Saturday, 29 October 2016

SAH!!..BERITA MENGEJUTKAN SELURUH RAKYAT.. AKHIRNYA PENYANYI DANGDUT POPULAR TANAH AIR MATI SELEPAS SETAHUN MENDERITA!!!

SAH!!..BERITA MENGEJUTKAN SELURUH RAKYAT.. AKHIRNYA PENYANYI DANGDUT POPULAR TANAH AIR MATI SELEPAS SETAHUN MENDERITA!!!




Penyanyi dangdut popular Indonesia, Iceu Wong meninggal dunia semalam selepas menderita akibat penyakit barah payudara.  Pengurusnya, Haze berkata, penyanyi berusia 30 tahun itu meninggal dunia di hospital kira­kira jam 4 pagi semalam. Katanya, Iceu atau nama penuhnya Iceu Srimulyati mula dikesan menghidap barah payudara sejak setahun yang lalu. “Iya, Iceu meninggal dunia akibat barah payudara. Barah itu sudah masuk tahap empat,” ujarnya. Menurutnya, penyanyi yang popular dengan lagu Pacar Lima Langkah itu dimasukkan ke hospital sejak kelmarin. “Di saat semua orang gembira menyambut Aidilfitri, Iceu terpaksa menanggung kesakitan dan dimasukkan ke hospital,” jelasnya.





JUTAWAN BERLIAN INDIA MENGHADIAHKAN 1,200 KERETA DAN 400 PANGSAPURI BERNILAI RM32 JUTA KEPADA 1,700 PEKERJA SEMPENA SAMBUTAN DIWALI!!!

JUTAWAN BERLIAN INDIA MENGHADIAHKAN 1,200 KERETA DAN 400 PANGSAPURI BERNILAI RM32 JUTA KEPADA 1,700 PEKERJA SEMPENA SAMBUTAN DIWALI!!!




GUJARAT: Jutawan berlian India, Savji Dholakia,54, menghadiahkan 1,200 kereta dan 400
10/30/2016 Jutawan berlian hadiahkan 1,200 kereta, 400 rumah kepada pekerja sempena diwali pangsapuri bernilai RM32 juta kepada 1,700 pekerja cemerlang sempena sambutan Diwali hari ini. Dholakia memberitahu CNNMoney, mereka adalah sebahagian daripada 5,500 kakitangan syarikat Hari Krishna Exports, yang dipilih kerana menunjukkan prestasi kerja mengagumkan dari segi kesetiaan dan kemahiran sejak tahun lalu. Dua tahun lalu, beliau menghadiahkan 200 pangsapuri, 400 kereta dan 500 set barang kemas yang mahal kepada 1,200 pekerja. Menurut Dholakia, 20 tahun lalu, beliau menghadiahkan kereta kepada tiga kakitangan terbaik syarikatnya dan sejak itu beliau melaksanakan pelbagai program insentif. “Eksport syarikat bernilai AS$700 juta (RM2.9 bilion) ke 70 negara, tetapi tiada yang lebih berharga berbanding pekerja kami,”

 kata Dholakia. – Agensi








RAMAI YANG TAK SANGUP TENGOK DUA BERADIK YANG DITINGALKAN IBU MEREKA DI DALAM RUMAH SELAMA SEBULAN DAN DIRAKAM VIDEO SEHINGGA MATI!!!

RAMAI YANG TAK SANGUP TENGOK DUA BERADIK YANG DITINGALKAN IBU MEREKA DI DALAM RUMAH SELAMA SEBULAN DAN DIRAKAM VIDEO SEHINGGA MATI!!!



Sunk Into The Womb, filem adaptasi dari kisah benar ini mula muncul di newsfeed Facebook netizen di Malaysia. 

Ramai yang memberi reaksi bahawa mereka tidak sanggup menonton filem yang terlalu menyayatkan hati ini. Ada pula yang hanya menonton separuh jalan sahaja, kerana hati sudah terusik dan bimbang filem itu akan tinggalkan kesan di minda. 

Sunk Into The Womb atau tajuk asalnya Shikyu ni Shizumeru, filem arahan Takaomi Ogata pada tahun 2013, mendapat rating tinggi di laman IMDB, 8.2/10. 

Filem ini mengisahkan kehidupan seorang ibu dan dua orang anaknya yang tidak terurus selepas ditinggal oleh suaminya. 

Menurut laporan Japan Today pada tahun 2013, seorang wanita berusia 25 tahun didakwa telah membiarkan dua anak kecilnya hidup dalam rumah yang dikelilingi sampah, mengalami kebuluran sehingga mati. 

Sanae Shimomura, meninggalkan anak perempuannya, Sakurako Hagi, 3, dan Kaede, 1, dalam rumah yang dikunci di barat Osaka, sementara dia menghabiskan masa di rumah teman lelakinya. 

Sanae mula meninggalkan dua anaknya bersendirian sejak Mac 2010. Pada Jun tahun yang sama, Sanae dikatakan tidak pulang ke rumah untuk sekian lamanya. Namun, sebulan kemudian ketika Sanae pulang ke rumah, dia mendapati dua anaknya itu telah meninggal dunia. 

Laporan autopsi mendedahkan bahawa, mangsa adik beradik itu mati akibat kebuluran, bagaimanapun punca sebenar kematian tidak dapat dipastikan. 


Lapor Phunu Online, jiran yang tinggal berhampiran pernah terdengar dua beradik berkenaan menangis. Namun tidak pernah cuba untuk memasuki rumah tersebut mahupun melaporkan kejadian itu kepada polis. 

Polis menemui mayat Sakurako Hagi dan Kaede dalam keadaan tidak berpakaian, mereput dan tinggal tulang, dipercayai telah mati sebulan atau dua bulan yang lalu.

Menurut seorang jiran yang tidak didedahkan identitinya, dia telah melaporkan kejadian itu kepada pihak kebajikan sebanyak tiga kali, kerana mereka kerap menangis hampir setiap malam. 

Panggilan telefon pertama dibuat pada jam 9 pagi, 30 Mac 2010 di mana jiran terbabit memaklumkan dua kanak-kanak terbabit menjerit, "Mama! Mama!" sehingga lewat malam. 

Dua pegawai kebajikan datang melawat rumah berkenaan pada jam 3 petang pada hari laporan dibuat, jam 10 pagi keesokkan hari 1 April dan jam 6 petang pada 2 April. Namun tiada sebarang respon dari penghuni rumah berkenaan. 


Jiran itu sekali lagi menghubungi pihak kebajikan untuk kali kedua pada jam 7 pagi, 8 April. Namun apabila pegawai kebajikan datang ke rumah tersebut pada jam 2 petang dan keesokkan harinya, hasilnya masih sama, tiada respon yang diberikan. 

Laporan ketiga dibuat pada jam 5.30 pagi, 18 Mei 2010. Sekali lagi pegawai kebajikan datang melawat pada jam 3 petang. Namun hasilnya tetap sama. 

Berdasarkan garis panduan Kementerian Kebajikan di negara itu, pegawainya perlu memastikan kanak-kanak yang dilaporkan itu selamat dalam tempoh 48 setelah menerima aduan. 

Bagaimanapun, pegawai kebajikan berkenaan gagal mencari jalan masuk ke kediaman tersebut. Malah mereka juga tidak dapat menghubungi saudara mara penghuninya kerana mereka tidak tahu siapa yang tinggal di kediaman itu. Ekoran itu, tiada sebarang laporan polis yang dibuat. 

Menurut kenyataan media pihak berkenaan, situasi pada ketika itu tidak menampakkan kes tersebut penting kerana tiada sebarang jeritn meminta tolong dan tiada laporan kanak-kanak didera. Malah, pegawai berkenaan tidak menyoalsiasat jiran-jiran berhampiran kerana bimbang ia akan mengeruhkan hubungan kedua-dua pihak. 

Menurut pengadu, kanak-kanak malang itu sudah berhenti menangis sudah hampir sebulan sebelum jiran sebelah rumah mangsa terhidu bau busuk yang datang dari rumah mereka pada bulan Julai. 

Beberapa pakar berpendapat, jika pegawai kebajikan bertindak pantas, nyawa kedua-dua mangsa mungkin dapat diselamatkan. Di bawah undang-undang, pihak kebajikan boleh mendapatkan waran untuk memasuk rumah tanpa memerlukan keizinan pemiliknya bagi melindungi kanak-kanak yang menjadi mangsa penderaan. 

Ekoran kejadian itu, Sanae Shimomura ditahan pada lewat Jun 2010 selepas rakannya yang dihubungi oleh penjaga pangsapuri berkenaan berhubung penemuan mayat dua beradik itu. Sanae didakwa atas tuduhan sengaja meninggalkan dua anaknya tanpa sebarang makanan sehingga kedua-dua mangsa mati kebuluran. 

Ketika ditahan, Sanae berkata, "Saya ingatkan mereka akan mati selepas ditinggalkan selama seminggu. Saya tak rasa saya sepatutnya pulang ke rumah untuk menyelamatkan mereka," katanya. 

Ekoran itu, Sanae dijatuhkan hukuman penjara selama 30 tahun. 





KERJA BERGAJI LUMAYAN RM14,000 SEBULAN, NAMUN RAMAI YANG TIDAK MAHU KERJA INI WALAUPUN MUDAH DAN HALAL!!!!

KERJA BERGAJI LUMAYAN RM14,000 SEBULAN, NAMUN RAMAI YANG TIDAK MAHU KERJA INI WALAUPUN MUDAH DAN HALAL!!!!



WALAUPUN ditawar gaji RM 14,000 sebulan, namun tiada siapa mahu melakukan kerja ini.

Ini kerana kerja yang ditawarkan ini adalah sangat sukar dilakukan, iaitu menentukan jantina anak ayam yang baru menetas.


Industri ternakan di United Kingdom sedang mengalami masalah mencari pekerja yang sanggup melakukan pekerjaan ini.

Ia mengambil masa tiga tahun untuk mempelajari perbezaan kecil antara ayam jantan dan betina yang kebiasaannya hanya tiga hingga lima saat diperlukan untuk menentukan jantina ayam-ayam tersebut.

Setiap hari antara 800 hingga 1200 anak ayam perlu di tentukan jantinanya dan dengan ketepatan 97 hingga 98 peratus.

Ketua Eksekutif, Majlis Ternakan Ayam British, Andrew Large berkata, ia mengambil masa tiga tahun untuk melatih seseorang itu mempunyai kepekaan dalam menentukan jantina anak ayam dan ramai orang tidak mahu menghabiskan masa untuk mempelajari kemahiran tersebut.

"Saya rasa masalah ini adalah kerja itu sendiri. Anda menghabiskan masa berjam-jam sehari hanya untuk merenung bahagian belakang ayam. Dan ini bukanlah satu benda yang menarik untuk dilakukan.

'Di Asia Tenggara pekerjaan menentukan jantina anak ayam adalah pekerjaan yang status tinggi manakala di United Kingdom ia adalah lebih cenderung menjadi bahan jenaka. ' katanya dipetik Metro.uk


ASTRAFIRULLAHALAZIM!!!! 'PATUTLAH AMAR ASYRAF DAH LAMA TAK KELUAR TV!' - AMAR ASYRAF DEDAH APA SEBENARNYA YG BERLAKU PADA DIRINYA

ASTRAFIRULLAHALAZIM!!!! 'PATUTLAH AMAR ASYRAF DAH LAMA TAK KELUAR TV!' - AMAR ASYRAF DEDAH APA SEBENARNYA YG BERLAKU PADA DIRINYA






KUALA LUMPUR: Pelakon, Amar Asyraf, 30, mengakui kecacatan yang dialami akibat disimbah air panas pada wajahnya bukan sesuatu yang mudah untuk ditanggung.  Umpama peribahasa, berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.  Begitupun, peminatnya usah perlu risau kerana kecacatan pada bahagian kiri wajah Amar atau nama penuhnya Amar Asyraf Zailudin bukanlah
bersifat kekal.  

Sebaliknya  ia  hanya  kekurangan  yang  terpaksa  ditanggung  oleh  karakter  bernama  Indra  lakonannya  dalam  drama  Mungkin,  iaitu  naskhah diangkat daripada novel karya CT Jasmina. 
"Saya melakonkan watak Indra iaitu kembar kepada Intan. Parut pada wajah itu ialah kesan daripada insiden disimbah air panas ketika berada di bangku sekolah. Indra terpaksa menanggung malu, hidup dengan kecacatan itu seumur hayatnya. "










Bukan  mudah  untuk  menjayakan  watak  ini  kerana  kesan  parut  yang  diletakkan  pada  muka  membuatkan  saya  kurang  selesa.  Biarpun  tidak memakan masa yang lama untuk membuat kesan khas itu, namun ia perlu ditambah sekiranya ada bahagian yang terkoyak. " Malah, saya juga perlu membiasakan diri dengan adanya kesan khas itu pada wajah kerana ia turut mempengaruhi banyak perkara seperti cara percakapan dan makan. 

"Saya perlu berlatih bagi memastikan saya tidak kekok ketika berlakon dengan adanya parut pada muka itu," katanya kepada BH Online.  Pelakon  yang  dikenali  menerusi  drama  bersiri  Setia  Hujung  Nyawa  itu  berkongsi,  telefilem  itu  bakal  ditayangkan  menerusi  saluran  Radio
Televisyen Malaysia (RTM) pada penghujung tahun ini.  Dalam perkembangan terkini, Amar bakal menjayakan pementasan Bangsawan setelah enam tahun menyepikan diri daripada dunia teater. 

Beliau yang sebelum ini lebih selesa bergerak di belakang tabir dengan berada di bangku pengarah, namun Amar nyata tertarik dengan tawaran yang diberikan kepadanya.  "Kekok  juga rasanya kembali  berlakon  di  pentas  teater  kerana  sudah  lama  tidak  berbuat  demikian. Seperti  semua sedia  maklum,  berlakon  di hadapan kamera dan teater adalah dua perkara yang berbeza, namun saya pasti akan mencuba yang terbaik," kata Amar.

SUMBER:meletupviral.blogspot.com



Friday, 28 October 2016

"WALAUPUN SAYA HAMIL 5 BULAN TAPI DIA TETAP BUAT BENDA TU PADA SAYA, ADIL KE SUAMI MACAM NI?", PANAS! ADIRA DEDAHKAN PERANGAI SEBENAR DATO RED BUAT ORANG RAMAI TERKEJUT BESAR KAH!!


"WALAUPUN SAYA HAMIL 5 BULAN TAPI DIA TETAP BUAT BENDA TU PADA SAYA, ADIL KE SUAMI MACAM NI?", PANAS! ADIRA DEDAHKAN PERANGAI SEBENAR DATO RED BUAT ORANG RAMAI TERKEJUT BESAR KAH!!




lima bulan, memberitahu bahawa dirinya tidak pernah menjadikan alasan hamil sebagai satu kelebihan untuk dirinya mendapat layanan istimewa sebagai isteri kedua daripada suami berbanding madunya. Selain itu sejak hamil, suaminya, Datuk Seri Adnan Abu juga bersikap adil serta memberikan layanan sama rata, tanpa ada lebih atau kurang diantara mereka berdua.



Adira “Saya sangat memahami situasi suami. Jadi, saya tak pernah menjadikan hamil sebagai satu kelebihan untuk mendapat lebih layanan atau keistimewaan lain. Suami bijak membahagikan masa sama seperti dahulu. Dalam erti kata lain antara saya dengan isteri pertama, tak ada yang lebih atau kurang. Pendek kata dia berlaku adil. Alhamdulillah, dari segi emosi saya okey tetapi tak suka berada dalam keadaan yang bising”

“Saya juga tak suka memegang telefon dan seboleh­bolehnya saya tak nak menjawab sebarang mesej atau panggilan yang masuk. Jadi, kalau ada mana­mana pihak yang mengeluh dengan sikap itu, saya mohon maaf. Saya bukannya sengaja, tapi itulah yang dinamakan pembawaan budak. Namun memasuki usia tiga bulan, saya okey dan kembali seperti sedia kala,” katanya kepada Harian Metro berhubung dengan perkara itu.

Wanita hamil sering mengalami bermacam alahan, ada yang mengamalami alahan teruk tetapi ada juga yang bernasib baik. Bagaimanapun, bagi Adira, pada awal kehamilannya, beliau lebih gemar untuk bersendirian selain tidak terlalu memikirkan mengenai kerja mahupun berada di tempat yang bising. Dalam masa yang sama juga, pada ketika ini alahan yang dialaminya juga agak teruk serta mengalami selera makan yang bertambah.

SUMBER:rotikaya2.blogspot.my


Thursday, 27 October 2016

SERAM: SAKSI DEDAH SENDIRI KENAPA PASUKAN PENYELAMAT TAK AKAN JUMPA MAYAT LELAKI YG BUNUH DIRI DI JAMBATAN PULAU PINANG SEMALAM!!!


SERAM: SAKSI DEDAH SENDIRI KENAPA PASUKAN PENYELAMAT TAK AKAN JUMPA MAYAT LELAKI YG BUNUH DIRI DI JAMBATAN PULAU PINANG SEMALAM!!!




UPDATE TERKINI! Info yang mula tersebar di group whatsapp mengatakan lelaki yang cuba untuk bunuh diri ini berjaya diselamatkan oleh kaki pancing yang memancing di bawah jambatan. Namun kesahihan berita ini belum diketahui. Mohon rakyat Malaysia mendoakan supaya lelaki ini selamat dan gagal untuk bunuh diri.








Wednesday, 26 October 2016

INI RUPANYA KISAH SEBENAR KES TERJUN JAMBATAN PULAU PINANG,RAMAI YANG DAH TERTIPU.......

INI RUPANYA KISAH SEBENAR KES TERJUN JAMBATAN PULAU PINANG,RAMAI YANG DAH TERTIPU.......





Lelaki itu meminta maaf dari isteri dan anak­anaknya berulang kali dan mendakwa dia tidak mempunyai pilihan lain setelah berlaku rentetan peristiwa dalam hidupnya yang membuat dia memilih ungtuk membunuh diri. menurut info,beliau mendakwa tertekan dengan kos sara hidup sebagai rakyat Malaysia dan menganggap Malaysia dipimpin kerajaan yang zalim.




Seorang lelaki telah menulis satu status panjang terakhir di Facebook sebelum terjun dari Jambatan Kedua Pulau Pinang. Lelaki itu, Mohd Shukri Saad, 39, mendakwa tertekan dengan kos sara hidup sebagai rakyat Malaysia dan menganggap Malaysia dipimpin kerajaan yang zalim. Lelaki itu meminta maaf dari isteri dan anak­anaknya berulang kali dan mendakwa dia tidak mempunyai pilihan lain setelah berlaku rentetan peristiwa dalam hidupnya yang membuat dia memilih ungtuk membunuh diri. Baca tulisan Shukri di FB nya dibawah:

Asalamualaikum, teman dan sahabat dan terutama buat isteriku anak­anak dan keluarga tersayang.
Ku pohon berjuta kemaafan kerana perkara yang kulakukan ini tak pernah terlintas untuk ku lakukan.
Diharap janganlah orang ramai kecam dan hina isteri anak­anak dan keluargaku. Ku amat tertekan dengan kerajaan yang zalim. Kerana kes rokok yang nilai rampasannya hanya RM160, aku akan dipenjarakan. Ini kesalahan pertama aku pada tahun 2012 . Baru sekarang naik makamah.

Tarikh naik mahkamah kelmarin, tetapi ditunda hari ini. Bulan Ogos yang lepas aku dah kena kes yang sama iaitu juak rokok murah, yang nilainya RM 200. Aku hampir direman semingu dan mujurlah ada surat kematian anakku yang ketiga. Ku dikenakan jaminan RM 3,000. Kena bulan Februari naik mahkamah, bulan Ogos dan dihukum RM 4,000 atau empat bulan penjara.

Aku langsaikan RM 4,000 dan duit pun jenuh hutang kawan. Ya,aku mengaku salah, perkara itu salah. Tetapi hukumannya tak setimpal. Yang Pengarah tibai berjuta boleh lepas pulak dengan duit jaminan. Celaka punya pimpinan kerajaan sekarang. Beniaga kedai runcit kampung saja bukan untung besar pun. Margin cukup nipis dibebani dengan GST lagi. Memang kerajaan sekarang zalim.

Hari ini aku mengambil keputusan untuk tidak pergi Mahkamah kerana aku dah tak punya duit. Banyak bebanan aku nak tanggung. Dan aku tak sanggup dipenjarakan. Dengan ini aku memilih untuk berkorban sebagai rakyat yang dizalimi. Aku akan tamatkan riwayat aku, kerana banyak kali aku bermimpi lemas di lautan. Aku tahu Allah maha mengetahui dan mungkin aku di kalangan hamba­nya yang terpilih. Biarlah aku berkorban demi rakyat Malaysia walau aku nanti akan
dikecam dan dihina.

Dan ku pohon simpati orang ramai nanti ambillah berat tentang anak­anakku. Aku tak sangup berpisah namun ku tiada pilihan. Kenangilah mereka sebagai anak pengorbanan. Untuk isteriku Nur Azianti maafkanlah Abang kerana banyak buat Azian susah hati kerana kes rokok ini. Nanti pilihlah pengganti yang sayang Azian dan anakanak sepenuh hati.

Untuk anak saudara ku Hadi Radzi jagalah Tok elok­elok. Untuk kakak aku Nor Aini dan abang ipar ku Zamri Mat Ishak teruskanlah jaga kedai dan kalau tak mampu juallah pada yang berminat.
Pada yang ada hutang kat aku, aku halalkan. Dan yang aku hutang Mohd Hazril Jamaludin dan Mohd Naim boleh jumpa Kakak aku nanti dia tolong langsaikan sedikit­sedikit.

Ku harap pengorbanan aku ini setimpal agar orang yang senasib tidak lagi dikenakan hukuman macam ini. Jual rokok murah saja pun bukan balas berjuta wang ringgit. Aku tiada pilihan wahai rakyat Malaysia. Semalaman aku tak lena. Tetapi ku tiada pilihan. Maafkan Abah, Ariq dan Safia. Jagalah ibu elok­elok bila besar nanti. Maafkan saya, mak (Makteh Bibah) Chek tak ada pilihan. Maafkan saya.

Maafkan saya. Saya tak sanggup dipenjara. Untuk isteriku, Abang amat menyayangimu sayang, tetapi Abang bukan yang terbaik. Carilah yang terbaik nanti, demi sayang dan anak­anak.
Dan untuk adik­beradikku yang lain peliharalah Mak Tg dah 78 tahun. Baliklah jenguk dia. Jangan biar dia menangis sendirian kerana rindukan anaknya yang jarang balik.

Sekian. Sekali lagi maafkan Abah. Maafkan Abang, Sayang. Maafkan Chek, mak. Ku tak sanggup lagi menyusahkan orang dengan meminjam duit . Mula ku pilih untuk dipenjara tetapi terkenang kan anak nanti digelar anak banduan. Ya Allah ampuni dosaku, ya Allah. Aku tahu kau memahami dan maha mengampun. Aku benarkan status terakhirku ini jadi viral untuk beritahu kita dipimpin pemimpin yang zalim.

Dan yang terakhir buat presiden PAS janganlah tertipu dengan pimpinan UMNO. Depa wayang saja kata dok sokong rang undang undang yang nak dibawa itu agar pembangkang berpecah. Bersatulah kembali menjadi pembangkang yang kuat, agar nasib macam aku terbela. Nanti dah jadi kerajaan, media dah dikawal senang nak yakinkan rakyat tentang rang yang nak dibawa itu.

Ashaduanlailahailallah. Waashaduannamurhadan Rasulullah.
Maafkan aku.





Tuesday, 25 October 2016

RAKAMAN CCTV HOSPITAL TERBAKAR

RAKAMAN CCTV HOSPITAL TERBAKAR


Seorang lelaki menyimbah petrol dan membakar pesakit di dalam hospital.








Monday, 24 October 2016

SAYU SI KECIL BERUSIA 6 TAHUN INI TINGGAL NOTA SEBELUM MATI!!!


SAYU SI KECIL BERUSIA 6 TAHUN INI TINGGAL NOTA SEBELUM MATI!!!




Tinggal Nota Sebelum Mati|Enam tahun dipinjamkan, akhirnya si kecil ini pergi menghadap penciptaNya. Kepada ibu bapa di luar sana, hargai masa bersama dengan kelaurga anda kerana kita tidak tahu bila saatnya mereka akan kembali kepadaNya.


Masa saya bersama Sakinah telahpun berlalu pergi dan tak akan berulang lagi di dunia ini. Banyak benar kekhilafan saya sendiri. Saya bukan ibu mithali, jauh sekali!

Enam tahun ini, banyak benar silap saya pada dia dan banyak benda saya terleka. Saya lupa memeluknya setiap masa, lupa menyatakan rasa cinta, lupa menghargainya sepenuh jiwa. Itulah saya, ibu yang penuh cacat cela.

Tetapi, dia selalu memberi di saat saya suka atau berduka. Dia ada buat saya setiap masa. Dia selalu menzahirkan rasa cinta buat ibunya. Hari-hari tidak pernah kecewa mengungkap cinta, sama ada secara lisan mahupun lukisan. Itulah bezanya saya yang hina dan dia yang mulia.

Maka, kembalilah dia ke pangkuan yang Esa. Dialah sebaik-baik Penjaga, sebaik-baik Pencinta. Memang itulah ganjaran terbaik buat dia.
Bertemulah dia dengan sahabat baru di sana. Sahabat yang menjadi syuhada. Berlari-larilah mereka bersama, girang dan teramat bahagia serta bebas dari huru hara dunia.

Duhai ibu bapa, hargai detik bersama keluarga. Kita tidak tahu saatnya bila, mereka akan diambil kembali padaNya. Kalian masih punya masa, semaikan cinta sepenuh jiwa. Mereka adalah amanah buat kita, pinjaman yang perlu dikembalikan apabila sampai masanya.

Kepada yang tertanya-tanya apa yang berlaku, anak perempuan Puan Aqilah Nor, Allahyarham Khawlah Sakinah, 6, meninggal dunia pada awal Oktober, selepas mandi di kolam renang bersama dengan rakan-rakannya.



Semoga luahan Puan Aqilah Nor ini akan membuka mata kita semua untuk menghargai orang-orang tersayang terutamanya anak dan keluarga. Takziah dan Al-fatihah buat Allahyarham adik Khawlah Sakinah.thereporter


Sunday, 23 October 2016

TERKINI:SELFIE MAUT ANAK MELAYU ,TAK KUAT JANGAN TENGOK



TERKINI:SELFIE MAUT ANAK MELAYU ,TAK KUAT JANGAN TENGOK




Ketika wanita ini sedang leka berselfie....beliau tanpa sengaja terrakam kemalangan ngeri oleh ahli keluarga sendiri "Area di sekitar jalur Kereta Api (KA) memang seharusnya tidak menjadi area







TERKINI ! SAH ! 174 BOLOS DARI PENJARA LEPAS BUNUH PENGAWAL MEREKA ! MOHON PENDUDUK SEKELILING BERHATI-HATI !


TERKINI ! SAH ! 174 BOLOS DARI PENJARA  LEPAS BUNUH PENGAWAL MEREKA ! MOHON PENDUDUK SEKELILING BERHATI-HATI !



Seorang banduan yang ditemui dalam keadaan terbaring maut selepas ditembak banduan yang melarikan diri dari penjara Arcahaiea di Haiti pada Sabtu. Foto AP ARCARHAIE  (Haiti):
Seramai  174  banduan  melarikan  diri  dari  penjara  di  utara  Haiti  pada  Sabtu  selepas membunuh seorang  pengawal  dan mencuri senjata api, menurut pihak berkuasa yang melancarkan operasi memburu pesalah terbabit.

Polis mengadakan sekatan di jalan dan menahan beberapa individu yang tidak mempunyai kad pengenalan. Bagaimanapun, 266 banduan di penjara Archahaie tidak memakai uniform menyebabkan mereka lebih mudah untuk melarikan diri dan berada di luar.



Seramai 11 banduan berjaya ditangkap semasa pembolosan itu. Ketika kejadian, sebahagian banduan sedang mandi. Sekumpulan banduan memecah masuk ke sebuah kawasan yang digunakan para pengawal, mencuri sekurang­kurangnya lima senjata, manakala seorang pengawal mati ditembak.

Menteri Keadilan Haiti, Camille Edouard Junior berkata, seorang banduan maut selepas terjatuh dari tembak sehingga mengakibatkan kecederaan di kepala semasa melarikan diri dari penjara Archaie.
"Seorang pengawal terbunuh dalam insiden itu. "Tiga banduan cedera, termasuk seorang yang maut akibat kecederaan yang dialaminya," kata Edouard Junior kepada Reuters. ­ Reuters


Saturday, 22 October 2016

'DAH 8 TAHUN KAHWIN, SIAPA SEBENARNYA BINI AKU NI ,SIAPA TAHU ???'

'DAH 8 TAHUN KAHWIN, SIAPA SEBENARNYA BINI AKU NI ,SIAPA TAHU ???'







8 Tahun Kahwin. Siapa Sebenarnya BINI Aku Ni ? !!! | Aku tergerak hati nak tulis since baca ‘Abang makenik’. Kalau yg tulis tu bini dia, kali ni yg tulis lelaki. A.k.a suami. Opss bukan suami akak tu. Sebelum tu, thanks laa kt page iium ni. Aku tergerak nk tulis pun sebab xtau nak luahkan mcmne.
Aku dah kawin. Usia perkahwinan aku nak dekat 8 tahun dah. Dr tiada apa2 sampaikan dah kaya raya . (Bukan nak riak tp aku nak ajak korang selami kehidupan aku kejap supaya korang boleh feel sikit story ni)

Kau selalu tgk drama? Yee mmg aku ni menyampah nak mampus tgk drama pukul 7 tu. Entah terapa2 jee. Syukurlah bini aku ni pun tak pernah melayan cite2 sampah mcm tu. Sebelum kawin, aku zero. Takde pape. Aku kawin atas dasar pilihan keluarga. Bini aku, aku tak pernah jumpa. Mak dia penah bg gambar , tp gambar sekolah. Kau faham2 jela perempuan time sekolah mcm mana. Waktu nak merisik2 tu, mak bini aku tak pernah bagitau apa special nya anak dia. Sume biasa2 jela. Aku ingat lagi ayat mak bini aku a.k.a mak mertua aku.

“Anak makcik tak special pun. Tak pandai masak. Bangun pun lambat. Kemas rumah pun jarang. Solat? Hmm tu pun ada lompong2. Kalau Syuk (bukan nama sebenar) boleh bimbing dan asuh dia, Inshaa­Allah lama2 cantik la tu perangai dia. Yelaa anak makcik rupa pun biasa2 je.” Dalam hati aku, “mak aku ni pun satu. Dia kata budak ni special. Ape hebatnya kalau mak dia dah buat pengakuan gini? Arghh gila! Aku pun solat tunggang langgang, rumah pun selama ni mak aku yg kemaskan. Ni kalau dua2 pengotor, mcm mana?!” Tapi mak aku setuju. Dia sudi bermenantukan ‘menantu pengotor dan buruk perangai” tu. Aku terima jela sebab aku pun bukan hensem sangat pun. Kalau nak
dibandingkan dgn Aeron Aziz, aku kurang tang badan je. (Kah kah kah.)

So sepanjang preparation perkahwinan, dia tak pernah keluar . Tak pernah laa aku tgk. Tp mak dia ckp, semua dia dah bagi duit. Cuma dia sibuk je dgn urusan luar. Taktau lee kerja apa minah ni sampai sibuk kalahkan PM. Aku malas nak tanya walaupun geram pun ada. Waktu nikah tu, dia datang lambat! Gila. Berpeluh aku tunggu kot2 dia cancel last minute ke or lari rumah ke. So bilaa dia datangg dgn berpakaian pengantin putih…… Perhhh…! Bini aku woiii. Cun gilaaa. Padahal takde mak andam. Dia balik2 terus salin and pakai lipstick cair je aku tgk tp dah berjaya goda aku. He he heee.

Aku tgk tangan dia mengeletar. Dia tak angkat muka pun. Dia tunduk je. Salam pun segan2. Oh lupa. Majlis kitorang kecik je sebab tu request bini aku. Dia taknak besar2. So mmg simple. Malam pertama, ehem2. Jangan salah sangka. Aku just nk story benda pelik pasal bini aku je. Dah masa pg td dia dah dtg lambat bagai sebab buat kerja ape ntah kt luar. So mlm tu, dia tido awl. Kau nak tau dia tido mana? Kat sofa bilik je. Bukan atas katil. Aku mula la rasa kesian. Aku nak kejut dia suh bangun tido kt katil. Tapi sebelum tu aku usha2 muka dia dulu. Cun jugak bini aku woii. Kalah nora danish ke, cat farish ke, varnish ke, bini aku mmg cun gilaaakkk! Arggh tak dapat ku ucapkan dgn kata2 nak puji bini aku ni.

So tgh aku tenung2 tu, entah mcm mana dia tersedar terus melompat and menjerit. Dgn aku2 terlompat sampai terhantuk kepala aku. Dah kenapa?? Rupanya dia terkejut tgk aku. Dia lupa dia dah kawin. Sabar jelaa aku. Mak pak aku sume dah ketuk2 bilik sebab ingat aku buat apa ntah gan menantu kesayangan dia ni. Malu aku malam tu kena sindir. So aku malas nak cite banyak2 pasal ni. Aku cuba skip sebanyak mungkin. Tp klau panjang jugak, sorry la wehh. Sejak dah kawin, rezeki aku murah. r keje biasa2 kt tgh2 panas terik, skg alhamdulillah aku dah keje dlm opis. Aku pun pelik, kelulusan aku biasa je. Aku xde lak mohon keje ni tp tiba2 dpt interview. And interview aku pun hancusss ke laut tp boleh dpt keje? Ahh rezeki lepas kawin kott…

So sejak keje opis, aku xpandai sangat guna komputer. Stiap kali aku kene tegur dgn bos sb ayat aku ni banyak tertukar jd bahasa komputer la ape la. Aku mana tau nak setting bagai haram jadah tu. So satu hari tu aku kene handle projek. Pelik gila? Aku kuli je tp dlm tempoh singkat je aku sikit2 naik pangkat. Tapi serius keja aku mcm taikk laa. Aku stress betul guna komputer! Tp bini aku tgk je aku buat. Dia bg smngt sikit2.

Esok tu ada presentation. Satu haram jadah aku tak prepare pape sb aku geram tak reti guna slide show powerpointer jadah ape aku taktau laa! Esoknya aku kelam kabut nak gi keje. Bini aku ni jenis cool. Semua barang2 aku dia dah sediakan. Pakaian dah iron, kasut polish, tie sume padan laa dgn warna baju. Pelik kan? Mak dia kata anak dia tak reti fesyen2 tp semua deco rumah dia yg uruskan, pakaian aku dia yg padankan tapi mmg serius segak ar kontra warna dia semua. Sampaikan jujur aku ckp, ramai budak2 ofis ada yg mengatal kt aku.

Jadi dia bg laa aku bag laptop. Aku malas nk bawak sb tak siap kot. Dia cuma kata baca doa “Lau anzal na” utk lembutkan hati bos. Dia banyak ajar aku bab doa2 hafalan. Mak dia kata dia solat pun lompong2? Tapi setiap kali solat, dia yg bentangkan sejadah ? Dia mengaji sementara tunggu waktu. Ahh aku makin tak boleh hadam ayat mak dia dgn realiti depan mata aku ni!! Waktu aku nk hadap bos aku, aku baca doa yg bini aku ajar. Aku on je laptop aku tgk keje2 aku siap! Siap weh! Siapa yg habiskan?! Rumah aku ada jin keeee?

So presentation aku dpt pujian. Dan aku terus dinaikkan pangkat lagi sb projek aku berjaya. Setiap kali aku cite kt bini aku, dia senyum je. Tapi waktu aku susah dlu, time aku takde duit, bini aku selalu hulur. Pelik aku. Dia mana keje. Mak dia ckp dia dulu belajar pun hancuss. lama2 aku rasa aku nak siasat sendiri siapa bini aku sb mak dia ckp semua mcm bertentangan. Satu hari tu aku selongkar bilik. Bini aku kat bawah tgh masak. Pasal masak kau takyah cakap. Kemainn la sedapp! Aku bukan nk puji tp dah mak dia ckp dia xreti serba serbi, so bila kau yg kawin, kau tgk semua nye tip top, so sape yg problem sebenarnya?

Aku selongkar semua laci2 dia. And kau tau aku jumpa apa? Fail! Fail sijil2 bini aku. Terbuntang bijik mata aku. UPSR 5A, PMR 8A, SPM 11A1. Kau rasa? Belum lg tgk sijil2 dia kat U. Bini aku ni sape sebenarnya ni?! So pagi2 aku start keluar keje mcm biasa. Tp sebenarnya aku tak pegi sebab nak skodeng bini aku. Sb aku dah rasa musykil dgn bini aku sb kadang2 dia cakap fon kt rumah tp bila aku dtg, dia matikan. Yeee mmg mcm drama tp tulaa yg aku hadap.

Puas jugak aku tunggu. Takde pape pun. Aku dah mcm nak give up. Tp bila aku baru nak gerak, aku nampak kete mewah stop depan rumah aku. Aku dah panas. Tp nasib baik yg keluar dr kete tu perempuan. Aku tgk tangan2 dia penuh fail. Dia bagi fail and bini aku belek2 pastu aku nampak mcm dia tulis or sign kot. Pastu perempuan tu blah. Betambah2 stress aku! Fail ape pulak tu! Sape perempuan tadi tu?! Aku pegi ofis mmg takde mood . Habis semua aku tak kena kat mata aku. Aku tak kira! Aku nak cari sampai dpt sape bini aku tu.

Balik je aku buat2 taktau. Aku tak bercakap kat bini aku tp harini dia lain. Dia happy semacam. Tp bila aku buat cmtu, dia diam je. Sepanjang aku kawin, belum penah lg dia bergedik2 mcm perempuan dlm drama tu yg syak wasangka kt suami kalau balik lambat ke ape ke, dia cool je. Dia buatkan air and offer nak urut aku. Tapi aku tak boleh control diri. Aku tercampak cawan kt tangan dia. Bukan dia je terkejut, aku pun terkejut! Aku tak sengaja. Aku nampak dia terkaku tp aku buat2 masuk toilet nak pegi mandi.

Arghh aku tak boleh tahan! Aku kena tanya! Keluar je toilet,aku nampak dia dh landing atas katil senyum2. Aku tak kuasa dah ! Aku tarik tangan dia suh mengaku! Dia siapa sebenarnya! Aku tanya mcm2 soalan sampai dia tercengang2. Belum sempat dia bukak mulut,aku tertampar kuat muka dia. Sumpah aku betul2 tak boleh kawal diri. Otak aku serabut pikir dia tu siapa! Mmg kuat gilaa ar aku tampar! Kau faham2 jela kalau laki tgh mrh kalau dia tampar mcm mana. Merah pipi bini aku. Bini aku dah la putih mmg merah gila muka dia. Dia jatuh mcm dlm drama tv tu. Menahan sakit tp sikit pun dia tak bersuara mcm dia tau salah dia. Tp aku tgk baju putih tido dia tu berdarah. Kenapa
pulak aku tampar atas, bawah yg berdarah??!

Aku lagi stress. Stress cmpur serba salah. Aku terus angkat dia bawak pegi hospital. Rupanya bini aku mengandung! Patut dia happy! Tapi aku bercampur baur! Aku taktau nak rasa gembira atau sedih atas kehilangan anak pertama aku sebab aku! Sumpah aku taktau bini aku mengandung! Tp spnjng aku jaga bini aku, dia sikit tak marah aku. Aku kelu nak tanya benda2 kt otak aku tu. Aku ingat lg ayat dia. “Bukan salah abg. Kalau Allah tak izinkan, anak kita still hidup kan? So semua yg berlaku atas izin Allah. Bukan salah sesiapa. Semua berlaku ada sebab dan hikmahnya. ”

Maaf aku tak dapat nk taip panjang2 sebab terkenang kes dulu. Aku sedih sangat2 bila nak cakap pasal ni . Bila orang tanya, “knp bini kau masuk hospital? Knp anak kau mati? Knp muka pipi kau nampak lebam?” Kalau aku dah ok, aku cuba sambung cerita siapa sebenarnya bini aku tu. Tapi kalau korang nak marahkan aku, dipersilakan. Aku btl2 menyesal dgn apa yg aku buat kat bini aku. Inshaa­Allah ada masa lagi aku share. Ni aku sudi taip pun sb tiba2 teringat perbuatan aku tu. Sorry sb ayat aku terabur. Aku punya bm bukan A pun.

Kalau bini aku terbaca ke, abang mintak maaf atas segala perbuatan abang. Bukan niat abang nak lukakan hati sayang. Abang cuma terkilan kenapa sayang sembunyikan siapa diri sayang sebenarnya… Aku pendekkan cerita. Mmg aku tulis tajuk tu mcm soalan. Sb aku tertanya2 sape bini aku. Biar kau rasa mcm mana aku rasa bila otak aku serabut syak wasangka kt bini aku. Kau tak pelik ke? Mak dia ckp semua negatif pasal dia tp bila aku kawin dia mcm “sempurna” depan aku. Drpd aku takde pape sampai aku dah berduit. Mcm mudah gila! Aku punya kelulusan teruk wehh. Mcm mana aku boleh dpt keje gitu je dlm opis. Pastu naik pangkat satu2. Pastu bini lak buat aku lagi serabut.
Mmg 8thn aku dah kawin. Sampai laa ni aku taktau dia siapa sb aku tak berani nak tanya sejak aku tampar dia. Kau faham tak? Mmg otak aku pun dah tercalit mcm otak perempuan2 yg layan cite tv3 tu. Bini aku ceo ke? Dia kaya raya ke? Eh laki, kalau kau kat tmpt aku, apa kau fikir? Aku fikir lain jer. Aku fikir dia ada laki lain ke time tgk dia pegang fon gayut2 pastu bila aku dtg dia matikan.

Sebab tu tajuk aku bersoalan. Kot2 aku luahkan ni, korang sudi bantu aku. Tp hampehhh. Haree jadahh. Aku menyesal dgn perbuatan aku. Tp pd masa yg sama, aku sedih bini aku masih buat2 xtau. Kalau dia lebih hebat dr aku, mengaku je. Tak perlu la diam kaku nak menangkan aku dlm keluarga. Aku tau aku belajar tak tingi tp kalau da rezeki dgn bini pandai nk buat cmne. Alhamdulillah 8thn perkahwinan aku bertahan walaupun mcm2 setan jin dan kwn2 opis hasut aku. Tp skg aku x kemaruk sgt dh nak tau sape bini aku sb bg aku dia baik dan jaga aku dan anak2(aku dah ada 3 anak. Cukup la kot buat masa ni)

Bini aku la perempuan terbaik dlm hidup aku. Makan minum pakaian aku mmg dia jaga baik. Tujuan aku cerita, bukan niat nak burukkan bini aku. Niat aku, siapa pun bini kau, cuba la terima seadanya wlaupun setan jin sume hasut ko nak ceraikan bini la pukul bini la sb soalan ko xtrjwb. tp sungguh, tula tamparan awl dn akhir aku spnjg 8thn ni. Xberni aku nk naik tgn dgn dia. Rumah ­kemas Baju­ari2 bercuci Makan ­ari2 masak sedap Pakaian­sentiasa berlipat dan iron  Lain2­semua tip top Apa lg aku nak setakat jwpan siapa dia sebenarnya? Aku cite sb aku nk laki2 sana xjd mcm aku. Yg xtau hargai wanita dpn mata aku ni. Yg xtau bersyukur dan brterima kasih. Yg trlalu ikutkan hti aku smpaikan aku lukakan hti org yg dah jaga dan penuhi segala kemahuan aku. Dia letih tp xpnh ckp. Dia nk baju cntik2 tp xpnh mntk. Dia nk mkn sdp2 kt luar,tp xpnh paksa aku sb aku xbrduit dulu! Aku xmampu mewahkan dia. Tp bila setan dh kuasai aku, aku rasa aku xguna sb rasakan dia lg hbt dn penuhkan segala kekurangan aku. Bukan aku!

A’ah! Aku nak wanita solehah. Aku nk perempuan cntik. Aku nk yg pndai masak. Semua yg baik2 aku nk tp aku xubah diri aku. Bila dh dpt, aku buat dia mcmtu. Aku mnyesl tau x?! Biarlah org nk ckp ape sb aku mmg xpnh cite mslh umah tga aku sb mmg org akn gelak. Aku tau tp xpe. Kalau btl bini aku ada smbunyikn ssuatu, suatu ari nti psti trbongkr. Cuma aku jela kena brsyukur skurg2nya dia xpnh abaikan aku dn ank2. So siapa pun bini aku, aku dh bljr trime dia seadanya.wlaupun 1 ari nti perit utk aku terima, doakan aku sbr dn xbaran mcm dulu. Sori sb buat korg stress cite aku. Klu ko rasa best sgt life mcmni, aku doakan korg dpt la jumpa bini or somi yg misteri smcm. As long dia xbuat prgai pelik,aku hrp korg still sbr dn hrungi
kluarga brthn2 lma mcm aku ni. KREDIT IIU


Friday, 21 October 2016

MENGENAI KES KHALWAT ADIK ARWAH DGN PEMBUNUH-INI JAWAPAN NYA

MENGENAI KES KHALWAT ADIK ARWAH DGN PEMBUNUH-INI JAWAPAN NYA









SUMBER:kisahpelik.org



Songlap Duit Anak Yatim, Ini Komen “CARUTAN” Azwan Ali, MEMANG PEDAS! TAPI PENUH BERMAKNA!!!

Songlap Duit Anak Yatim, Ini Komen “CARUTAN” Azwan Ali, MEMANG PEDAS! TAPI PENUH BERMAKNA!!!




Ekoran dari dakwaan ibu sadara kepada 2 orang adik beradik yang kehilangan ibubapanya dalam satu  di Lebuhraya Duta – Ulu Klang (DUKE) berkenaan isu wang sumbangan orang ramai ‘diambil’ oleh adik-beradiknya, kini selebriti kontroversi Azwan Ali tampil mempertahankan adik-beradik tersebut.

Menurut Azwan Ali atau lebih dikenali sebaagai DivaAA dalam satu muat naik dalam akaun Instagram miliknya menyifatkan bapa saudara kepada adik-beradik tersebut yang didakwa mengambil duit derma daripada mereka sebagai anjing sial kerana hanya memberikan mereka RM 12 000 daripada RM300 000 yang sepatutnya menjadi milik mereka.

“#CARUTANterpaksa kecoh kisah anjing sial #MELAYUnerakaJAHANAM #MENTERKEDARAH #SONGLAP deduit anak yatim (mangsa accident Duke) kebetulan anak buah sendiri! lahanat punya #BANGSATtakSEDARkeUNTONG #BANGKAInajisMUQOLLAZOH!

“Siap spedo bini beg mahal? #nerakajahanamke7 tempat ko! azab la #ALAMkuburBERASAPko #puiiii, macam ni punya adik-beradik? ludah to the max,”katanya dalam status Instagram miliknya.

Justeru itu, beliau mencabar kepada semua penderma yang telah menderma untuk adik-beradik tersebut untuk tampil membuat laporan polis supaya tindakan boleh diambil demi melindungi hak anak-anak yatim itu.

“Diva AA cabar all penderma buat laporan polis bagi melindungi hak anak-anak arwah yang tak tahu apa-apa ini.





“Dan PDRM tolong ambil serius kes ini! do it now! #KASIvirallll,” ujarnya.

Dalam pada itu, muatnaik status ini nyata menarik penyokong tegar beliau dan rata-rata daripada mereka menyokong beliau.

“Dulu bukan main cakap nak jaga sampai mati, ciss sekali duit beribu depan mata terus lupa diri,sampah neraka jahanam lah makan dia,” kata as.as_

“Betul kata abang Azwan, orang dah amanah dekat dia, dia buat macam tu, neraka jahanam makan harta anak yatim,” ujar wanmazyaniwanmamat.

“Ni dasar jantan terdesak rasakan ko azab puihh,” kata emmyabdrashid.

Terdahulu, Yusnidah Hussain, 48, kakak kepada Allahyarham Fairuz Nizam yang kes kemalangan mautnya menjadi viral di laman sosial tahun lepas mendakwa dua anak saudara dalam jagaannya hanya menerima RM12,000 sahaja sedangkan jumlah sumbangan orang ramai dianggarkan kira-kira RM300,000.-SuaraTV


VIDEO: SAH !! ASTRO TERDUDUK DENGAN KEPUTUSAN TERAKHIR DATO VIDA DALAM GEGAR VAGANZA !!


VIDEO: SAH !! ASTRO TERDUDUK DENGAN KEPUTUSAN TERAKHIR DATO VIDA DALAM GEGAR VAGANZA !!






USAHAWAN  produk  kecantikan  dan  kesihatan, Qu Puteh, Datuk Seri Hasmiza Othman  atau lebih dikenali  sebagai Datuk Seri Vida  mengakui berasa  bosan  dengan  tindakan  Astro  yang  tidak mahu  memberikannya  mikrofon  dalam  program  tajaannya  iaitu  Gegarvaganza  musim  ketiga (GV3).

Bagi  yang  melihat  konsert  pengenalan  GV3 Ahad  lalu,  pasti  perasan  kelibat Vida  yang  sentiasa  berebutkan  mikrofon  daripada  krew  produksi selain daripada pasangan hos GV3, Jihan Muse dan Nabil Ahmad.

Mengulas mengenai hal itu, Vida berkata, Saya rasa sudah bosan dengan Astro yang tidak mahu beri saya peluang untuk memegang mikrofon. Saya terpaksa malu muka untuk merampas mikrofon daripada mereka.Bukan hanya rancangan GV3 saja, malah rancangan lain juga sama. Pihak Astro selalu menyekat saya daripada memegang mikrofon sedangkan saya sudah menaja program mereka. Saya hanya mahu beberapa minit saja, bukannya lama.



“Kalau mahu harapkan iklan saja, mana cukup kerana cara saya lebih suka mempromosikan sendiri produk. Sepatutnya saya juga mempunyai hak untuk bercakap sama ada mengenai produk atau rancangan televisyen terbabit,” katanya dipetik Berita Harian.

Selain Qu Puteh, GV3 kali ini turut ditaja syarikat besar lain seperti KFC, Digi dan Adabi.


"PANAS: SEBENARNYA JUMLAH SEBENAR DIBERIKAN ADALAH 20JUTA, TAKKAN ITU PUN TAK CUKUP??!” WOW! KANTOI PERANGAI SEBENAR WANITA INI TERBONGKAR! INI CERITA PEBUH DAN SEBENAR, SIDANG MEDIA AKAN DIBUAT TAK LAMA LAGI!!!!


"PANAS: SEBENARNYA JUMLAH SEBENAR DIBERIKAN ADALAH 20JUTA, TAKKAN ITU PUN TAK CUKUP??!” WOW! KANTOI PERANGAI SEBENAR WANITA INI TERBONGKAR! INI CERITA PEBUH DAN SEBENAR, SIDANG MEDIA AKAN DIBUAT TAK LAMA LAGI!!!!















SUMBER:amboiamboi3.blogspot.my



Thursday, 20 October 2016

SURAT TERBUKA SEORANG GADIS KEPADA FAIZZ DAN ISTERI YANG SANGAT PEDAS DAN TEPAT, TAPI BUAT RAMAI SETUJU!!!

SURAT TERBUKA SEORANG GADIS KEPADA FAIZZ DAN ISTERI YANG SANGAT PEDAS DAN TEPAT, TAPI BUAT RAMAI SETUJU!!! 












KAN DAH KENA! KAU CABAR LAGI ORANG RAMAI KAN? TAK MENGAKU PECAH AMANAH KAN ! AMBIK BILA POLIS DAH AMBIL TINDAKAN! MELINGKUPLAH KAU DALAM TU LAKI BINI KAN !

KAN DAH KENA! KAU CABAR LAGI ORANG RAMAI KAN? TAK MENGAKU PECAH AMANAH KAN ! AMBIK BILA POLIS DAH AMBIL TINDAKAN! MELINGKUPLAH KAU DALAM TU LAKI BINI KAN !








SUMBER:amboiamboi3.blogspot.my


Wednesday, 19 October 2016

TERKINI! KES TETAK BAKAL ABANG IPAR AKHIRNYA PEMBUNUH DITANGKAP, INI ALASAN YANG DIA CAKAP UNTUK BUNUH BAKAL ABANG IPAR, LEBIH MEMALUKAN SEMASA DI…

TERKINI! KES TETAK BAKAL ABANG IPAR AKHIRNYA PEMBUNUH DITANGKAP, INI ALASAN YANG DIA CAKAP UNTUK BUNUH  BAKAL ABANG IPAR, LEBIH MEMALUKAN SEMASA DI…






Suspek kes bunuh pegawai JPJ di Pejabat Agama Wisma Seri Iman Kuala Terengganu berjaya ditangkap oleh polis hari ini. Suspek Mohd Hafiz Mohamad bersembunyi selama 4 hari dari buruan polis dengan bapa saudara dan rakan subahat ditangkap semalam.

Gambar suspek ditangkap telah tersebar di Aplikasi WhatsApp tengah hari ini.Namun lokasi dan masa belum dapat disahkan setakat ini. Pihak polis akan membuat sidang media khas di Ibu Pejabat Siasatan Jenayah IPD Kuala Terengganu petang nanti.





Suspek yang terlibat kes bunuh Ahad lalu bertindak menikam hingga mati abang kepada bakal isteri selepas status perkahwinannya terbongkar dan terus melarikan diri. ­Terengganu Times

Saspek yang diburu sejak hari kejadian telah menyembunyikan diri selema 2 hari dari hari kejadian dan sebelum ini bapa saudara serta rakannya turut
ditahan


Tuesday, 18 October 2016

VIDEO PENUH DAN PUNCA SEBENAR STAFF SYARIKAT AIR JOHOR DIPUKUL YANG VIRAL DI MEDIA SOSIAL KINI!!

VIDEO PENUH DAN PUNCA SEBENAR STAFF SYARIKAT AIR JOHOR DIPUKUL YANG VIRAL DI MEDIA SOSIAL KINI!!










Monday, 17 October 2016

AL-FATIHAH!!!SEMOGA UMMI NAZEERA PELAKON DRAMA PATAHNYA SEBELAH SAYAP TABAH HADAPI DUGAAN INI.

AL-FATIHAH!!!SEMOGA UMMI NAZEERA PELAKON DRAMA PATAHNYA SEBELAH SAYAP TABAH HADAPI DUGAAN INI.







SALAH SATU BABAK DALAM FILEM PATAHNYA SEBELAH SAYAP




JASA PEMUDA 19 TAHUN INI PADA NEGARA SEHINGGA DAPAT GELARAN DATO PASTI MENGEJUTKAN ANDA!!!!!

JASA PEMUDA 19 TAHUN INI PADA NEGARA SEHINGGA DAPAT GELARAN DATO PASTI MENGEJUTKAN ANDA!!!!!







SETIAP tahun, begitu ramai rakyat Malaysia menerima darjah kebesaran yang dianugerahkan oleh Raja­Raja Melayu dan Ketua­Ketua Negeri sempena menyambut hari keputeraan masing­ masing. Bukannya mudah untuk mendapat gelaran Dato’ atau Datuk ini, setiap daripadanya perlu melalui proses penilaian dari pihak istana dan kebiasaan, ia diberikan kepada individu­individu yang mempunyai jasa kepada negara ataupun kepada negeri.

Namun, gambar  seorang pemuda  yang dipercayai berusia 19 tahun menerima anugerah darjah kebesaran telah menimbulkan pelbagai reaksi daripada netizen di media sosial.

Menurut pemuat naik gambar, dia menyatakan pemuda berkenaan baru berusia ‘setahun jagung’ namun telah menerima darjah kebesaran Dato.

“Kes macam ini yang buat orang tersenyum bila jumpa orang bergelar Dato’…19 tahun…apa sajalah jasanya agaknya ya?” soalnya.
Pemuda berkenaan yang dilihat berada di ruang legar istana menggenakan pakaian seragam istiadat beserta jam tangan mewah Richard Mille.

Rata­rata netizen mempersoal kewajaran pangkat berkenaan diberikan kepada pemuda berusia 19 tahun itu yang turut disusuli dengan persoalan“Sultan mana bagi pangkat Dato ni?”

Jika diikutkan, baru sahaja berlangsung dua hari lepas majlis menerima darjah kebesaran bersempena hari jadi Yang Dipertua Negeri Melaka, Tuan Mohd Khalil Yaakob ke­78 di Dewan Seri Negeri, Ayer Keroh.

Bagaimanapun tidak dapat dipastikan sama ada dia merupakan salah seorang daripada 923 penerima darjah di majlis tersebut. Apa pun, dengan usia yang semua itu apa lah jasa yang dilakukan sehingga mendapat gelaran tersebut.

Bukan hendak mempertikan keputusan istana namun bagi kami, gelaran Datuk atau Dato’ ini selayaknya diberikan buat individu yang berumur 35
tahun keatas.

Masih banyak lagi cara lain yang boleh kita iktiraf golongan ini. Biarlah mereka menjalani perti getir hidup ini dan kemudian sesudah menjangkau umur yang sewajarnya, bolehlah dikurniakan pangkat berkenaan.

Biarpun kami tidak mempunya kuasa, apa kata kerajaan menyemak semula polisi serta proses pemberian gelaran dan bintang­bintang kebesaran ini dan elok dibawa berbincang dengan Majlis Raja­Raja.

SUMBER:cakapviral.blogspot.com