Saturday, 29 April 2017

Keadaan Terkini Amalina Che Bakri Yang Mengejutkan Selepas Gagal Pengajian di UK?

Keadaan Terkini Amalina Che Bakri Yang Mengejutkan Selepas Gagal Pengajian di UK?






Masih ingatkah anda dengan Nur Amalina Che Bakri, pelajar terbaik SPM yang mendapat 17A1 pada tahun 2007? Inilah Kisah Buruk Yang Tersebar Tentang Dirinya Ketika Menuntut Di Luar Negara.


Selepas mendapat keputusan cemerlang itu, Amalina mendapat tajaan penuh dari Bank Negara. Jadi, Amalina berangkat ke UK untuk buat A-Level sebelum memasuki University Of Edinburgh, Scotland untuk melanjutkan pelajarannya dalam bidang perubatan.


Lepas tu cerita Amalina terus lesap begitu sahaja. Rupa-rupanya di internet dah tersebar cerita dia gagal dalam peperiksaan dan dah pun pulang senyap-senyap ke Johor Bahru.


Kami sangat berharap ini bukan cerita benar tetapi beberapa gambar menunjukkan perubahan Nur Amalina Che Bakri semasa melanjutkan pelajaran di UK.


Seperti kata orang ramai, mungkin dia 'cultural shock' kerana perubahan budaya yang begitu ketara.













Cerita mengenai Amalina ini disebarkan oleh seorang pelajar yang juga berada di universiti yang sama dalam blognya. Blog tersebut telah tiada serta facebook Amalina juga tidak ditemui lagi (dipadamkan).


Apa-apapun korang tengok sendiri gambar di bawah yang dikatakan adalah Nur Amalina Che Bakri yang dah tak betudung dan semakin bersosial. Adakah ini betul Amalina? Apa komen korang?


Diberitakan Amalina berubah selepas kegagalannya dalam pengajian di tahun kedua di University of Edinburg... betul atau tidak, wallahualam!!


Di awal pengajian di UK.








VIDEO: SERAM ! Rupanya Kematian Jupe Sudah Diramal 3 Tahun Lalu LIVE Dalam Rancangan TV ! Menangis-Nangis Dia Time Ni !


VIDEO: SERAM ! Rupanya Kematian Jupe Sudah Diramal 3 Tahun Lalu LIVE Dalam Rancangan TV ! Menangis-Nangis Dia Time Ni !






Sangat mengejutkan apabila Julia perez yang kini dalam keadaan sakit teruk pernah di ramal oleh seorang wanita 3 tahun lalu.



Ramalan itu seolah olah menjadi kenyataan memandangkan keadaan jupe sekarang yang kian membimbangkan.



Dalam video tersebut,wanita pertama yang meramal jupe tidak sanggup untuk mengungkapkan apa yang di lihat selepas membaca kartu nasib ramalan yang di pegang oleh jupe.



Namun suami wanita itu turut datang membantu membacakan ramalan tersebut hingga menimbukan kesedihan ramai pihak.



Pada awalnya jupe nampak seolah tidak mengambil peduli,namun selepas ramalan itu di bacakan,air mata jupe mulai mengalir hingga tak sanggup untuk berkata kata.



Bagaimanakah ramalan tersebut? berikut videonya.



Video NGERI. Suami TERPOTONG Kepala Isteri Masa Buat Silap Mata !!!

Video NGERI. Suami TERPOTONG Kepala Isteri Masa Buat Silap Mata !!!

Video NGERI. Suami TERPOTONG Kepala Isteri Masa Buat Silap Mata !!! | Kali ni admin nak kongsi dengan korang satu entri yang aga#k tragis gak kisahnya. Kisah mengenai seorang ahli silap ma#ta dengan pembantunya a.k.a isterinya sendiri. Satu keja#dian tragis telah berlaku ketika persembahan sila matanya sedang berlangsung hingga meragut nyawa isterinya sendiri.



Silap mata potong-pot#ong badan ni memang sangat terkenal, betul tak? Tapi siapa sangka, ahli silap mata ni boleh terpotong betul-betul kepala pembantunya a.k.a isterinya. Kal#au korang nak tahu diorang baru saja mendirikan rumah tangga se#lama 3 bulan. Malang betul. Video#nya ada kat bawah ni, korang tengoklah ok. KREDIT VIRALBERITA.



TENGOK RAKAMAN VIDEO NGERI SUAMI POTONG KEPALA ISTERI





Tua Kahwin Muda.. Heboh Diperkatakan Gara-gara Gadis ini Sanggup Disandingkan dengan Orang Tua Yang Belasan Tahun Beza Dengannya.




Tua Kahwin Muda.. Heboh Diperkatakan Gara-gara Gadis ini Sanggup Disandingkan dengan Orang Tua Yang Belasan Tahun Beza Dengannya.



Siapa tak dengki kalau yang veteran dapat gadis cantik, comel dan dara kan? Gambar bwrsanding tersebut mendpat perhatian orang ramai disertakan dengan komen-komen yang pelbagai versi..




Cinta itu memang buta, terkadang karena cinta kita rela melakukan apa saja.


Namun karena cintalah, perbedaan bisa menjadi satu.


Ada yang mengatakan, cinta yang tulus memang tak memandang usia.


Meski begitu pernikahan yang terpaut usia yang sangat jauh bisa menimbulkan kontroversi di kalangan masyarakat.


Seperti salah satu contoh seorang kakek yang menikah dengan seorang gadis muda.


Mereka jelas terpaut usia yang sangat jauh.


Jika dilihat wanita yang dinikahinya itu pantas menjadi cucunya.


Foto tersebut diunggah melalui akun Facebook bernama Siti Wulan Dari.


Di foto tersebut, lucunya sang kakek duduk di pelaminan dengan mengenakan kacamata hitam dan minum dengan menggunakan dot bayi.


Disampingnya duduk seorang gadis cantik yang mengenakan pakaian pengantin lengkap dengan riasan di wajahnya.


Sejak diunggah pada 06/09/2016 sampai saat ini foto tersebut berhasil dibagikan sebanyak 5.228 kali, 6.200 like, dan 856 komentar.


Namun sampai saat ini masih belum ada kebenaran bahwa ini memang benar acara pernikahan atau hanya sekedar perayaan karnaval.


Bisa dilihat dari foto acara tersebut telihat berada di jalan.


Melihat foto itu, beberapa netizen mengatakan bahwa gadis itu hanya melihat harta yang dimiliki sang kakek.


Pamuji Setio : “Bukan cinta tapi uang yang bicara liat gds itu pegang hp. …uang yang jadi cinta bukan fisik sekarang yang jadi cinta.”


Rian Braling : “Mbahhhhhh….. Sisain gadis buat gnerasi kami mbah…. Jgn dimakan semua….”


Derista : “Ttp Jaya Klo aku ogah banget meski bnyk harta tapi tetep pasti selingkuh ..cari daun muda itu dosa khn mending nolak z.”


Salah seorang netizen pun ada yang mengatakan bahwa foto tersebut diambil ketika acara karnaval.


Heruka Khairul Amirin : “Lah itu kn cma acr karnaval 17an kmarennnn.. hadeh.”


Haram Jadah Punya Orang Tua, Kau Ingat Kau Dekat Jepun Ke DALam LRT nk Beromen

Haram Jadah Punya Orang Tua, Kau Ingat Kau Dekat Jepun Ke DALam LRT nk Beromen




sebuah video menyaksikan perbuatan maksiat secara terang-terangan di dalam sebuah tren menjadi viral dalam sosial hari ini.



Dalam video yang dikongsikan oleg page ratu perang yang berbunyi :



Haram jadu punye pakcik, kot yea nak melakukan adegan separa jimak sekalipun toksah la buat kat tmpt awam la jilake... Ko ingat ini jepun ke?? !!




jika diperhatikan kita dapat lihat berapa jijiknya pasangan ini sanggup mepiaskan nafsu syaitan di tempat terbuka.



tidak dapat dipastikan lokasi kejadian namun yang pasti mereka beragama islam dari segi luaran wanita tersebut







Tengok Video Di Bawah


.


Keldai Ni Hampir Mati DIDERA Tuannya. Apa Jadi Seterusnya Buat Seluruh Dunia TERSENTUH !!!

Keldai Ni Hampir Mati DIDERA Tuannya. Apa Jadi Seterusnya Buat Seluruh Dunia TERSENTUH !!!

Keldai Ni Hampir Mati DIDERA Tuannya. Apa Jadi Seterusnya Buat Seluruh Dunia TERSENTUH !!! | Kasihan keldai ini. Ia menanggung derita yang menyeksakan apabila diabaikan oleh tuannya sendiri. Selain keldai tersebut, seekor lagi anjing turut mengalami nasib yang sama dan mungkin akan mati akibat mengalami keletihan.



Apabila pihak polis mendapat makluman mengenai keadaan kedua-dua haiwan ini, mereka dengan segera membawa dan menyerahkan anjing tersebut kepada persatuan penyelamat haiwan.















Sumber: Erabaru


DiTahan Polis. Suspek Warden Yang Memukul Allahyarham Thaqif Rupa-Rupanya Ada Rekod…Nauzubillah !!!

DiTahan Polis. Suspek Warden Yang Memukul Allahyarham Thaqif Rupa-Rupanya Ada Rekod…Nauzubillah !!!

DiTahan Polis. Suspek Warden Yang Memukul Allahyarham Thaqif Rupa-Rupanya Ada Rekod…Nauzubillah !!!| KOTA TINGGI – Pembantu warden madrasah tahfiz yang direman bagi membantu siasatan kes pukul pelajar pernah disabitkan dengan kesalahan mencuri dalam bangunan dan pernah dipenjara 30 bulan. Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Asisten Komisioner Rahmat Othman berkata, suspek yang masih bujang menjalani hukuman penjara bermula 22 Mei 2014.



“Suspek mempunyai rekod jenayah lampau bersabit Seksyen 380 Kanun Keseksaan iaitu mencuri dalam bangunan. “Dia disabitkan atas kesalahan itu dan dipenjara 30 bulan,” katanya ketika dihubungi hari ini. Terdahulu, suspek direman empat hari bagi membantu siasatan.



Suspek berusia 29 tahun merupakan pembantu warden di madrasah berkenaan ditahan di rumahnya di Felda Lok Heng Barat kira-kira jam 4 petang semalam bagi membantu siasatan kes berkenaan.Sementara itu, Rahmat berkata, pihak polis juga sudah merekod keterangan dari pengetua, kakitangan sekolah dan rakan mangsa di madrasah berkenaan.

Sumber:SinarHarian


Selepas DI Bedah Siasat, Akhirnya Ini Lah Punca Sebenar Thaqif Meninggal Dunia.. Dan Akhirnya Rakaman CCTV Dari Jarak Dekat Arwah Thaqif dipukul di tapak kaki, Al-fatihah

Selepas DI Bedah Siasat, Akhirnya Ini Lah Punca Sebenar Thaqif Meninggal Dunia.. Dan Akhirnya Rakaman CCTV Dari Jarak Dekat Arwah Thaqif dipukul di tapak kaki, Al-fatihah






LAPORAN bedah siasat pelajar tahfiz Mohamad Thaqif Amin Mohd Gaddafi, 11, yang meninggal dunia semalam dipercayai kerana didera, dijangka siap dalam tempoh dua minggu, lapor Bernama.



Pengerusi Kesihatan, Alam Sekitar, Pendidikan dan Penerangan Johor Datuk Ayub Rahmat dipetik sebagai berkata bedah siasat itu mengambil masa lama kerana hospital perlu meneliti masalah dan kesan fizikal yang terdapat pada tubuh mangsa serta siasatan polis.



“Sebelum proses bedah siasat dilakukan, doktor menemu ramah ibu bapanya, menanya siasatan polis dan merujuk kepada doktor yang menjaganya tentang rekod kesihatan yang ada," katanya dipetik daripada Bernama.



Ayub berkata orang ramai dinasihatkan tidak membuat pelbagai spekulasi sehingga keputusan bedah siasat dimuktamadkan.



Thaqif, pelajar Madrasah Tahfiz Al-Jauhar di Kota Tinggi, Johor dipotong kedua-dua kakinya selepas cedera dikatakan akibat didera dan diseksa pembantu warden asrama itu yang merotannya dengan getah paip sehingga kakinya bertukar lebam, biru dan hitam.




Kakinya terkena jangkitan dan kemudian tersebar ke bahagian buah pinggang serta bahu kanak-kanak malang itu.



Beliau dijadualkan menjalani satu lagu pembedahan pada 8 pagi semalam untuk membuang tangan kanannya tetapi ditangguhkan kerana jantungnya lemah.



Beliau dilaporkan meninggal dunia di Hospital Sultan Ismail, Johor Baru petang semalam dan jenazahnya dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Felda Bukit Aping Timur, Kota Tinggi lewat tengah malam semalam. – 27 April, 2017.



Klik Tengok Video Di Bedah Siasat

.






Klik Tengok Video Di Bedah Siasat

.


(Video) 'Bila Ada Kucing Lain Datang, Ia 'Sorokkan' Rakannya' - Kisah Seekor Kucing Jaga Rakannya Yang Cacat Sentuh Hati Netizen

(Video) 'Bila Ada Kucing Lain Datang, Ia 'Sorokkan' Rakannya' - Kisah Seekor Kucing Jaga Rakannya Yang Cacat Sentuh Hati Netizen





Kisah persahabatan dua ekor kucing menjadi viral di media sosial apabila dimuat naik oleh laman Facebook SBS TV.



Menurut laman Facebook itu, kucing yang dikenali sebagai Nabi itu cacat kedua belah kakinya.






Bagaimanapun, disebalik kecekalan Nabi untuk meneruskan hidup, dia ditemani oleh kawannya yang setiap berada di sisi tidak kira masa.








Seorang penduduk yang selalu memberi makan kepada kucing itu berkata: "Mungkin rakannya itu tahu membaca fikiran Nabi."



Apabila terdapat kucing liar cuba mendekati mereka, rakan Nabi akan cuba melindungi Nabi dan menghalau kucing terbabit.






Rakan Nabi 'menyorokkan' rakannya. 





Rakan Nabi menghalau kucing asing terbabit. 


Menurut SBS TV juga, pengawal Nabi berjaga untuk menjaga rakannya itu sepanjang hari. Apabila tiba waktu malam, barulah ia akan menghampiri rakannya itu untuk menjilatnya.



Orang ramai yang terkesan dengan persahabatan dua ekor kucing itu menjaga mereka dengan memberi makan, menjaga tempat tinggal mereka serta memberikan ubat.



Lagi menyayat hati, rakan Nabi akan menunggu Nabi selesai mengenyangkan perut terlebih dahulu sebelum makan.







Tonton video itu dibawah:



Friday, 28 April 2017

Kisah Seluar Jurutera Petronas BERTAMPAL. Puncanya Buat Ramai MELOPONG TAK CAYA !!!

Kisah Seluar Jurutera Petronas BERTAMPAL. Puncanya Buat Ramai MELOPONG TAK CAYA !!!
Kisah Seluar Jurutera Petronas BERTAMPAL. Puncanya Buat Ramai MELOPONG TAK CAYA !!! | Kisah ini diceritkan oleh saudara FB Ali Imran (LINK). “Kerja Petronas hidup# senang,”.. Ramai yang kata begitu. Aku juga pernah fikir begitu. Pernah juga mohon kerja di situ tapi kelayakan akademik tiada Hons. jadi permohonan ditolak.



Sejak dahulu bila ada kawan masuk Petro#nas, kami yang tak dapat ni, jadi bangga. “Aku ada kawan kerja Petronaaaasss…”




Automatik bila Petronas umum bonus ber#bulan-bulan, setahun…kami yang kerja gomen ni terkebil-kebi#l aja tengok.





Pelajar Perempuan Tingkatan 2 Mengandung 7 Bulan Hasil Hubungan Zina Dengan Teman Lelaki Tingkatan 5





Pelajar Perempuan Tingkatan 2 Mengandung 7 Bulan Hasil Hubungan Zina Dengan Teman Lelaki Tingkatan 5
14 tahun, sepatutnya berada di Tingkatan 2. Tiba-tiba didapati telah mengandung 7 bulan. Terkejut si ibu. Anak sulung dan bapa, di dalam penjara. Tak tahu nak buat apa. Ibu buat laporan polis. Lelaki itu ditahan reman untuk siasatan. Tamat tempoh reman, dilepaskan seketika.




Kisahnya bermula dari Tingkatan 1. Si lelaki yang berada di Tingkatan 5 di sekolah yang sama, berkenalan dan bertukar nombor telefon. Sejak dari itu mereka seringkali bersms, balik sekolah pun selalu jalan bersama-sama.




Suatu hari, si lelaki hantar SMS minta tolong belikan makanan. Katanya lapar, di rumah pula tiada makanan dan ibunya pula pergi kerja. Tinggal di rumah itu hanya 3 adik beradik lelaki sahaja. Sudahlah si ibu jarang pulang ke rumah, nak pergi ke kedai pun tak ada kenderaan.




Maka pergilah si remaja perempuan itu menolong si lelaki itu membeli makanan dan hantarkan ke rumahnya dengan menaiki motosikal.




Ingatkan selepas hantar makanan, boleh terus pulang ke rumahnya yang didiami bersama datuk, nenek, adik dan ibu. Pada masa itu, ibunya bekerja.




Rupa-rupanya lelaki itu mengenakan umpan. Lalu diajaknya si remaja perempuan itu masuk ke dalam rumah untuk temankan dia makan sambil berbual-bual. Padahal, makanan yang dibeli hanya sebungkus sahaja.




“Masuklah, jangan takut. Adik-adik saya ada di dalam,” pujuk si lelaki.

Oleh kerana sayang, maka dia pun masuklah ke rumah lelaki itu dan temankannya makan. Mula-mula bersembang di meja makan di ruang dpaur. Adik-adik lelaki itu pula buat hal masing-masing di dalam bilik.




Sedang mereka makan sambil bergurau senda, syaitan dan iblis memulakan tarian. Usik mengusik melahirkan berahi dan akhirnya masuk ke bilik. Pujukan lembut membuatkan si remaja perempuan itu cair dan mengizinkan.




Dia naif akan akibat perbuatan zina, yang sebenarnya dia tak tahu pun apa itu zina. Ingatkan cuma suatu permainan yang mengasyikkan sahaja. Tiada kekesalan di wajah apabila ‘permainan’ tamat. Betul-betul ingat, itu cuma mainan. Kali pertama mereka ‘bermain’ pada bulan Ogos.




Kali kedua pada bulan Oktober. Balik sekolah jalan bersama-sama. Sampai saja di rumah si lelaki, lalu diajak masuk ke dalam rumah kerana katanya tidak sihat. Oleh kerana kasihan, si remaja perempuan itu temankan masuk rumah.




Mula-mula bersembang baik-baik, tolong ambilkan air untuk makan ubat. Selepas itu si lelaki minta dipicitkan kepada sebab sakit terkena panas matahari. Sentuhan jari jemari telah memulakan ‘permainan’ kali kedua. Masih berbaju sekolah, di ruang tamu rumah. Adik-adik si lelaki masih belum pulang kerana ada kelas tambahan. Tak payah buka uniform, terus selak dan bermulalah ‘permainan’ mereka. Tamat saja ‘permainan’, si remaja perempuan itu pun pulang ke rumah kerana bimbang terlewat dan dicari oleh datuk dan neneknya.




Kali ketiga ketika cuti sekolah akhir tahun, pada bulan Disember.Bosan tinggal lama di rumah dan tak ke mana-mana. Suatu hari si remaja perempuan merajuk dengan nenek, lalu lari dari rumah dan terus menuju ke rumah si lelaki.




Si lelaki yang telah tamat peperiksaan SPM juga bosan duduk di rumah, merancang mahu mencari pekerjaan sementara menunggu keputusan SPM. Apabila didatangi oleh si remaja perempuan itu dalam keadaan menangis dan bersedih, hero pun memujuk kononnya mahu menenangkan. Lalu diajak masuk ke rumah yang mana pada ketika itu adik beradiknya keluar entah ke mana.




Orang tengah sedih, disua bahu untuk melepaskan tangisan. Dipeluk agar menjadi tabah dan kuat, tetapi lain pula jadinya. Apabila berdua, yang ketiga adalah syaitan.




‘Permainan’ ketiga agak lama sebab masing-masing bosan dan cuti sekolah. Seronok juga ‘permainan’ kali ini, hampir petang barulah tamat dan si remaja sudah hilang rajuknya kerana telah diubati oleh si lelaki.




Tiga hari selepas itu, persekolahan 2016 bermula. Masuk Tingkatan 2 di sekolah yang sama. Si lelaki pula telah mendapat pekerjaan, peluang untuk bertemu memang tiada kerana masing-masing sibuk.




Hanya sempat bersms sahaja.




Bulan April, si anak mengadu sudah 4 bulan tak datang haid namun ibunya tidak peduli. Kata ibu, memang pusingan haid anak tidak teratur.




Bulan Julai, si anak mengadu sakit perut dan rasa tidak selesa. Ibu bawa pergi ke klinik dan kata perubahan hormon remaja membuatkan haidnya tidak teratur juga. Lagipun sudah lama tidak datang haid menyebabkan darah kotor terkumpul.




Dalam perjalanan balik, si ibu berasa tak sedap hati lalu singgah di kedai beli alat menguji kehamilan.




Diberikan pada anak untuk membuat ujian air kencing. Esoknya Subuh, si anak melakukan ujian dan didapati ada dua jalur. Dia diam dan tak beritahu sesiapa. Balik dari sekolah baru dapat berjumpa dengan ibu dan dia maklumkan perkara itu. Barulah si ibu menangis kekesalan kerana selama ini dia tak ambil peduli hal anak kerana menyangka ada nenek yang tolong tengokkan. Lagipun dia tahu bahawa anak gadisnya itu bukan anak nakal, bukan jenis yang suka melawan, bukan jenis suka membantah, bukan jenis melepak di luar namun kenapa boleh jadi begitu?




Selepas mengetahui perkara itu, si ibu keluar mencari jalan keluar dari masalah. Anaknya pula tinggal di rumah. Pada mulanya si remaja itu enggan memberitahu sesiapa pun mengenai perkara itu walaupun neneknya sendiri. Tetapi nenek melihat kelainan tingkah laku si remaja membuatkan dia syak dan bertanya.




“Kenapa menangis dan bersedih ni?” soal nenek.




Si remaja tidak mampu menyimpan lebih lama. Makin dirahsia, makin menyakitkan. Apabila si nenek tahu kisahnya, kepalanya dihantuk ke dinding. Apabila lembik tidak berdaya mempertahankan diri, dia pasrah apabila nenek memijak perut dan belakangnya. Dia tiada tempat untuk meminta pertolongan.




Kesakitan di pijak, mendorong ibunya membawa si anak ke hospital untuk menjalani pemeriksaan. Si anak mahu menjaga maruah keluarga, mahu menutup aib.




Tiga hari selepas ditahan di wad, pemeriksaan mendapati memang benar positif air kencing dan disahkan mengandung. Hari-hari anak menangis kesedihan dan si ibu mengambil keputusan untuk meletakkan anaknya di Baitus Solehah.




Duka nestapa tidak menghilangkan rasa takut, malu dan malas. Kekesalan tidak boleh diboleh mengundurkan masa. Hilanglah kelayakan untuk menduduki kelas Tingkatan 2 sehingga akhir tahun.




Selamat tinggal semua, selamat datang ke Baitus Solehah. Moga ada petunjuk jalan-jalan kebenaran selepas ini.




Berhati-hatilah wahai ibu bapa. Mencari rezeki yang dalam jaminan Allah berpada-pada. Jangan sampai anak terabai di dalam jagaan kita sehingga mendambakan keseronokkan di luar. Mencari semangat dan kekuatan di luar, bukan dari dalam rumah sendiri.




Berawas-awas wahai remaja, jangan termakan umpan, pujuk rayu lelaki. Lelaki ada pelbagai taktik untuk memenuhi nafsu serakah secara percuma. Dia bukan lelaki yang baik selagi tidak bertaubat dan mentaat perintah Allah.




Dua minggu lalu, keadaannya masih bersedih. Dia mengambil masa untuk menyesuaikan diri dengan keadaan persekitaran. Kini dia sudah mampu berbual, ada masa senyum, ada masa menangis.




Pengisian rohani menenangkan jiwa resahnya.




“Adakah setiap kali selepas berzina, kamu mandi wajib?”




“Tidak.”




“Kenapa tidak mandi wajib? Adakah kamu tak tahu mandi wajib?”




“Saya tahu mandi wajib tetapi saya tak tahu selepas main itu kena mandi wajib.”




“Adakah kamu tahu itu yang dikatakan zina?”




“Tidak, saya tidak tahu itu zina. Saya ingat main-main sahaja.”




“Kamu tahu akibat permainan itu?”

“Tidak.”




Lihat, betapa naifnya dia yang tidak dibimbing tentang perhubungan seks antara lelaki dan perempuan. Maka sedarlah ibu bapa, betapa pentingnya pendidikan seks dari awal usia remaja.



Doktor Afiq Rahim Luah Perasaan Terhadap Kematian Adik Thaqif


Doktor Afiq Rahim Luah Perasaan Terhadap Kematian Adik Thaqif



Kisah Hero to Zero Membaca kisah arwah Thaqif sememangnya meruntunkan jiwa.

Apatah lagi emosi setiap anggota perubatan yang menguruskan beliau di hospital. Nyawa kanak-kanak adalah amat berharga.

Bukan mudah doktor membuat keputusan untuk memotong kedua belah kakinya dan kemudian merancang untuk tanganya.

Kesemua kemungkinan, punca, jangkaan pada masa hadapan pastinya telah diambil kira.

Kisah pilu arwah mengimbau kenangan saya semasa seorang doktor pelatih bersama pasukan pembedahan am.

Satu kisah hero menjadi zero.

Saya masih ingat pada malam itu, saya bersama doktor oncall bertugas mengurus pesakit di wad dan kes rujukan daripada jabatan kecemasan.

Apabila malam menghampiri puncaknya, kes rujukan yang baru beransur reda dan kami merancang keluar makan di kedai berhampiran hospital.

Namun, dalam perjalanan ke restoran, unit burn (kebakaran) menghubungi kami dengan cemas.

Pesakit kami seorang remaja yang dibakar hidup-hidup oleh penjenayah ketika mangsa cuba membongkar aktiviti jenayah curi motosikal di kawasan flatnya secara tiba-tiba berada di dalam keadaan nyawa-nyawa ikan.

Kami bergegas pulang bagaikan Superman ke unit kebakaran.

Sampai sahaja, kami bertungkus lumus meresusitasikan pesakit. Kami hampir putus asa. Kebakaran yang mangsa alami agak serius. Sekitar 60-70 peratus kebakaran di seluruh badan.

Dalam percubaan terakhir kami mahu menyelamatkan nyawanya, alhamdulillah kami berjaya. Ianya bagai satu kemenangan moral buat kami pada malam itu. Sudah pasti ahli keluarga amat gembira mendengar beritanya.

Kejayaan kami menyelamatkan nyawa anaknya membuat ibubapa mangsa dari tiada harapan anak mereka akan hidup kepada setiap hari penuh pengharapan anak mereka akan berjalan ke luar dari wad dengan gembira suatu hari nanti.

Namun, itulah detik permulaan kesengsaraan yang bakal dialami pesakit kami.

Hari demi hari, satu persatu anggota badannya rosak. Luar dalam penuh komplikasi. Berulang kali pembedahan dilakukan.

Mula-mula kakinya terpaksa dipotong akibat jangkitan kuman, kemudian tangannya menyusuli.

Matanya berkemungkinan buta akibat kebakaran. Pemindahan kulit gagal apabila kuman merosakkan kulit barunya.

Hampir 3 bulan mangsa merana di wad rapi unit kebakaran. Dan setiap kali saya melawat mangsa, setiap kali itu hati saya merasa merintih pedih.

Ada kekesalan pada diri saya. Pernah saya luahkan kata-kata ini kepada pasukan saya.

“Jika aku tidak lakukan resus yang terakhir itu, barangkali dia tidak akan diuji sebegini teruk. Lebih baik patient ini mati pada malam itu daripada menanggung seksa ini”

Bagaimana pun, minda separa sedar saya melempang minda negatif saya. Kawan-kawan turut memberi sokongan moral.

Doktor hanya berusaha sebaik mungkin, Allah jua yang menentukan takdirnya.

Akhirnya, mangsa dijemput pergi oleh Malaikat Maut.

Ibubapanya yang pada fasa awal penuh harapan bertukar ke fasa penuh hiba mendengar perkhabaran dukacita tersebut.

Ya tuan puan, doktor bukan tuhan. Bukan juga Malaikat apatah lagi Nabi yang bermukjizat.

Kami adalah insan sama seperti anda yang dikurnikan setitis ilmu daripada lautan ilmu di dunia oleh Allah untuk manfaat manusia sejagat.

Kisah ini, bukan untuk memberitahu tuan puan bahawa cukup hanya dengan berdoa dan berserah kepada Allah sahaja pabila kita sakit.

Ini adalah konsep tawakal yang salah.

Apabila kita sakit, kena segera mencari penawar dan penyembuhnya. Dan pada masa konsisten berdoa kepada tuhan agar dikurniakan keampunan atas ujian yang diberi dan diberi kesembuhan.

Setiap perkara yang doktor lakukan akan ditimbang tara baik dan buruknya untuk pesakit kami. Sudah pasti antara baik dan buruk itu pastilah doktor akan cenderung kepada kebaikan.

Semoga Arwah Thaqif, damai di syurga.

Dan marilah kita jadikan kisah arwah dan kisah pesakit kebakaran saya sebagai satu iktibar dan pedoman dalam kehidupan.

Segala yang baik adalah datangnya daripada Allah, dan yang buruk juga datang daripada-Nya atas kelemahan manusia.

Semoga anda beroleh sesuatu melalui perkongsian ini.: Dr Afiq Rahim Masih terkejut dengan khabar duka Arwah Thaqif. Al-Fatihah ~

Sumber FB Afiq Rahim 


"Aku Rela Dirogol Asalkan . . . ." Wanita Ini Dedahkan Saat Hitam Dirogol Dihadapan Dua Rakannya Asalkan Dia . .



"Aku Rela Dirogol Asalkan . . . ." Wanita Ini Dedahkan Saat Hitam Dirogol Dihadapan Dua Rakannya Asalkan Dia . . .






Aku Rela Dirogol Asalkan Tak Hamil | Ketika itu, saya terpaksa merelakan diri saya dirogol dikarenakan lelaki itu dan juga kawannya dua orang lagi mengugut saya. Sekiranya saya tidak melayani nafsu binatang mereka adik perempuan saya dan juga ibu saya akan mereka siksa. Air mata saya mengalir mendengar ugutan itu,pikiran saya serabut mendengar ugutan saya mulai terbayangkan bagaimana 3 lelaki itu menyiksa adik saya yang masih di bawah umur serta ibu saya yang terbaring sakit.


”Kau nak ke tak nak! !” tersentak saya dalam lamunan yang ketakutan dengan tengkingan lelaki setan itu,saya yang seorang gadis yang berumur 18 tahun dan mempunyai bentuk badan yang cukup cantik dan kulit yang halus putih gebu membuatkan lelaki mata keranjang itu tertarik dengan keindahan tubuh saya.


Dalam ketakutan saya mengangukkan kepala tanda setuju dan pada ketika itu saya memberi syarat agar dia tidak mengelurkan air maninya di dalam kemaluan saya,lelaki itu pun mengangguk ..demi adik dan ibu saya relakan tubuh saya di ratah dengan lelaki itu,air mata yang menjadi saksi kesakitan saya dirogol dengan rela,itulah kali pertama mahkota kegadisan saya di sentuh oleh lelaki,setelah beberapa jam saya di ratah dengan paksa matanya berkedip kedip menahan konaknya saat saat air maninya keluar,akhirnya lelaki itu menamatkan nafsu binatangnya.


Kusangka setelah lelaki itu puas meratah kesucianku aku dan keluargaku di lepaskan namun aku tersilap kawannya juga ikut serta melakukan hal yang sama denganku sampai aku pengsan tidak sedarkan diri dengan perlakuan jijik mereka.


Besoknya saya terbangun dengan keadaan yang menjijikkan dan hina tidak sehelai benang pun menutupi tubuh saya,ayah saya yang dari semalam keluar baru nak balik,’hutang ayah saya ” itulah sebanarnya punca mengapa saya di perlakukan sedemikin oleh tiga lelaki itu.


Tiga lelaki setan itu merogol saya dikarenakan hutang yang tidak terbayar oleh ayah saya..setelah saya puas menangis dan tidak pernah sesekali termakan bujuk rayuan ayah saya akhirnya bapa saya menceritakan hal sebenarnya bahwa saya sudah di jual kepeda tiga lelaki itu untuk melangsaikan hutang ayah saya.ayah saya meminta maaf dengan perlakuanya itu mendengar pengakuannya ,saya hanya duduk terpaku merenungi takdir yang menimpa saya,kusangka saya berkorban demi ibu dan adik saya rupanya ayah sendiri jual maruah saya untuk langsaikan hutang..mata yang kian layu aku pejam bibir bergetar menahan sesaknya pedih di dada..


Selepas kejadian itu aku membuat laporan polis,dan polis berjaya menangkap tiga binatang itu dan dimasukkan kedalam penjara ayah saya juga menerima hukuman lantaran terlibat dalam kes perjudian dan dadah.


Saya yang kini berusia 23 tahun sudah berdikari hidup serba sederhana dengan adik dan juga ibu saya,apapun yang menimpa saya itu adalah dengan ketidak relaan dan hanya allah saya yang tahu perasaan saya pada masa itu,selepas kejadian itu saya pernah mengalami kemurungan namun wajah adik dan ibu saya menguatkan semangat saya untuk terus hidup .


Kadang saya berangan andaikan peristiwa itu tidak berlaku namun satu persatu mimpi itu gugur di tepian sunyi,teramat banyak hal yang berlaku dalam hidup saya inginnya kembali namun sudah tidak bisa pulang seperti semula apabila tersendak dari lamunan tetap saja peristiwa yang pernah berlaku itu tersimpan sebagai memory perjalan hidup saya.semoga kisah ini menjadi pengajaran untuk semua.



Thursday, 27 April 2017

“Air Mata Berderai, Saya Akur Muka Tak Boleh Masuk TV…” – Luahan Dato Seri Vida


“Air Mata Berderai, Saya Akur Muka Tak Boleh Masuk TV…” – Luahan Dato Seri Vida

Jutawan kosmetik iaitu Dato Seri Vida telah meluahkan rasa kecewanya kepada satu program di TV3.

DS Vida ternyata kecewa dengan program realiti tv, Mentro Milennia TV3 kerana tidak mempromosikan produknya dengan baik walhal DS Vida menaja rancangan tersebut.

Ini komen DS Vida:

“Air mata berderai-derai, saya pening beria-ia

“Amik darah tadi, Darah tinggi naik 184 setelah satu jam.

“Saya buat kerja dengan jiwa.

“Saya taja Mentor Milenia sebab nak promote produk saya, tapi sebut hanya mula dan akhir.

“Itu pun paksa

“Tiada muka saya pun tak apa. Saya tak cakap pun tak apa.

“Saya faham, saya akur. Muka saya tak boleh masuk tv. Products tak boleh masuk tv.

“Tak boleh cakap apa pun, saya takpe. Tapi kalau nak sebut products pun berkira, apa nama menaja?

DS Vida dilihat sebak dengan perkara berkenaan dan teresak ketika berbicara tentang perkara berkenaan.

Usahawan ini juga akui pening dan tekanan darahnya dikatakan agak tinggi.

Semoga DS Vida sentiasa menjaga kesihatannya dan menjaga tekanan darahnya agar tidak menghidapi Hypertension.



Kes Adik Thaqif, Jangan Tuduh Sebarangan, Jangan Hukum Melulu Pesan Facebooker..

Kes Adik Thaqif, Jangan Tuduh Sebarangan, Jangan Hukum Melulu Pesan Facebooker..







Oleh : Baitus Solehah


Biar kita tersilap ampun dari kita tersalah hukum. Saya kongsikan cerita ini hampir 14 tahun saya simpan. Tidak ada siapa tahu suatu ketika dulu keluarga saya berada di bawah pemantauan kementerian kesihatan kerana penyakit yang dijangkiti oleh maid saya.

Ingin saya berkongsi cerita tentang gangren.




Gangren ini berlaku apabila sel-sel telah mati menyebabkan daging busuk. Daging busuk tadi disebabkan oleh kuman. Kiranya kuman ini memang sudah lama ada di dalam tubuh seseorang tetapi duduk rehat/pasif.




Suatu hari maid saya terjatuh, terjelepok ke lantai menyebabkan kakinya sakit. Katanya terseliuh, salah urat. Cuma disapu minyak panas dan urut sikit sikit.




Dua hari selepas itu, maid saya demam dan saya bawa ke klinik.




Doktor kata demam denggi. Kakinya bengkak dan kehitaman, seperti berlaku pendarahan. Sepatutnya nampak kemerah-merahan tetapi kulit maid saya gelap, warna merah jadi warna hitam.




Bimbang keadaan akan lebih memudaratkan, doktor menasihati saya agar membawanya ke hospital. Oleh kerana maid warga asing, saya masukkan maid ke hospital swasta, Hospital Pakar Johor.




ASALNYA CUMA TERSELIUH, TETAPI KAKI BENGKAK & BERTUKAR WARNA HITAM

Empat hari berada di wad.




Doktor pakar benar-benar melakukan siasatan kenapa kaki maid saya yang asalnya cuma terseliuh boleh bengkak dan bertukar warna hitam.

Doktor memaklumkan bahawa sel-sel telah mati dan kaki maid jadi gangren. Doktor pakar menasihatikan agar maid dipindahkan ke hospital kerajaan. Kos rawatan sangat tinggi jika meneruskan rawatan di situ.




Setelah urusan discaj, bil rawatan selama 4 hari mencecah RM5,500. Doktor menyediakan surat rujukan untuk meneruskan rawatan di hospital kerajaan.




Satu saja yang hospital pakar sembunyikan mereka tak mahu beritahu mengapa gangren boleh terjadi. Mereka suruh saya tanya pakar di hospital kerajaan.

Doktor pakar menegaskan maid saya mesti dibawa menerima rawatan segera dan jangan sekali kali bawa pulang ke rumah.




Memandangkan maid memang sakit dan lemah, terus saya bawa dari Hospital Pakar Johor ke Hospital Sultanah Aminah.




Saya sudah tidak kira lagi kos rawatan yang perlu saya tanggung demi membantu orang yang sakit. Memang kena bayar deposit sebab maid warga asing.




RUPA-RUPANYA MAID DIJANGKITI KUSTA




Baru dua hari duduk dalam wad, doktor pakar perubatan dan doktor pakar kulit HSA sudah memanggil saya datang untuk menerangkan kenapa kaki maid jadi gangren dan rawatan selanjutnya.

Doktor menerangkan kaki maid jadi gangren, sel-sel mati disebabkan maid saya telah dijangkiti kusta. Kusta ini bukan baru tetapi telah ambik masa bertahun-tahun berada dalam tubuh maid cuma tidak aktif.




Maid terjatuh telah merangsang kuman aktif dan menyebabkan sel-sel di kaki mati.

Pendek kata kuman ini serang kaki dulu. Sebenarnya kuman itu telah berada di seluruh tubuh tetapi yang lain masih tidur. Jelas kelihatan kulit di beberapa bahagian menebal dan hilang deria rasa.




Itupun kami tahu setelah doktor pakar memeriksa secara terperinci di setiap bahagian tubuh maid saya. Banyak lagi simptom lain yang mengesahkan maid saya mengidap kusta.

Kusta bukan alang-alang penyakit.




Penyakit kusta ada tercatat dalam kisah nabi Musa. WHO telah mengistiharkan mana-mana kawasan atau sesiapa yang terkena penyakit kusta perlu diasingkan/ dikuarantin, hidup dalam pengasingan.

Dulu di Sg Buluh, Selangor ada sebuah hospital untuk merawat orang-orang yang berpenyakit kusta. WHO juga telah mengistiharkan rawatan untuk orang sakit kusta adalah percuma.




Pelan rawatan awal yang doktor maklumkan kepada saya ialah menjalani pembedahan plastik ke atas kaki maid. Bermakna daging daging kaki semuanya dibuang termasuklah kulit kulit kaki.




Asalnya jatuh terseliuh itu sebelah kaki saja, tetapi terjadi gangren di kedua-dua belah kaki. Pembedahan plastik dilakukan di kedua-dua belah kaki dari buku lali hingga ke lutut.




Doktor kata kuman itu baru merosakkan sel-sel dalam daging saja belum masuk ke tulang, jadi tidak perlu potong kedua-dua kaki.




KKM PERINTAH HANTAR MAID PULANG KE NEGARA ASAL




Pelan seterusnya, doktor menasihati selepas pembedahan dijalankan, ubat diberikan maid mesti dihantar pulang ke negara asalnya.




Saya akur kerana ini adalah perintah Kementerian Kesihatan Malaysia apabila laporan diberikan terdapat seorang pesakit kusta warga asing berada di Malaysia.




Tahun 2002 Malaysia sudah diistiharkan negara bebas kusta. Jadi bila ada kes yang melibatkan warga asing, kerajaan dibawah Kementerian Kesihatan Malaysia mengarahkan warga asing itu mesti dihantar pulang setelah diberikan rawatan.




Selama 56 hari maid menerima rawatan di HSAJB, hari-hari saya melawat dan menjaga maid. Semua kos rawatan di hospital swasta saya tanggung.




Baru saya tahu kenapa hospital swasta tidak mahu memaklumkan kepada saya tentang penyakit sebenar kerana saya boleh memohon pengecualian kos rawatan. Sebaliknya selepas saya bayar semua bil rawatan, saya dinasihatkan masukkan maid ke hospital kerajaan.




Ikut kiraan kos rawatan warga asing di hospital kerajaan selama 56 hari, dengan pembedahan plastik lagi jumlah boleh mencecah RM 10,000.00.




Tetapi kerana kusta dibawah pemantauan WHO, maka kos rawatan dikecualikan. Sebaik keadaan maid stabil, berbekalkan ubat ubatan untuk sebulan surat dari KKM telah dikeluarkan agar dihantar pulang ke negara asal. Saya terpaksa menghantar maid pulang melalui jalan laut.




Bantuan imegresen dan kastam maid ditemani saudara pulang. Bila sampai negaranya maid perlu dimasukkan semula ke hospital dinegaranya, bukan pulang ke rumah.




Jika ikutkan saya, saya tak mahu hantar maid pulang ke negara asalnya sebab nanti maid tentu tidak mampu biaya rawatan di sana dan tidak ada siapa yang akan ambil peduli kesihatan dan rawatannya.

Benar maid ini bukan orang kaya dan kos rawatan kesihatan di negaranya tinggi. Ubat-ubatan yang KKM bekal untuk sebulan telah habis. Untuk membeli ubat lagi, maid tidak mampu.


KELUARGA MAJIKAN PERLU JALANI PEMERIKSAAN KESIHATAN BERKALA SELAMA BEBERAPA TAHUN




Beberapa bulan selepas itu, saya mendapat khabar bekas maid telah meninggal dunia.

Kuman-kuman telah menyerang seluruh anggota tubuhnya menyebabkn daging-daging busuk. Banyak sel-sel tubuh mati. Tanpa rawatan yang sepatutnya kaki dulu itu dipotong menyebabkan kuman aktif dan bermaharajalela.




Kesan ke atas keluarga saya ialah kami semua telah dikehendaki menjalani pemeriksaan kesihatan di bawah klinik pakar kulit HSA selama beberapa tahun.




Oleh kerana ketika maid mula bekerja di rumah saya, saya sedang mengandung anak bongsu, anak bongsu lahir dia yang menjaga ketika saya keluar bekerja.




Maka anak bongsu yang paling kerap bersama maid sepanjang setahun maid bersama saya. Anak bongsu diletakkan bawah pemantauan doktor pakar kulit selama 10 tahun.




Siapa saja yang pernah tinggal bersama saya dalam tempoh maid tinggal dengan saya perlu menjalani pemeriksaan kesihatan berkala. Sehingga kami diistiharkan bebas dari jangkitan kusta.

Saya hampir hilang kewarasan dalam bertindak kerana rasa tertekan.




Seluruh ahli keluarga terdedah dengan kuman kusta. Kuman kusta ini bukan bertindak cepat sebalik pasif sehingga tiba saat diaktifkan dan apabila sudah aktif, tidak dapat dihentikan lagi.




Walaupun doktor menerangkan keadaan keluarga saya terkawal kerana maid sempat diberikan ubat-ubatan. Tetapi sebelum maid menerima rawatan seluruh keluarga saya terdedah dengan penyakit itu. Anak-anak saya masih kecil ketika itu.




SEBATAN GETAH PAIP MUNGKIN ASBAB KUMAN DALAM TUBUH AKTIF




Sungguh Allah yang Maha Berkuasa menjaga keluarga saya dari terkena jangkitan kuman kusta.

Keluarga saya sudah melepasi tahanan kawalan. 14 tahun telah berlalu. Keluarga saya tidak perlu lagi menjalani pemeriksaan pemantauan penyakit kusta.




Ini saya kongsikan agar kita tidak khilaf menuduh seseorang yang menyebabkan gangren dan kaki terpaksa dipotong.




Sebatan getah paip mungkin asbab kuman dalam tubuh aktif dan menyerang sel-sel. Tapi bukan orang itu yang mencelakakan hingga kaki dipotong.




Takut-takut dosa membuat tuduhan membukit nanti dan payah kita mencari orang yang kita tuduh untuk memohon maaf.

Biarlah kita tersilap ampun dari tersalah hukum. Saya tidak rela seseorang itu dituduh tanpa siasatan wajar. Kita perlu bersabar untuk mengetahui kebenaran.




Melihat sel-sel kaki mati, daging busuk boleh muntah.

Saya pernah membawa anak melawat maid di hospital, anak saya terus muntah kerana tidak tahan bau dan ngeri. Kulit terkoyak dan daging itu jatuh sendiri sebelum pembedahan plastik dijalankan.


VIDEO: Bapa Gantung Anak 11 Bulan Dan Bunuh Diri Sambil Bersiaran Di Facebook LIVE ! Tengok Sebelum Facebook DELETE Video Ni !

VIDEO: Bapa Gantung Anak 11 Bulan Dan Bunuh Diri Sambil Bersiaran Di Facebook LIVE ! Tengok Sebelum Facebook DELETE Video Ni !




Phuket: Seorang lelaki menggantung dirinya bersama anak perempuan berusia 11 bulan di Sakoo, Phuket dalam kejadian petang semalam. Tindakan membunuh diri itu disiarkan secara langsung di Facebook.



Polis menyifatkan tindakan itu dipercayai berpunca dari perasaan cemburu.



Kejadian itu disedari oleh teman wanita lelaki berkenaan, 21, yang menelefon polis paa 6.30 petang bahawa teman lelakinya telah memuatnaik video perbuatan itu di Facebook.



Video terbabit merakamkan lelaki terbabit mengikat tali di leher anaknya sebelum menjatuhkannya dari bangunan.



"Video itu, yang berdurasi selama empat minit di muat naik pada 5.45 petang semalam," kata polis Thalang, Lt Col Sanit Nookhong.



"Di dalam video, lelaki berkenaan menunjukkan sebotol air, yang kami sahkan adalah air ketum. Dia memberikan anaknya air itu dan dia sendiri mengambilnya. Selepas itu dia mengikat tali di leher kanak-kanak itu dan menjatuhkannya.



"Kamu boleh dengar kanak-kanak itu menangis sebelum berhenti. Dia kemudian menariknya kembali dan membuang ikatan di leher kanak-kanak itu," katanya.



Polis melancarkan usaha mencari lelaki itu dan anaknya sebelum menemui mayat mereka tergantung di sebuah bangunan di Moo 3, Sakoo berdekatan Pantai Nai Thon Beach.




Teman wanita memberitahu polis bahawa lelaki itu risau dia curang.



"Pada 3 pagi semalam, dia memeriksa telefon saya dan mengugut untuk membunuh saya," kata wanita itu.



"Saya sangat takut dan lari dari rumah serta meninggalkan anak saya dengannya," tambahnya.



"Selepas saya pulang, mereka tiada di rumah. Saya menelefonnya untuk membawa pulang anak ke rumah tetapi tidak boleh. Kemudian saya melihat klip video terbabit dan memanggil polis," katanya.




KANTOI ! Rupanya Ammar Yg Hina Watson Nyambek Bukan Org Biasa-Biasa ! Anda Pasti Terkejut BESAR Lihat Biodata Penuh Dia Ni !

KANTOI ! Rupanya Ammar Yg Hina Watson Nyambek Bukan Org Biasa-Biasa ! Anda Pasti Terkejut BESAR Lihat Biodata Penuh Dia Ni !



Rupa-Rupanya Ammar Titan Yang Hina Watson Nyambek Bukan Calang-Calang Orang..JOm Lihat Biodata Beliau Pasti Ramai Terkejut Besar,...



Shah Alam - Pengacara sebuah rancangan komedi televisyen tempatan, Azizul Ammar Abu Hassan hari ini tampil memohon maaf ekoran tindakannya mempersenda nama mendiang bapa bekas pelari pecut negara, Watson Nyambek.



Azizul dikatakan menyamakan mendiang bapa Watson dengan binatang menerusi sebuah rancangan televisyen, semalam.



"Dengan rasa rendah diri, saya ingin memohon maaf atas keterlajuran saya terhadap Watson dan keluarganya.



"Tanpa sedar kami telah mencalar nama baik mendiang bapanya," katanya menerusi kenyataan di Intagramnya, hari ini.



Menurut Azizul lagi, dia sangat menghormati atlet terkemuka tanah air itu yang telah mencipta dan mengharumkan nama Malaysia hingga ke peringkat antarabangsa.



"Saya juga mengucapkan rasa terima kasih terhadap komen dan teguran yang diberikan oleh semua pihak.



"Segala panduan dan teguran akan dijadikan panduan buat saya menjalankan tugas di depan hari dan saya akan lebih peka dalam menjaga sensitiviti masyarakat pada masa akan datang.



"Sekali lagi saya mohon maaf kepada semua dan akan pastikan kesilapan ini tidak akan berlaku lagi," katanya lagi.



Terdahulu, Primeworks Studios Sdn Bhd (Primeworks Studios) mengeluarkan permohonan maaf kepada Watson.



Sebelum ini, Watson dilaporkan menyatakan rasa kecewa dengan tindakan sebuah stesen televisyen swasta yang menghina bapanya dalam satu rancangan komedi yang disiarkan.




Bekas pemegang rekod kebangsaan acara 100 meter itu dikatakan berang selepas rancangan televisyen terbabit menyamakan bapanya yang meninggal dunia tiga tahun lalu dengan binatang.




nama Komersial : Azizul Ammar



Nama Sebenar : Azizul Ammar Abu Hassan



Umur : 28 Tahun (2015)



Tarikh Lahir : 4 Jun 1987



Kelahiran : Kota Tinggi Johor



Kerjaya : Pelakon dan Pengacara, Pagi AM Krew, Pelawak,Hot fm



Program realiti : Juara Bintang Mencari Bintang 2013 , Qu Puteh Bintang Bersama Bintang 2015



Pendidikan : -



Drama : -



Program TV :



Filem : -



Telefilem : Sesumpah Ramadhan, Kodok Atau Drumstick


Isshh Cantik Betoi Janda.Dah Lawa Pandai Hias.Rupa2nya Satu Kejadian Yang Buat Ramai TERKEJUT !!!

Isshh Cantik Betoi Janda.Dah Lawa Pandai Hias.Rupa2nya Satu Kejadian Yang Buat Ramai TERKEJUT !!!



Aku ada beberapa cerita pasal gangguan yang jadi kat family aku dan aku sendiri. Cerita ni berkronologi. so kalau dah sedia jom start.


1990’s :

Aku tak tau tahun sebetulnya berapa sebab aku tak lahir lagi waktu ni. Mak aku ni janda anak 2. Ayah aku pulak duda anak 1. Dorang ni kahwin sebab kawan yang rekemenkan. Time mak aku masih lagi janda, dia ni boleh dikatakan ramai jugak lah peminat even janda anak 2.


Ramai la pakcik2 yang dok menggatal sampai mak aku kena sound banyak kali lah dengan isteri2 dorang tu. Bila mak aku dah kawin dengan ayah aku so senyap la mulut tu.


Ingat dah boleh bahagia tapi no! Mak aku kena ganggu teruk. Awal2 baru kawin tu punyalah mak aku benci gila kat ayah aku siap setiap kali maghrib akan bawak parang lah pisau lah nak tetak ayah aku. Nasib iman ayah aku kuat. Bawak ustaz datang rumah tengokkan mak aku.


Ustaz tu cakap parah ni sebab dia nak dua2 mati. Wow! Hebat betul itu orang. Dia pikir dia tuhan ke boleh tentu ajal maut? Makan tahun jugak mak aku berubat. 4tahun lepas tu aku lahir. Tahun depan tu pulak adik aku. So bahagia la kami sebentar.


2000’s :

Ingat panas sampai ke petang rupanya gerimis mengundangggg. Habis kami anak beranak kena kacau. Tapi yang pelik dia kacau mak aku dengan anak2 perempuan je. Ayah dengan dengan anak2 lelaki dengar pon tak pernah. Hantu betul hantu ni. Mula lah kak yong aku dengar budak nangis. Kak yang aku nampak macam2. adik aku badan dia habis lebam2.


Aku ni semua merasa. Dengar, nampak, lebam huhuhu. ayah aku cakap ni tak boleh jadi ni kena berubat. pergi lah jumpa ustaz yang dulu rawat mak aku tu and guess what? orang yang samaaaaa jugak hantar.


waduh waduh memang cari gaduh ni dengan aku. pakcik ke makcik ke dua2 aku tendang kang dok buat tak elok kat family aku. so anak2 ni kejap je dia rawat. mak la lama sikit dalam 2 bulan nak rawat. mak aku lagi lah kena teruk sampai tak boleh tido 6 hari masuk ward tambah air, bagi ubat tido pon tak jalan. kesian dia. tapi Alhamdulillah berkat doa kami anak beranak mak pulih.


2010’s :

mak aku selalu pesan jangan tolak pinangan atau lamaran orang secara kasar. Cakap lembut. hmm tapi aku ni memang jenis garang. takda garang tapi siapa yang tak kenal mesti cop aku sombong teruk haha. so ada lah sorang mamat ni lamar aku. dalam masa yang sama aku tahu dia ni sebenarnya tengah hangat bercinta dengan budak first year u aku.


aku namakan dia Aman. Aman ni dia punya tahap gila tu sampai semua orang tak boleh brain budak deanlist ni actually psycopath. eh panjang pulak intro pasal dia. ok berbalik cerita tadi, haa dia ni pakwe orang lah senang citer so aku cakap la taknak bagai dengan nada yang agak kasar. nak tahu dia cakap ape?


“kau jangan cabar aku Amy. kang aku hantar belaan aku kat kau baru ada akal”

dan aku pun cabar dia lagi dengan harapan itu hanyalah dialog. time ni aku tengah praktikal dekat wangsa maju. so duduk lah rumah sewa apartment dengan 3orang kawan aku.


kejadian dengan Aman tu aku dah lupakan sebab lepas dia ugut tu serius takde apa2 yang jadi. lama jugak aku bebas tanpa Aman. setahun rasanya sampai aku dah start kerja. aku still kerja kat syarikat yang sama aku praktikal dulu so stay je duduk rumah tu.


malam tu aku dengan housemates (nita dan ja) gila nak makan so keluar lah naik keta pegi cari kedai mamak. so dah kenyang semua otw balik tu Ja diaamm je. aku tanya macam2 satu pun dia tak jawab. haa sudah. dah la dia duduk belakang sorang2.


aku stop tepi jalan. bajet2 berani nak tanya Ja. sekali tak sempat aku nak paling belakang dia dah pandang aku baiikkk punya kat cermin atas tu dengan mata tajam. so aku cakap kat Nita tolong call ustaz mana2 yang dia kenal. dah dapat call so terus gerak pergi rumah ustaz tu. dia scan Ja pastu geleng kepala. “ada orang nak kenakan awak ni tapi terkena kawan awak sebab dia lemah.”


haaa sudah sape pulak aiii yang berani main dengan kuasa Allah ni. tapi aku malas nak tanya ustaz so lepas dia pulihkan Ja dengan izin Allah, kami pon balik.


puas aku pikir 2,3 hari sape lah yang buat. tiba2 dapat mesej dari unknown : “ingat aku lagi? kau pikir hebat lah dengan pendinding diri kau tu? kau tunggu lah Amy aku hantar yang lagi hebat.” waktu tu aku tak pikir ape dah selain Aman.


so malam tu nak tido lah macam biasa tetiba rasa orang main kaki lah main rambut lah pastu gelak2 tepi telinga. aku dah seram sejuk. nak bangun tak boleh rasa kena ikat je waktu tu. nasib aku hafal ayat ruqyah. baca dan baca lagi tapi makin lama aku rasa panas.


rasa nak cederakan diri sendiri. sumpah waktu tu aku rasa nak pergi dapor ambik pisau tikam diri sendiri. nasib Nita dengan Ja datang sebab dengar aku terjerit-jerit. lepas dorang datang bilik aku tu aku dah tak sedar. bila dah sedar, aku dekat kampung. yes kampung aku dekat perak.


mula lah Nita cerita. dia kata lepas aku jerit2 tu terus aku jadi tak betul. kejap mengilai kejap nangis kejap gelak. dorang dah kecut dah sebab masing2 tak boleh drive. aku sorang je boleh. so mampu tunggu je abang aku dari semenyih datang. stay je dalam bilik aku sebab takut aku buat benda bukan. sepanjang kat dalam bilik tu, aku asyik sebut nama Aman je.


pastu cakap nak mati. tak nak hidup dah. ulang2 benda yang sama. lepastu aku start agresif. pegi dapor ambik daging yang tak masak aku makan. cakar2 tong sampah cari sisa makanan. Ja dah awal2 lagi masuk dapor sorokkan segala benda tajam. thanks Ja.


tak lama lepastu abang aku sampai. terus bawak aku balik perak. Nita dengan Ja ikut sekali. mulalah sesi soal menyoal dengan makhluk tu.


“kau siapa?”

“……”

“lagi sekali aku tanya, kau siapa?”

“hamba”

“hamba siapa?”

“tuan aku lah.”

“siapa tuan kau?”

“Haruuunnnnn hihihi”

“harun? macam biasa dengar.” ayah aku menyampuk.

“memang lah kau biasa dengar sebab aku lah jugak yang kacau bini kau dulu hahaha”


rupa-rupanya gaissss Aman ni anak si Harun. Harun ni siapa? dia lah yang guna2 kan mak aku dulu. yang nakkan mak aku tapi tak dapat tu. haihhh memang keturunan setan ni bikin darah aku menggelegak! tak dapat mak anak pon dia nak ambik. lepas dah habis soal2 tu aku pun dah pulih sikit. rehat je kat rumah ambik cuti seminggu.


Nita dengan Ja abang aku hantar balik alang2 dia balik Semenyih. seminggu kat kampung ni la mak aku cerita semuaa benda pasal Harun. macam mana dia boleh kenal Harun bagai tu. pasal anak dia Aman, mak aku kata seingat dia, Harun tak pernah kawin. so mungkin Aman anak angkat dia je


.ok sampai sini dulu aku cerita. next post aku cerita pasal siapa Harun dan Aman. dan macam mana gangguan yang aku dapat bila dah kahwin. dan jugak kenapa dia kacau aku sorang je teruk, kakak2 dengan adik aku biasa2 je. sebab kalau aku nak cerita semua kat sini sumpah panjang. kang tak larat pulak nak scroll. see you gaisss bye.


Tuesday, 25 April 2017

(VIDEO) TERKINI 'Raja Bomoh' bertaubat mengaku berbohong

(VIDEO) TERKINI 'Raja Bomoh' bertaubat mengaku berbohong



KUALA LUMPUR: 'Raja Bomoh' membuat pengakuan ikhlas dan bertaubat atas kesalahan menghina agama Islam, di pejabat Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI), sebentar tadi. 

Ibrahim Mat Zin, 66, dalam pengakuannya, memohon maaf kepada semua masyarakat beragama Islam dan bukan Islam di negara ini serta semua pihak di seluruh dunia berhubung tindakannya menggunakan teropong dalam membantu menyelesaikan beberapa kejadian dan isu besar yang berlaku di Malaysia, termasuk kes kehilangan MH370. 

Dia menyatakan segala tindakannya itu, termasuk aksi 'melihat menggunakan teropong buluh' dan 'angkat kelapa', diarahkan oleh individu tertentu yang tidak dapat didedahkannya. 

Pengakuannya itu disaksikan Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Dr Zulkifli Al Bakri; Pengarah JAWI, Abdul Aziz Jusoh dan Ketua Pegawai Penguatkuasa Agama JAWI, Wan Jaapar Wan Ahmad. 

Terdahulu, Ibrahim mengaku bersalah atas pertuduhan di bawah Seksyen 7(a) Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah-wilayah Persekutuan) 1997 (Akta 559) kerana menghina Islam atau menyebabkan Islam dipandang hina.



Inilah Punca Sebenar Kenapa Ammar menghina Ayah Watson Nyambek

Inilah Punca Sebenar Kenapa Ammar menghina Ayah Watson Nyambek




MIRI: Pengacara rancangan komedi, Sukan Tak Sentral, Azizul Ammar Abu Hassan bersama enam kru penerbitan digantung perkhidmatan oleh syarikat televisyen swasta, Primeworks Studios Sdn Bhd berkuatkuasa serta merta pada hari ini.



Tindakan itu diambil berikutan isu penghinaan yang dilakukan terhadap ayah bekas pelari pecut negara, Watson Nyambek.



Dalam sidang media yang diadakan di Miri, Ketua Pegawai Eksekutif, Datuk Ahmad Izham Omar bersama-sama pengacara itu memohon maaf secara terbuka di hadapan bekas pelari pecut negara Watson Nyambek. Beliau juga mengatakan rancangan Sukan Tak Sentral itu turut ditamatkan siarannya.








Jelas beliau, tempoh penggantungan tugas enam krew penerbitan akan diputuskan kemudian.




“Saya mohon maaf atas kesilapan yang tidak disengajakan kerana menyinggung perasaan keluarga Watson dan rakyat Sarawak,” Tambah beliau di sini, sebentar tadi.




Azizul Ammar yang turut hadir dalam sidang media itu menyatakan kekesalan atas tindakannya. Dalam masa yang sama, Watson pula menolak permohonan maaf daripada Primeworks Studios Sdn Bhd berhubung insiden nama bapanya dipersendakan.




“Walaupun anda meminta maaf di depan saya dan seluruh rakyat Malaysia khususnya rakyat Negeri Sarawak, (tapi) saya belum nak menerima maaf tersebut kerana saya tidak dapat menerima macam mana bapa saya ini dipandang seperti seekor haiwan”. jelas Watson yang bercadang meneruskan tindakan undang-undang.




Dalam rancangan Sukan Tak Sentral itu, Pengacara Azizul Ammar Abu Hassan membuat mimik muka dan suara seperti seekor kambing ketika menyebut nama ayah Watson Nyambek.