam..




7. PERUT


Peribahasa menyebut, biar pecah di perut jangan pecah di mulut. begitulah kata peribahasa, tapi tubuh wanita bukanlah peribahasa. Kalau pecah daranya, pasti pecah perut. Bila seseorang gadis pernah melakukan hubungan badan, maka perutnya akan menjadi mengembang dan menjadi buncit sedikit.




8. RAMBUT


Rambut merupakan mahkota wanita tetapi juga berperanan dalam menentukan gadis itu masih suci atau tidak. Gadis yang masih suci, rambutnya kelihatan rapi, segar dan tidak kasar. manakala gadis yang sudah hilang kesuciannya, rambutnya kelihatan tidak bersemangat (kuyu).



9. BIBIR


Percaya atau tidak bahawa bibir gadis yang pernah dicium lebih menarik dan cantik. Apabila bibir bertemu bibir, maka akan membuat pergerakan darah akan mengalir ke bibir dan membentuk bibir yang baru. Lebih kerap dicium, lebih cantik pula bibirnya. Tapi ada juga gadis yang mempunyai bibir mulut yang cantik walaupun tidak pernah dicium. Gadis yang belum pernah dicium bibirnya kelihatan berwarna merah jambu dan tidak ada garis pucat atau hitam di sekitar bibirnya. Bibir gadis yang tidak pernah dicium tidak nampak lebam dan bibirnya licin dan basah. Bibir yang pernah dicium akan nampak lebam-lebam sedikit walaupun hanya sekali saja, dan juga dapat mengubah bibirnya dimana terdapat garis-garis kasar yang memperindah bentuk bibir. Bila gadis itu tidak suci lagi, bahagian tengah bibirnya nampak retak, seakan-akan terbahagi dua, retaknya tidak begitu jelas, akan tetapi boleh dilihat jika diperhatikan betul-betul.



10. FAR4J


Ini sudah tentu hanya akan diketahui setelah bernikah. Permukaan gadis yang pernah melakukan hubungan badan, pintu kemaluannya tidak tertutup rapat, agak renggang sedikit dan lebih kembang. Kalau gadis yang masih perawan, kemaluannya sentiasa tertutup rapat. Sebenarnya selaput dara boleh dilihat terus kedalam kemaluan gadis. Bila kemaluan masih tertutup bererti gadis itu masih suci. Kalau lubang itu terbuka sedikit bererti gadis itu sudah tidak perawan lagi.



11. LEHER


Leher juga menjadi salah satu tempat yang dapat menunjukkan gadis itu masih suci atau tidak. Bila leher perempuan itu nampak berkedut-kedut, ertinya perempuan itu pernah disentuh lelaki. Garis kedutnya bukan seperti garis kedutan akibat dah tua, garisnya kecil-kecil, pendek-pendek dan putus-putus, bukan garis yang panjang. Kalau ingin melihat dengan jelas tunggulah gadis itu menundukkan kepalanya. Lihatlah dengan cepat dan cermat.!. apabila gadis itu kerap keluar dengan lelaki, maka lehernya terdapat tanda-tanda hitam kecil diliang romanya dan warna pucat kecil seperti bintik-bintik. Adakalanya lubang dibulu roma nampak jelas di leher, ini juga bererti gadis itu selalu disentuh. Kalau gadis itu berleher panjang, cuba perhatikan dibahagian lehernya, jika terdapat garis-garis urat yang bersilang ertinya gadis itu masih suci. Jika terdapat garis-garis yang melintang, bukannya urat yang melintang, ini bererti perempuan itu sudah pernah beranak…


INNALILAHIRAJIUN !!! Semoga Bazli UNIC Tabah Menghadapi UjianNya...

INNALILAHIRAJIUN !!! Semoga Bazli UNIC Tabah Menghadapi UjianNya...




Anggota kumpulan nasyid UNIC, Bazli Hazwan memberikan pesanan istimewa kepada anaknya, Muhammad Syahid, 4, yang sedang menjalani rawatan kanser limfoma sebelum berjuang di konsert akhir Gema Gegar Vaganza (GGV).

Bazli berkongsi ucapan itu menerusi akaun Instagram miliknya, @bazliunic.

“Demi cinta kerana cinta untuk cinta.. Kerana kau yang tercinta.. Ayah pergi berjuang dulu nak. Ayah akan buat yang terbaik untuk Syahid malam ni. Ayah nak buktikan ayah juga pejuang gagah macam Syahid.

“Sedih tak dapat bawa isteri bersama memberi semangat kerana komitmen menjaga Syahid di hospital. Walaupun @asiahabubakar90 tiada disisi, tapi Asiah sentiasa dalam hati Abang. Terima kasih kerana mudah berbincang, memahami tugas dan kerja abang. Moga ada sinar baru untuk kita akan datang.. Amin.. #syahid #bintangsyurga #cancer #lymphoma #ggv #ggvunic #gemagegarvaganza,” tulis Bazli.

Rata-rata peminat dan pengikut akaun Instagram Bazli sebak selepas membaca coretan tersebut.

Peminat juga turut mendoakan agar anak Bazli segera diberikan kesembuhan serta Bazli diberikan kekuatan untuk berjuang di konsert akhir GGV.

Konsert akhir Gema Gegar Vaganza akan bersiaran pada malam ini (Ahad, 21 Mei), jam 9.00 malam di Astro Oasis (106) dan Astro Maya HD (135).

Bersiaran langsung di Pusat Konvensyen CIDB Cheras, Gema Gegar Vaganza menampilkan Siti Nordiana, Achey dan Fikri Lawak Solo sebagai pengacara.

Selain itu, komposer terkemuka, Farihin Abdul Fattah bersama pelakon terkenal Indonesia, Oki Setiana Dewi menggalas tugas sebagai juri tetap Gema Gegar Vaganza.

Jika anda terlepas menonton konsert mingguan GGV, mahu menonton video-video persembahan peserta dan ingin mendapatkan lebih info mengenai program ini dan, layari laman web www.gemagegarvaganza.com.my atau gunakan hashtag #GemaGegarVaganza untuk berinteraksi mengenai program ini di laman sosial.


Sunday, 21 May 2017

Bagi Minum Kat Pakistan Karpet. Apa Jadi Seterusnya Amat MENGEJUTKAN !!!

Bagi Minum Kat Pakistan Karpet. Apa Jadi Seterusnya Amat MENGEJUTKAN !!!

Bagi Minum Kat Pakistan Karpet. Apa Jadi Seterusnya Amat MENGEJUTKAN !!! | Seperti diceritakan oleh FB Aj Alhadi (LINK). Tadi ada pakistan karpet bg salam. Abam pun sapa dia dan menolak dgn baik. Tgok dari raut dia tu berpeluh2 dan nampak letih. Tetiba dia mintak nak minum. Abam pun bagi la sebotol air sejuk. Masa dia minum tu abam perati je.



Nampak sgt dahaga dan penat yg amat sgt. MasyaAllah sebak gak hati abam ni. Dah habis sebotol dia teguk abam tanya dia nak lagi tak? Dia angguk malu2 dgn mata kesian. Abam pun tapau lagi sebotol buat bekal dia. Brterima kasih sungguh dia kat abam. Kemudian abam tanya dah makan ka? Dia kata takpa2 saya tak lapar.


Tapi tgok pada air muka tu mmg nampak tengah kelaparan. 2 3 kali dia menolak abam ajak makan. So abam pun kata saya bungkus mau ka? Dia angguk perlahan2. Lapaq la tu. Kebetulan abam baru masak gulai ayam jadi abam tapau bnyak2 buat bekal dia. Keluar air mata dia baq ang. Abam tanya u tinggal mana? Dia kata permatang pauh . Dari permatang pauh kayuh ke kepala batas bwak karpet kat belakang bukan keja senang bro. Ada kot 20 kilo lebih ikut jalan belakang. Asal sahabat ni dari Pakistan. Lepas abam bg bekalan dia pun kayuh perlahan2 hilang dari pandangan.

Jadi sahabat2 sekalian, kalau jumpa mereka2 ni bwak2 la tanya dah makan ke belum. Bukan org lain tu. Saudara kita jugak. Datang dari jauh tinggalkan anak bini dan keluarga utk berpeluh di negara kita di masa anak bangsa kita masih ramai hanyut di kaki lima shopping complex dan kedai judi.

Ada yg kaya lebih dari kita tapi dah itu rezeki mereka. Ada yg datang sebatang kara tanpa harta mengharapkan rezeki halal di negara org. Bantulah mana yg patut dan jgn cepat buruk sangka kerana kita tidak berpijak dlm kasut mereka. Moga sahabat ni dimurahkan rezeki… Moga Allah pandang kita dgn penuh keredhaan hasil dari secebis kasih sayang dari dalam diri kita. Selamat jalan sahabat. Elok2 kayuh. Maaf la lupa nak tanya nama..

KREDIT: FB Aj Alhadi (LINK)


Kes Polis Tembak Isteri. Ibu Mangsa Tampil Ceritakan Detik² Kejadian Yang Ramai TAK TAHU !!!

Kes Polis Tembak Isteri. Ibu Mangsa Tampil Ceritakan Detik² Kejadian Yang Ramai TAK TAHU !!!
Kes Polis Tembak Isteri. Ibu Mangsa Tampil Ceritakan Detik² Kejadian Yang Ramai TAK TAHU !!! | Seorang suami yang merupakan pegawai polis berpangkat Inspektor tergamak menembak mati isterinya yang dipercayai mengandung kira-kira dua bulan di rumahnya di Kampung Kakai di Serian hari ini 21 Mei 2017.



Dalam kejadian kira-kira pukul 3.15 petang itu, mangsa, Siti Nadirah Abdullah, 33, dikatakan sedang berehat di dalam bilik sebelum suaminya yang berjawatan Ketua Bahagian Pengurusan Balai Polis Belaga masuk lalu menembaknya sebanyak dua kali di leher dan kepala.


Menurut cerita ibunya:-

Ibu mangsa berusia 62 tahun yang enggan dikenali berkata, sebelum kejadian dia sedang menonton televisyen di ruang tamu dan nampak menantunya tiba-tiba pulang ke rumah terus masuk ke dalam bilik.

“Tidak berapa lama kemudian saya terdengar bunyi dua das tembakan dari dalam bilik itu dan menantu saya pula keluar lalu melarikan diri menggunakan keretanya.

“Saya terus menerpa masuk ke dalam bilik dan terkejut apabila melihat Siti Nadirah sudah terbaring di atas katil dengan kesan darah di kepala dan leher kirinya,” katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di Rumah Mayat Hospital Serian hari ini.

Mengulas lanjut, katanya, anak­nya yang tinggal di Belaga dan suspek berada di sini kira-kira seminggu disebabkan menantunya dikatakan berkursus di Kuching.

Ketika ditanya bagaimana hubungan mereka yang telah berkahwin tahun lalu, dia membe­ritahu, tiada apa-apa pergaduhan yang diketahui­nya sebelum itu.

Sementara itu, Pesuruhjaya Polis Sarawak, Datuk Mazlan Mansor berkata, pihaknya yang menjalankan operasi memburu berjaya memberkas suspek di Pasar Raya Emart, Matang pada pukul 9.35 malam.

Ujarnya, pihaknya yang menjalankan siasatan di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kini memfokuskan aspek peribadi suspek dan mangsa.

“Buat masa ini kita menimbangkan mangsa sebagai teman wanita ekoran dalam rekod kita tiada maklumat perkahwinan mereka. Bagaimanapun kita tidak ketahui sama ada suspek ada mengahwini mangsa yang merupakan janda secara rahsia,” katanya.

Sumber:- Utusan


Saturday, 20 May 2017

Inilah Aksi Fahrin Ahmad Yang Ramai TAK TAHU Semasa Insiden David Teo Ditampar Mat Over !!!

Inilah Aksi Fahrin Ahmad Yang Ramai TAK TAHU Semasa Insiden David Teo Ditampar Mat Over !!!


Inilah Aksi Fahrin Ahmad Yang Ramai TAK TAHU Semasa Insiden David Teo Ditampar Mat Over !!! | KUALA LUMPUR – Pada program TN50 malam Rabu lalu viral di media sosial kekecohan antara David Teo dan pelakon veteran Mat Over. David Teo ditampar kerana dikatakan bersikap ‘kurang ajar’ di hadapan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.



Namun mata netizen lebih tertumpu pada tindakan pantas pelakon kacak Fahrin Ahmad yang pantas cuba meleraikan insiden itu.

Dalam video insiden pergaduhan itu, Fahrin Ahmad dianggap sebagai ‘Wira’ kerana bertindak pantas meleraikan pergaduhan mereka dan tindakannya dipuji netizen.

Video:-



Sumber:- SuaraTV


Friday, 19 May 2017

PELIK Tiada Siapa Berani Ambil Motor Ini. Slps Disiasat Rupa²nya Motor Ini Penuh MISTERI !!!

PELIK Tiada Siapa Berani Ambil Motor Ini. Slps Disiasat Rupa²nya Motor Ini Penuh MISTERI !!!


PELIK Tiada Siapa Berani Ambil Motor Ini. Slps Disiasat Rupa²nya Motor Ini Penuh MISTERI !!! | Pelik tapi benar itulah kisah yang diceritakan oleh Shary Azshary dilaman media sosial hingga menjadi tular sejak semalam.



Warga yang kerap melintas jalan kendari sulawesi tengah ini, tentu tidak asing lagi dengan kewujutan motor Honda CBR 250 cc Repsol ini.


Sekilas tak ada yang aneh, namun kisah disebaliknya pasti membuat bulu tengkuk anda bergerak.

Kisahnya motor tersebut sudah beberapa kali dipindahkan oleh warga sekitar namun. Motor berkenaan akan kembali sendiri ke tempat asalnya.

Dimaklumkan pemilik motor berkenaan meninggal dunia dua tahun lalu akibat kemalangan tempat dimana motor itu Parking.

Menurut Shary Azshary dia sendiri sudah melihat motor tersebut dan sempat mengambil beberapa keping gambar.

“Saya singgah tadi dilokasi, semua yang tahu jalan lama ini pasti akan tahu kisahnya, ia seperti dijaga dan bersih kunci juga masih di situ tergantung”

“Menurut info yang saya dapat, sudah banyak yang datang cuba mengambil motor berkenan, tapi motor akan kembali sendiri, pihak polis jugak pernah mengambil tindakan, sampai sahaja malam motor akan berbunyi dan kembali ke lokasi asal” katanya.



Sumber : Eberita


Thursday, 18 May 2017

SEMAKIN PANAS !!! Respon Ayda Jebat Kalah Di ABPBH, Neelofa Pula Akui Ada "Drama" Terus Pulang Awal

SEMAKIN PANAS !!! Respon Ayda Jebat Kalah Di ABPBH, Neelofa Pula Akui Ada "Drama" Terus Pulang Awal




Kali ini dua artis popular Malaysia, Ayda Jebat dan Neelofa tampil berbicara tentang Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH3.0).



AYDA JEBAT



Nama Ayda Jebat memang sudah popular di Malaysia. Namun penyanyi dan pelakon ini langsung tidak menang di Anugerah Bintang Popular minggu lepas.




Walaupun tewas, ini tidak mematahkan semangat Ayda Jebat dan katanya malam itu dia tiada rezeki.



Ini komennya:




"Sudah bukan rezeki saya untuk membawa pulang sebarang trofi di malam ABPBH. Saya menerima keputusan dengan berlapang dada dan mereka yang menerima trofi ABPBH layak menang.

"Terima kasih kepada pengundi dan peminat saya, AJScreamer yang tak berhenti menyokong kerjaya seni saya selama ini. Saya akan berusaha dengan lebih kuat lagi selepas ini dalam memberikan kualiti kerja yang lebih bagus untuk semua peminat,"


"Bila saya menang anugerah, ada yang mempertikaikan. Jika saya tidak membawa pulang sebarang trofi, ada juga yang mempersoalkan.

"Bagi saya, menang kalah adalah adat pertandingan. Saya tidak harus rasa ralat. Jika saya rasa begitu, saya seperti mempersoalkan ketentuan dan aturan Tuhan.

"Saya tidak patah semangat dan mahu berusaha dengan lebih kuat lagi,"




Itulah komen dari Ayda Jebat tentang kekalahannya.





NEELOFA




Umum mengetahui, Neelofa merupakan Bintang Paling Popular pada tahun 2016.




Namun kali ini Neelofa tewas kepada Fattah Amin, lelaki yang sering dikaitkan dengan dirinya.




Di majlis itu Neelofa telah pulang lebih awal dan langsung tidak bertemu sesiapa.




Namun Neelofa telah menepis dakwaan kononnya dia balik awal sebab kecewa gagal mempertahankan gelaran Bintang Paling Popular dimenanginya tahun lalu.




Namun, Neelofa membuat keputusan untuk tidak menunggu sehingga acara itu selesai kerana mahu mengelakkan 'drama' di acara berkenaan.



Ini komennya:



"Sebelum orang reka spekulasi yang bukan-bukan, sekali gus mencetuskan drama, lebih baik saya tidak ke depan. Kebetulan saya datang lewat selepas lebih sejam acara bermula, jadi saya pun berada di belakang pentas hinggalah tugas saya selesai.



"Memang saya langsung tidak jumpa sesiapa yang berada di depan pentas,"



Pada majlis anjuran BH itu, Neelofa, yang juga calon Top 5 beberapa kategori dipertandingkan pada ABPBH kali ini, turut menaiki pentas sebagai penyampai anugerah.



Beliau bagaimanapun tidak menjelaskan secara terperinci apakah 'drama' yang dimaksudkan.



Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih


SEMAKIN HANGAT !!! "Dia Memang Kurang Ajar" - Rosyam Nor

SEMAKIN HANGAT !!! "Dia Memang Kurang Ajar" - Rosyam Nor




Gara-gara insiden David Teo ditampar oleh Mat Over pada majlis TN50 semalam, rata-rata netizen meluahkan rasa tidak puas hati terhadap Datuk Rosyam Nor selaku moderator yang dianggap gagal untuk mengawal keadaan dengan baik.


Datuk Rosyam dikritik apabila bersikap “bias” kerana menyatakan David sememangnya kurang ajar di hadapan Perdana Menteri Malaysia menerusi video yang tular di media sosial.












Namun, masih ada juga berpendapat bahawa netizen harus bertenang dan tidak menunding jari kepada sesiapa pun kerana tidak mengetahui apakah yang sudah terjadi sebenarnya.









Apa pula pendapat anda?


INFO !!! Tolong Sebarkan…Mulai Sekarang, Jangan Lagi Gunakan Perkataan ‘Sunnah Rasul’ Ketika Malam Jumaat..Ini Kisahnya !


INFO !!! Tolong Sebarkan…Mulai Sekarang, Jangan Lagi Gunakan Perkataan ‘Sunnah Rasul’ Ketika Malam Jumaat..Ini Kisahnya !






SEMAKIN HANGAT !!! Izara Aishah & Bakal Suami Akan Ambil Tindakan Kepada Pihak Yang Mengaibkan Beliau...Apa Komen Anda???Siapa Yang Mengaibkan Siapa?

SEMAKIN HANGAT !!! Izara Aishah & Bakal Suami Akan Ambil Tindakan Kepada Pihak Yang Mengaibkan Beliau...Apa Komen Anda???Siapa Yang Mengaibkan Siapa?




Hari ini nama Izara Aishah hangat diperkatakan umum setelah video busana seksi yang dipakainya tersebar. Tampil mengakui kesilapannya itu, Izara dalam masa yang sama turut memaafkan individu yang menyebarkan video terbabit yang didakwanya berlaku pada tahun lalu.



“Saya sudah pun memaafkan setiap individu yang telah mengaibkan saya. Saya sedari kesilapan saya dan saya mengambil tanggungjawab dengan sepenuhnya. InshaAllah, satu hari anda akan memaafkan saya. Saya doakan yang terbaik buat semua. Ini antara saya dan kamu”



“Sebelum ini saya pernah meminta maaf kerana saya pernah memakai pakaian yang tidak sopan. Setelah itu, saya tidak mengulanginya lagi. Waktu majlis yang dalam video itu, adalah sebelum saya pernah memohon maaf kepada semua. Ever since then, saya terus berusaha berubah ke arah kebaikan”



Biarpun ramai yang menempelak tindakan pelakon itu yang tidak memakai bra sehingga menampakkan sebahagian payu daranya, namun Izara sanggup mengambil tanggungjawab atas kecuaiannya memilih pakaian. Malah dalam kenyataan terdahulu juga, Izara telah memohon maaf kepada semua.



“Alhamdulillah Allah ingin menaikkan taraf saya untuk melantikkan saya sebagai seorang isteri tidak lama lagi. Tetapi setelah saya mengumumkan saya akan bernikah pada tahun ini, video lama itu mula muncul,” tulisnya menerusi Instagram sambil menyesali perbuatannya.


Rahsia Abang Tertanam Bersama Mayat Ibu. Slps Digali Kubur Ibu Apa Yg Ditemui Buat Ramai MENITISKAN AIR MATA !!!

Rahsia Abang Tertanam Bersama Mayat Ibu. Slps Digali Kubur Ibu Apa Yg Ditemui Buat Ramai MENITISKAN AIR MATA !!!

Rahsia Abang Tertanam Bersama Mayat Ibu. Slps Digali Kubur Ibu Apa Yg Ditemui Buat Ramai MENITISKAN AIR MATA !!! | Abang berusia dua tahun lebih tua daripada saya namun ibu bapa kami sering melayan kami dengan cara yang berbeza.



Ibu sentiasa mengutamakan saya sekiranya ada makanan yang sedap atau sesuatu yang menyeronokkan untuk dimain manakala abang hanya akan melihat daripada jauh.

Apabila saya memberikan makanan kepada abang, ibu akan marah dan menyuruh abang supaya tidak meminta makanan daripada saya. Abang pula akan lari ke belakang pintu dan melihat saya.

Setiap kali perayaan Tahun Baru, abang hanya akan memakai pakaian lama yang telah dijahit semula manakala ibu pula sentiasa membelikan saya pakaian baharu.

Disebabkan abang selalu memakai pakaian lama, dia dengan sengaja akan mengotorkan pakaian saya dengan melumurkan tanah atau mengguntingnya.

Menurutnya, ini untuk menambah hiasan pada baju baru saya. Apabila ibu bertanya mengapa ada kesan kotor dan koyak pada baju saya, saya akan menyatakan saya bermain di dahan pokok dan tanpa sengaja mengoyakkan baju baru tersebut.

Pencapaian akademik abang terutamanya di dalam matapelajaran matematik tidaklah begitu baik. Dia sering mendapat markah sifar untuk ujian peperiksaan matematik dan pernah diletakkan di bawah pengawasan selama dua tahun.

Kami kemudiannya sama-sama berjaya memasuki sekolah tinggi pada tahun yang sama dan ibu membenarkan abang untuk pergi ke sekolah bersama-sama dengan membawa kereta.

Abang selalu melanggar lubang pada jalan raya di samping membawa secara laju. Jika saya merayu supaya memperlahankan kereta, dia akan lihat dan mentertawakan saya.

Walaupun begitu, abang tidak sesekali membiarkan saya menjadi mangsa buli orang lain. Setiap kali ada lelaki yang cuba mengganggu saya, abang sentiasa ada menghulurkan perlindungan. Pada waktu itu, saya tahu bahawa abang sangat sayangkan saya.


Jadi, setiap kali ibu membekalkan makanan yang enak untuk saya, saya akan tukarkan bekal makanan tersebut dengan abang secara rahsia. Sehinggalah pada suatu hari, abang mengetahui bahawa bekal makanannya ditukar oleh saya, dia tidak lagi membuli saya.

Abang telah berhenti bersekolah sementara saya melanjutkan pelajaran ke kolej. Sepanjang di sana, abanglah yang menanggung segala perbelanjaan saya hasil titik peluhnya bekerja sebagai pengalih batu-bata.

Namun, sebaik sahaja saya menamatkan pelajaran, saya tidak lagi mendengar sebarang perkhabaran mengenai abang. Jika ditanya kepada ibu mengapa abang menghilangkan diri, ibu hanya akan menangis tanpa menjawab persoalan yang berlegar-legar di fikiran saya.


Abang mula menghilangkan diri setelah dia berkahwin. Saya turut berusaha untuk mencarinya merata-rata tetapi tidak menemui sebarang jawapan. Isterinya yang menanti kepulangan abang selama tiga tahun akhirnya meninggalkan kami dan membawa dirinya.

Semenjak itu, sayalah yang bertanggungjawab mencari nafkah untuk keluarga. Keadaan kesihatan ibu semakin hari semakin buruk dan dia sering menyalahkan dirinya kerana tidak memberikan kasih sayang sepenuhnya kepada abang.

Ibu akhirnya telah meninggal dunia setelah 19 tahun abang menghilangkan diri. Sebelum ibu meninggal, ibu masih lagi menyebut nama abang berulang kali.

Ibu turut berpesan kepada ayah supaya meletakkan bantal sutera kesukaannya di dalam keranda sebelum dia meninggal dunia.

Ibu juga percaya abang akan pulang ke rumah setelah ibu meninggal dunia. Ibu berpesan supaya memberitahu abang bahawa dia sangat rindu dan sayang kepada abang. Malam tersebut, ibu meninggal dunia dan saya pengsan beberapa kali selepas menangis.

Seperti yang ibu katakan, ketika Perayaan Ching Ming, abangnya akhirnya pulang semula ke rumah kami. Abang kelihatan tua dan rambutnya dipenuhi uban. Saya terus memeluknya seerat mungkin sambil menangis.

Pada suatu hari, majlis pembandaran telah mengarahkan kami supaya berpindah bagi mentransformasikan kawasan perkampungan tersebut menjadi bandar baru.

Oleh kerana kami mempunyai ramai ahli keluarga, pihak kerajaan telah memberikan tiga blok bangunan sebagai pampasan. Namun, kami harus memindahkan kubur nenek moyang kami termasuklah kubur ibu.

Sewaktu abang menggali semula kubur dan membuka keranda ibu, abang menangis teresak-esak kerana tidak sempat bertemu ibu sehinggalah detik pemergiannya. Abang telah membina keranda baru yang lebih mewah untuk ibu.

Ketika proses menyusun semula barangan pengebumian, terdapat satu kotak terjatuh daripada bantal sutera ibu. Sebaik sahaja abang melihat kotak tersebut, abang sekali lagi menangis.

Dia membuka kotak tersebut dan mendapati terdapat banyak surat tersimpan di dalam kotak tersebut dan salah satunya ditujukan kepada saya.

Isi kandungan surat tersebut menyatakan bahawa saya bukanlah anak kandungnya tetapi diambil sebagai anak angkat ketika masih bayi. Sejak kecil, ibu dan ayah berusaha sebaik mungkin untuk melindungi saya menyebabkan abang terpaksa menyerahkan segala-galanya kepada saya.

Menurut ibu lagi, abang merupakan seorang anak yang sangat baik. Setelah dia berkahwin, abang telah bekerja bersungguh-sungguh untuk membelikan rumah untuk saya.

Dia telah bekerja membantu majikannya menyeludup kereta. Tetapi, dia telah ditangkap dan dipenjarakan setelah majikannya meletakkan kesemua kesalahan atas abang.

Ibu tidak mampu untuk menceritakannya kerana takut menjadi buah mulut orang kampung.

Tidak sangka, selama ini ibu sentiasa menyebelahi dan mengutamakan saya serta membiarkan abang melalui kehidupan seperti ini demi kebaikan saya.

Saya dengan serta-merta melutut di hadapan ayah dan abang sambil menangis. Akhirnya, kebenaran telah tiba tetapi ia tiba setelah terlalu lama waktu berlalu.

Sumber: Beauties Life & Era Baru


Monday, 15 May 2017

Lelaki Ni Dipanggil BANGSAT Masuk NERAKA. Jawapan Balasnya Buat Ramai TERKEJUT !!!

Lelaki Ni Dipanggil BANGSAT Masuk NERAKA. Jawapan Balasnya Buat Ramai TERKEJUT !!!

Lelaki Ni Dipanggil BANGSAT Masuk NERAKA. Jawapan Balasnya Buat Ramai TERKEJUT !!! | Siapa tak kenal Kuan Chee Heng, seorang lelaki yang sangat awesome dengan kerja-kerja kebajikan. Tetapi baru-baru ini dia diuji.



Ada seorang follower FBnya meninggalkan komen berbunyi begini, “Woi cina bangsa tempat mu di neraka”. Siapa dia untuk hukum orang masuk syurga ke neraka.






Ini komen reply saudara Kuan Chee Heng pulak. “Ini lah orang yang bukan Melayu. Kalau Melayu dia tak munkin sopan macam ini. Hahahah. Semalam I cakap pasal black spot in a box. Ini hari sudah jadi. Jangan kita lihat tiny black spot, we look at the bigger picture. Bukan semua akan sokong perbuatan kita, tapi ada yang sokong. Jangan kita tumpukan kepada satu komen tetapi kita lihat majoriti komen. Bagi saya, ini bukan perkara yang kita harus lihat dan pertikaikan. Kerana gambar muka dia dalam profile pun tak ada. Jadi cacian atau makian adalah lumrah dalam hidup dan jadikan ia inti dalam makanan yang sedap. Telan dan mamah sahaja.”



KREDIT : FB Kuan Chee Heng.


VIDEO - Selepas Viral Video Izara Aishah Tayang "BUAH BETIK" Di Karpet Merah,Ini RESPON MENGEJUTKAN Dari Bakal Mentua Beliau Iaitu Dato k & Dato CT..Memang Makan Dalammm...

VIDEO - Selepas Viral Video Izara Aishah Tayang "BUAH BETIK" Di Karpet Merah,Ini RESPON MENGEJUTKAN Dari Bakal Mentua Beliau Iaitu Dato k & Dato CT..Memang Makan Dalammm...




Viral di media sosial di mana Izara Aishah dikencam kebanyakkan Netizen yang menonton Anugerah Berita Harian 3.0 (2017) malam semalam.


Ini adalah kerana penampilan baju yang dipakainya itu amat menjolok mata bagi sesiapa yang melihat.


Insiden itu kini mendapat pelbagai kritikan daripada natizen selepas video ini dimuat naik ke laman sosial, dan menjadi tular dimedia-media sosial.



Pakaian Izara Aishah Jadi Tumpuan Dalam Gaya Selebriti Di Karpet ABPBH!! Alahaiii.. memang mantap kau baju tak cukup kain Izara oiiii.!! :O