Thursday, 14 April 2016

Ini Kenyataan Berani Mati Mira Filzah Mengenai Gambar Tidak Senonohnya Yang Tersebar.Tak Sangka Mira Boleh Cakap Macam tu

Ini Kenyataan Berani Mati Mira Filzah Mengenai Gambar Tidak Senonohnya Yang Tersebar.Tak Sangka Mira Boleh Cakap Macam tu

Sejak beberapa hari lepas, tersebarnya foto yang memperlihatkan pelakon yang sedang meningkat naik namanya iaitu Mira Filzah seakan bergambar dengan aksi yang tidak senonoh. Terpanggil dengan isu tersebut yang mendapat perhatian netizen dan juga para peminatnya, Mira menjelaskannya menerusi sebuah gambar di bawah ini berserta dengan kenyataan darinya:


Assalamualaikum. Rasanya, rata rata pun dah tahu gambar diatasyg telah DI-EDIT tersebar. Dan tak perlulah Mira tunjuk atau upload disini gambar yg telah di-edit.

Cukuplah Mira tampil di sini, nak bagitahu, nak tunjuk, ini adalah GAMBAR YangSEBENAR.

Penjelasan lebih lanjut? 
Cuma skrg ni, bg Mira, benda2 mcm ni, biarlah Allah shj yg membalas. Mira pun tak tahu siapakah disebalik dalang perbuatan ini, tapi Allah tahu. Bukan tugas Mira utk menghukum. 
Terima kasih. 

Semoga Mira tabah menghadapi dugaan ini dan sememangnya bergelar anak seni bukanlah tugas yang mudah kerana harus menerima segala aspek dan juga kritikan serta dugaan yang mematangkan lagi seseorang itu.




INILAH BIODATA SEBENAR NINA GRACE YANG DI ISLAMKAN DR ZAKIR NAIK DI PADANG ASTAKA KEMAMAN YANG TELAH MENGEJUTKAN ORANG RAMAI

INILAH BIODATA SEBENAR NINA GRACE YANG DI ISLAMKAN DR ZAKIR NAIK DI PADANG ASTAKA KEMAMAN YANG TELAH MENGEJUTKAN ORANG RAMAI

Seorang remaja Kristian berumur 19 tahun, Nina Grace berbangsa Cina berasal dari Kulai Johor telah memeluk islam di Program Grand Finale  Dr Zakir Naik Terengganu Tour di Padang Astaka Kemaman.

Beliau merupakan pelajar daripada Kolej Ranaco, offshore engineering Ranaco
Sebelum ini beliau telah menghafal Al-Fatihah,3 kul dan Qursi sejak berumur 13 tahun


ALLAHUAKBAR!!! Full Video Dr Zakir Naik Mengislamkan Nina Grace di Kemaman.

ALLAHUAKBAR!!! Full Video Dr Zakir Naik Mengislamkan Nina Grace di Kemaman.


VIRAL apabila Seorang remaja Kristian berumur 19 tahun, Nina Grace berbangsa Cina berasal dari Kulai Johor telah memeluk islam di Program Grand Finale Dr Zakir Naik Terengganu Tour di Padang Astaka Kemaman, 

Chukai: Remaja bukan Islam mengucap dua kalimah syahadah di depan pendakwah antarabangsa, Dr Zakir Naik ketika sesi soal jawab di majlis syarahannya di Padang Astaka, di sini, tengah malam tadi.

Woo Nina Grace, 19, dari Johor mengucapkan dua kalimah syahadah pada 12.05 tengah malam sejurus soalannya dijawab Dr Zakir.

Gadis itu bertanyakan kepada Dr Zakir bahawa dia sudah mendalami Islam sejak berusia 13 tahun dan adakah dia boleh dianggap sebagai seorang Muslim kerana mengamalkan surah al-Fatihah, tiga Qul dan ayat Kursi.

Dr Zakir kemudiannya jawab adakah dia percayakan Allah SWT dan Rasul sebelum diakui oleh gadis berkenaan.

Pendakwah itu kemudiannya berkata, sekiranya sudah percaya dengan dua perkara itu mengapa dia tidak mengucap dua kalimah syahadah.

Sejurus kemudian, gadis itu terus mengikut Dr Zakir mengucap dua kalimah syahadah.

SUMBER : TERENGGANUTIMES


TAHNIAH!! 6 FOTO TERKINI BABY BUMP YANA SAMSUDIN YANG SEMAKIN MEMBESAR.PATUT LA DAH TAK BERLAKON.

TAHNIAH!! 6 FOTO TERKINI BABY BUMP YANA SAMSUDIN YANG SEMAKIN MEMBESAR.PATUT LA DAH TAK BERLAKON.







SETELAH DIRINYA DIMADUKAN! AKHIRNYA ALYAH BONGKAR SIKAP RAMLI MS YANG SEBENAR.

SETELAH DIRINYA DIMADUKAN! AKHIRNYA ALYAH BONGKAR SIKAP RAMLI MS YANG SEBENAR.

Patutlah laman sosial Penyanyi Alyah sejak kebelakangan ini kata-katanya kelihatan seperti sedih dan seperti mahu mengetengahkan sesuatu yang tersembunyi. Rupa-rupanya, ada benda besar yang mahu disampaikan oleh penyanyi itu. 

Dan hari ini, Alyah mengakui yang suaminya, Datuk Ramli MS sudah berkahwin lagi dengan wanita lain. Kira dia kini hidup bermadu! Malah menerusi laporan Berita Harian hari ini, Alyah memberitahu yang dia sudah menghidu lama tentang berita perkahwinan suaminya. Difahamkan, madunya itu bernama Siti Hafilah Che Kar, dan dia mempunyai bukti bergambar mereka berdua (Ramli & Siti). 

"Tahniah juga atas cubaan menghancurkan rumah tangga saya. Saya hidu cerita ini lama tapi baru saja dapat bukti bergambar. Saya reda dengan apa saja yang akan terjadi. Lepas satu dugaan demi dugaan saya lalui. Saya kurang pasti bila mereka berkahwin" 

"Sebelum ini wanita itu pernah cakap mengenai hal kahwin dan sekarang sudah terbukti," ujar yang dipetik menerusi laman sosialnya. Selain itu,Alyah turut mendedahkan bahawa Ramli MS selama ini menegah gambar mereka berdua sebagai suami isteri dimuat naik ke Instagram atau diambil bersama. Namun, ia berlainan pula dengan madunya. 

"Kalau tidak pernah mencintai saya kenapa perlakukan saya sebegini. Tak cukup lagikah pengorbanan yang saya lakukan? 

"Umpama saya ini tak ada perasaan. Dia boleh ambil gambar dengan orang lain tapi dengan saya tidak. Saya terima apa saja kesudahan selepas ini. Selama ini saya seperti orang bodoh. Hidup saya sudah hancur," luah Alyah lagi. Untuk rekod, Ramli MS dan Alyah bernikah secara rahsia di Batam, Indonesia pada 18 Mac 2013


LELAKI WAJIB LIHAT DAN CUBA INI...,,PASTI TIDAK MENYESAL

LELAKI WAJIB LIHAT DAN CUBA INI...,,PASTI TIDAK MENYESAL

Setiap hubungan suami istri pasti mengalami pasang surut. Hal terpenting yang perlu diingat ketika terjadi persoalan adalah perlunya mengungkapkan uneg-uneg masing-masing, dalam bentuk komunikasi efektif. Artinya, setiap permasalah seharusnya dapat diselesaikan berdua.

Misalnya dengan bicara dari hati ke hati, sebagai salah satu cara terbaik. Mungkin sulit, karena kekhawatiran akan perpisahan bisa menghambat salah satu atau kedua pihak mengunigkapkan isi hatinya. Dialog terbuka tanpa menyalahkan siapapun juga bisa menjadi jalan terbaik untuk mengakhiri konflik suatu hubungan.

Namun, bagaimana jika segala cara telah diupayakan tetapi hubungan tetap tidak bisa berjalan dengan baik lagi? Kemudian kedua pihak, baik suami dan istri, telah mencapai kesepakatan yang satu suara, yakni berpisah. Ya, memang terkadang ada hubungan yang terlanjur rusak dan tidak bisa diperbaiki lagi. Jika hal ini telah terjadi pada Anda, yang dapat Anda lakukan hanya berdiri tergak lagi dan melanjutkan hidup. Sulit, mungkin. Tapi pasti bisa.

Berikut 10 cara mengatasi perpisahan dengan pasangan:

1. Berusaha untuk tetap berkomunikasi dengan baik

Ya, pastii ada ganjalan berupa rasa kesal dalam diri Anda setelah bercerai. Hingga Anda enggan berkomunikasi lagi dengan mantan. Namun, pernikahan adalah sesuatu yang melibatkan begitu banyak pihak, apalagi jika sudah memiliki anak. Jadi, biasanya akan selalu ada masalah yang harus diselesaikan. Akan lebih mudah jika Anda bisa menjaga komunikasi dengannya.

Namun ingat, berkomunikasilah dengan profesional. Anda harus ikhlas membiarkannya pergi. Seperti Anda, ia juga perlu menjalani hidupnya sendiri.

2. Berupaya untuk memahami sebabnya

Bila Anda mengetahui persis sebab berakhirnya hubungan Anda dengan pasangan, artinya tak ada masalah yang disimpan dalam hati dan tidak dikemukakan sejak sebelum berpisah, Anda akan lebih mudah mengatasi perceraian tersebut. Anda akan lebih susah melangkah maju, jika masih ada hal yang mengganjal, dan Anda sendiri tidak mengerti penyebabnya. Lagi pula, ini juga akan menjadi pelajaran penting bagi Anda dan si mantan. Jika nantinya akan memulai hubungan baru di masa depan. Ya, agar kesalahan lama tidak lagi terulang.

3. Stop menyalahkan diri sendiri

Yang terjadi, ya sudah terjadi. Anda tidak akan bisa kembali ke belakang. Lebih baik fokus memikirkan masa depan, daripada harus menyesali masa lalu.

4. Pergi dan temui teman-teman

Jangan mengurung diri di rumah, pasca perpisahan. Memang, Anda pasti akan membutuhkan waktu untuk sendirian dan berduka. Namun Anda harus ingat bahwa masih banyak teman yang menyayangi Anda. Pergilah temui mereka dan luapkan perasaan sedih itu tapi jangan sampai membuat mereka jenuh dan bosan, ya, karena masalah Anda.

5. Bersikap praktis

Setelah kejadian perpisahan, jangan campur adukkan trauma emosional yang dialami dengan hal-hal praktis lainnya. Sebab, jika Anda melakukannya, pengaruhnya akan merembet ke mana-mana tanpa bisa dikendalikan. Contohnya; tidak dapat mengendalikan perasaan di tempat kerja, atau saat berhadapan dengan Anak.

6. Jangan membuat perubahan formal

Bila pasangan meninggalkan Anda, itu berarti Anda sekarang memiliki banyak waktu luang di akhir pekan. Jangan terlalu bersedih hati dengan mengurung diri di rumah. Berusahalah untuk tetap berpikir jernih supaya segalanya tetap terarah.

7. Legowo dan terus melangkah

Kadang Anda harus menerima kenyataan yang tak dapat dielakkan. Semakin cepat Anda menerima titik akhir suatu hubungan, semakin cepat pula Anda melepaskan diri dari persoalan tersebut.

8. Istirahat sejenak

Kadang, Anda perlu berhenti sejenak dengan bepergian satu dua hari ke suatu tempat untuk merenungkan kembali hubungan yang telah berakhir tersebut. Niscaya Anda akan menemukan banyak pelajaran yang bisa dipetik untuk langkah selanjutnya.

9. Buat daftar

Tulislah semua hal baik yang telah Anda lakukan bersama. Ingat, tidak satupun kebajikan tersebut yang lepas dari peran Anda. Rayakan hal-hal baik.

10. Anda tidak sendirian

Bacalah kisah-kisah perceraian, atau bagaimana orang lain mampu bangkit lagi usai perpisahan yang tidak terelakkan. Dengan demikian, Anda akan merasa bahwa orang lain juga pernah merasakan yang kini Anda alami. Karena itu Anda tidak sendirian. Sah-sah saja bila Anda mencari penghiburan dari kisah orang lain, yang pernah mengalami hal serupa.


SITI NORDIANA DILAMAR OLEH SEORANG USTAZ TERKENAL.ABANG BOCEY KECEWA.

SITI NORDIANA DILAMAR OLEH SEORANG USTAZ TERKENAL.ABANG BOCEY KECEWA.

"Setakat ini saya bahagia hidup sendiri sambil membesarkan anak tunggal saya, Mohd Rayyan Nakhaie yang kini berusia tujuh tahun. 

"Sejak kembali solo enam tahun lalu, belum terbuka hati untuk berkahwin lagi. Kawan-kawan memang suka mengusik dan saya tak ambil serius pun," ujar Siti Nordiana mengenai cerita dirisik seorang ustaz. 

Tambah Nana, dia memang ada terdengar daripada kawan-kawan yang ada seorang ustaz mahu melamarnya tetapi menganggap itu semua hanya gurauan. 

Nana mula menjadi perhatian ramai terutamanya lelaki apabila dia menyertai program Gegar vaganza 2 terbitan Astro. Malah sahamnya makin meningkat setelah dia terpilih ke final minggu lalu. 

Perwatakan lemah lembut dan senyuman yang manis membuat anak jati Negeri Sembilan itu menjadi idaman sebagai calon isteri. 



AKHIRNYA TERBONGKAR RAHSIA KEJAYAAN BISNES TONY FERNANDES MEMBANGUNKAN AIR ASIA.PATUT LA BERJAYA

AKHIRNYA TERBONGKAR RAHSIA KEJAYAAN BISNES TONY FERNANDES MEMBANGUNKAN AIR ASIA.PATUT LA BERJAYA

Pada tahun 2001, syarikat ini bernilai hanya RM1.00, dibebani hutang sebanyak RM40 juta, mempunyai hanya dua kapal terbang terpakai Boeing 737-300, terbang hanya ke satu destinasi, membawa 250,000 penumpang setahun dan mempunyai hanya 250 pekerja.

Namun selepas 9 tahun, AirAsia bernilai hampir RM 4 billion, mencatat keuntungan sebanyak RM549 juta, memiliki lebih 85 pesawat Airbus A320 dan A330, terbang terus melalui lebih 130 laluan perjalanan ke 70 destinasi seluruh dunia, menerbangkan lebih 20 juta orang penumpang setahun dan kini mempunyai lebih dari 8,000 orang pekerja di Malaysia, Thailand dan Indonesia.


Dan apa yang lebih menarik kini ia menjadi saingan syarikat penerbangan bertaraf antarabangsa utama lain yang telah lama beroperasi seperti Malaysia Airlines Sistem (MAS), Singapore Airlines (SIA) dan Cathay Pacific.

Apakah Resipi Kejayaan Tony Fernandes?

Ketika pengasasnya, Dato’ Seri Tony Fernandes, mengumumkan impiannya untuk melancarkan perkhidmatan penerbangan tambang rendah yang pertama di rantau ini, ramai yang memandang sinis dan tidak yakin dengan impiannya itu.

Tetapi selepas 9 tahun, beliau membuktikan bahawa tiada apa yang mustahil di dunia ini dan apa yang lebih menarik, modul perniagaan perkhidmatan tambang rendah AirAsia menjadi ikutan pesaing-pesaingnya seperti MAS yang menubuhkan Fireflyz, SIA yang menubuhkan Tiger Airways dan Qantas Airways yang menubuhkan Jetstar Airways.

Apakah rahsia kejayaan yang digunapakai oleh Dato’ Seri Tony Fernandes hingga berjaya meletakkan AirAsia di tahapnya sekarang? Adakah semata-mata hanya kerana tambangnya yang murah? Ataupun kerana daya penarik pramugari-pramugarinya yang beruniform merah?

Jawapannnya, tiada rahsia, yang ada hanyalah strategi bisnes yang tepat yang digunakan oleh AirAsia. Strategi bisnes AirAsia bukan sahaja terbatas pada strategi pemasaran dan poduk semata-mata tetapi ia mencakupi dari semua aspek termasuk pengurusan bisnes.

Para Pekerja Adalah Aset Syarikat

Antaranya pengurusan pasukan kerja yang berkesan. AirAsia menggelarkan pekerja-pekerjanya AllStars kerana bagi AirAsia faktor utama yang menyumbang kepada kejayaannya adalah peranan yang dimainkan oleh pekerja-pekerjanya.

Walau secanggih mana pun pesawat atau sistem pengkomputeran operasi yang digunakan oleh AirAsia ianya tidak akan bermakna apa-apa jika tiada pekerja yang menggerakkannya. Kerana itu AirAsia dengan bangganya menyatakan di dalam laman webnya seperti berikut :

“Our people are our GREATEST ASSET. They MAKE all the DIFFERENCES in the world. Our DRIVING FORCE has always been our people. From our humble beginnings to the present family size of 8,000 people, we stand UNITED and SHARE one common culture.”

Bagi melahirkan pasukan kerja yang berkesan, AirAsia bukan sahaja memberikan latihan yang sewajarnya kepada para pekerjanya malah AirAsia mengambil inisiatif menubuhkan Unit Budaya Korporat yang yang bertanggungjawab dalam menerapkan nilai dan amalan syarikat kepada semua pekerja.

Kos Bagi Setiap Tempat Duduk Hanya RM0.82!

Antara strategi yang lain adalah AirAsia memastikan pengurusan kos efektif. Ini kerana hanya dengan melalui pengurusan kos yang efektif sahaja yang akan membolehkan AirAsia terus menawarkan harga tambang penerbangan yang rendah pada pelanggan-pelanggannya.

Kecekapan pengurusan AirAsia dalam mengawal kos terbukti dengan pengiktirafannya sebagai penerbangan tambang murah yang mempunyai kos terendah di dunia iaitu USD0.24 (RM0.82) untuk setiap tempat duduk.

Membina Hubungan Dengan Rakyat Malaysia

Salah satu strategi bisnes AirAsia yang unik ialah membina hubungan dengan rakyat Malaysia. Setiap kejayaannya, kecil atau besar, bukan sahaja diraikan tetapi diwar-warkan sama ada di laman web mereka atau dihebahkan melalui media dan dipaparkan sebagai kejayaan rakyat Malaysia bersama bukannya hanya kejayaan AirAsia atau Dato’ Seri Tony Fernandes semata-mata.

Malah di dalam blognya, Dato’ Seri Tony sendiri menyatakan :

‘Sebagai sebuah negara, kita perlu percaya bahawa kita mampu melakukan apa sahaja. Kita mampu menjadi yang terbaik. Anak-anak kita perlu berhenti memandang tinggi kepada ikon dan individu dari negara luar seperti Manchester United, Ferrari dan Steve Jobs. Berhenti menganggap bahawa yang terbaik hanya datang dari luar negara. Kita perlu mula percaya bahawa sebagai rakyat Malaysia kita boleh. Kita boleh bersaing dan menjadi yang terbaik di dunia.’

Bagi mereka, kejayaan ini bukanlah kejayaan peribadi semata tetapi kejayaan yang mesti dikongsi bersama rakyat Malaysia kerana jenama AirAsia merupakan jenama Malaysia.

Impian Yang Dipandang Rendah Kini Terbang Tinggi

Apa yang menarik mengenai strategi-strategi bisnes AirAsia ini ialah ianya bersifat universal. Strategi-strategi tersebut bukan sahaja boleh digunakan oleh bisnes yang bersaiz besar malah juga yang bersaiz kecil dan baru hendak mula bertapak.

Dan dengan membuat rujukan kepada strategi bisnes yang telah terbukti berkesan seperti di atas, ia dapat membantu para pemilik bisnes meminimumkan risiko serta mengelakkan mereka mengulangi kesilapan yang telah dilakukan oleh mereka yang terdahulu terlibat dalam bisnes.


Wednesday, 13 April 2016

PATUT LA SEDAP SUARA!!INILAH BIODATA SEBENAR GADIS CANTK MENYANYI MENJADI VIRAL DI FACEBOOK SEJAK BEBERAPA HARI INI YANG RAMAI ORANG TIDAK TAHU.

PATUT LA SEDAP SUARA!!INILAH BIODATA SEBENAR GADIS CANTK MENYANYI MENJADI VIRAL DI FACEBOOK SEJAK BEBERAPA HARI INI YANG RAMAI ORANG TIDAK TAHU.

EKA SHARIF atau nama sebenar Nur Atiqah Bt Shariffudin merupakan bekas peserta program realiti tv  iaitu ekademi Fantasia musim ke9 AF(.Beliau juga merupakan model . Eka AF9 / Eka HANAROSE , 31st Oct 89. I am Singer, Model , Dancer (Entertainer).






PATUT LA CERAI!! AKHIRNYA BEKAS SUAMI BONGKAR SIKAP SYANIE YANG SEBENAR..TAK SANGKA SYANIE BERSIKAP MACAM TU.

PATUT LA CERAI!! AKHIRNYA BEKAS SUAMI BONGKAR SIKAP SYANIE YANG SEBENAR..TAK SANGKA SYANIE BERSIKAP MACAM TU.

Gara-gara bekas suami Syanie Hisham, memuat naik  status di Facebook peribadi miliknya dengan ‘In an Open Relationship’, ramai yang dapat menghidu masalah rumah tangga mereka. Bukan sahaja kecewa dengan bekas suami, Nadi Putera yang sepertinya membuka pekung di dada, tetapi terguris hati melihat komen-komen orang pada post tersebut.

“Semua cerita itu keluar bukan daripada mulut saya. Dia yang membuka pekung di dada dengan menulis status begitu. Saya masih lagi boleh bersabar, tetapi apabila ada orang yang tidak tahu hujung pangkal cerita tiba-tiba beri komen pedas, memang saya jadi hilang sabar. Itu yang buat saya tidak akan maafkan mereka. Semakin banyak mereka memberi komen yang tidak masuk akal, insya-Allah banyak pahala yang akan saya dapat.

Memang sukar bagi Syanie untuk menghalang orang daripada melemparkan kata-kata yang mengguris hatinya. Dia juga dengan nada sedih dan kecewa mengatakan tak akan memaafkan mereka yang memfitnah dirinya.

“Saya sedih sebenarnya apabila membaca komen-komen orang ramai yang tidak tahu duduk perkara sebenar, tetapi mahu tunjuk pandai. Mereka tahukah apa yang berlaku dalam rumah tangga saya?

“Tidak dinafikan ada kata-kata mereka itu mengguris hati saya yang telah terluka ini. Mereka sedar tak, komen-komen negatif yang dimuat naik itu dibaca oleh ribuan orang dan berapa banyak hati yang telah mereka lukai selain saya, memang saya tidak akan maafkan sampai akhirat insan-insan yang sesedap mulut mengutuk saya,”

Tidak mahu lagi mengeruhkan keadaan, Syanie diminta orang diberi ruang buat sementara waktu dan akan jelaskan perkara sebenar mungkin melalui Facebooknya. 



TAKZIAH!!! TERKINI KEADAAN MB KELANTAN DATUK AHMAD YAKOB SELEPAS DIMASUKKAN KE HOSPITAL

TAKZIAH!!! TERKINI KEADAAN MB KELANTAN DATUK AHMAD YAKOB SELEPAS DIMASUKKAN KE HOSPITAL

KOTA BHARU - Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob dimasukkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia Kubang Kerian (HUSM) hari ini setelah mengalami pendarahan di kepala.

Timbalan Mursyidul Am Pas itu kini berada dalam pemantauan pakar dan dijangka akan melakukan pembedahan kecil esok.

Setausaha Akhbarnya, Asri Daud berkata, keadaan Ahmad sedar sepenuhnya dan dalam keadaan stabil.

"Pihak Pejabat Menteri Besar Kelantan mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pihak yang prihatin dengan kesihatan YAB Ustaz Datuk  Menteri Besar.

"Sama-samalah berdoa agar beliau pulih seperti sediakala dan dapat berkhidmat sebagaimana biasa," katanya.

Difahamkan Ahmad menghadiri mesyuarat exco Kerajaan Kelantan hari ini, namun mengadu kurang sehat dan meminta untuk meninggalkan mesyuarat.

Beliau dimasukkan ke HUSM 11.30 pagi tadi.


UMAT ISLAM MESTI TAHU!! Inilah Makhluk yang Menghuni Bumi Sebelum Adam Menurut Al Quran.

UMAT ISLAM MESTI TAHU!! Inilah Makhluk yang Menghuni Bumi Sebelum Adam Menurut Al Quran.

Bumi tempat kita berpijak usianya sudah miliaran tahun. Sebelum akhirnya ditinggali manusia pertama yakni Adam, bumi menurut ahli tafsir sudah ditinggali oleh beberapa makhluk. Berkenaan dengan penciptaan Adam, mayoritas ulama Islam percaya bahawa Adam dan Hawa telah dicipta dengan lengkap di Surga. Mereka kemudiannya dihantar ke bumi usai memakan buah yang terlarang. Keturunan mereka mengisi populasi bumi dan memulai sejarah manusia.

Manurut ahli tafsir pada saat bumi berumur delapan ribu tahun, keadaanya masih kosong.Di sini sudah terdapat banyak biji sawi putih. Kemudian Allah SWT menciptakan seekor unggas yang bernama Tabirunnasar.

Allah SWT berfirman kepada-Nya : Hai unggas tabirunnasar, makanlah olehmu biji sawi itu. Apabila habis biji sawi itu, engkau akan kumatikan.

Sang unggas pun memakan biji-bijian itu. Namun, cara memakannya diatur: pertama, sehari satu biji yang dimakan. Setelah semakin berkurang, maka kini dimakannya hanya satu biji sebulan. Biji sawi itu semakin berkurang saja.

Oleh karena begitu takutnya terhadap kematian, maka sang unggas hanya memakan satu biji dalam setahun. Namun, akhirnya habislah biji-biji sawi itu. Tabirunnasar pun akhirnya mati.

Setelah kematian tersebut, Allah SWT menciptakan makhluk lain sebagai penghuni bumi, yaitu tujuh puluh orang laki-laki. Namun tidak semuanya langsung diciptakan, melainkan satu persatu Allah SWT menciptakannya. Apabila seorang meninggal, maka langsung diciptakan yang lain.

Masing-masing dari mereka berumur 70.000 tahun. Konon, setahun pada masa itu sama dengan seribu tahun pada masa sekarang. Tatkala telah mati tujuh puluh lelaki itu, kemudian Allah ciptakan Jin.
Allah berfirman :Dan Dia menciptakan jin dari nyala api. ( Q.S. 55 : 1 )

Sebagian dari jin-jin itu ada yang berkaki empat,berkaki dua, dan ada yang terbang. Kemudian Allah SWT mengutus salah satu seorang di antara mereka yang bernama Yusuf untuk memberikan pengajaran ilmu dan syariat agama.

Namun, jin-jin itu banyak yang mendustakan ajaran-ajaran tersebut yang menyebabkan Allah SWT mematikan semuanya. Penghuni bumi berikutnya adalah suatu makhluk yang berpasangan. Rupanya seperti binatang. Keluar dari dalam neraka.

Binatang itu pun beranak, dan anaknya dinamakan dengan AZAZIL. Setelah cukup besar, Azazil mulai melakukan peribadatan kepada Allah SWT seribu tahun lamanya. Setelah itu, Allah SWT mengangkatnya ke langit pertama.

Selama seribu tahun, di sini pun ia tekun beribadah. Allah SWT menganugerahkannya sayap yang terbuat dari manikan yang hijau. Dengan izin-Nya maka terbanglah ia ke langit kedua.

Seribu tahun lamanya pula ia beribadah. Demikianlah, pada tiap-tiap lapisan langit ia beribadah selama seribu tahun lamanya, hingga ke lapisan langit ketujuh.

Sementara itu, di bumi saat itu sudah ada penghuni lainnya, yaitu dari bangsa jin yang bernama JANNA. 70000 tahun lamanya hingga lahir anak cucunya. Kata ahli tafsir yang lain, delapan belas ribu tahun mendiami bumi yang kemudian menjadi sombong dan kufur.

Allah SWT pun mematikan janna. Sebagai gantinya adalah yang bernama BANUNAL JANNA. Ia mendiami bumi selama delapan belas ribu tahun lamanya. Ia juga dimatikan oleh Allah SWT.

Sementara itu, di atas langit sana, Azazil bersama para Malaikat masih khusyuk beribadah. Azazil menjadi penghulu para malaikat selama tujuh ribu tahun lamanya dalam beribadah. Hingga pada satu waktu, Azazil mengajukan suatu permohonan kepada Allah SWT, katanya :

Ya tuhanku,tujuh ribu tahun hamba-Mu ini berbuat kebaikan pada-Mu dalam tujuh lapis langit ini. Jikalau dianugerahkan oleh-Mu, hamba-Mu mohon hendak turun ke bawah ke langit keenam,berbuat kebaikan kepada-Mu.

Pergilah engkau ! tegas Allah SWT.

Turunlah Azazil atau iblis itu bersama tujuh ratus Malaikat pengiringnya ke langit keenam. Setelah merasa cukup, ia pun memohon izin lagi kepada Allah SWT agar diturunkan ke angit kelima. Di langit kelima pun ia memohon diturunkan ke langit yang di bawahnya, dan demikian seterusnya hingga sampai mereka di langit dunia.

Di langit dunia, Azazil atau iblis mengajukan suatu permohonan pula: Ya Tuhankum, hambamu hendak memohon turun ke bumi dengan para malaikat. Bahawasanya hamba-Mu hendak beribadah kepadamu di bumi itu.

Ya Tuhanku, betapa Bananul Janna telah banyak berbuat kerosakan di muka bumi. Anugerahkanlah atas hamba-Mu ini bersama para malaikat berbuat kebaikan ke hadirat-Mu di muka bumi itu.

Allah SWT pun mengabulkan permohonan Azazil itu. Diturunkanlah ia bersama tujuh ratus Malaikat yang mengiringnya untuk beribadah di muka bumi, setelah sebelumnya Banunal Janna dimatikan kerana banyak berbuat kerusakan.

Setelah delapan ribu tahun lamanya beribadah, Iblis mencoba mengemukakan ungkapan hatinya bahwa di muka bumi inilah ia begitu betahnya, dan tidak ada tempat lain yang membuatnya demikian betah.

Dan memohon agar selamanya ia berada di muka bumi untuk berbakti kepada Allah SWT. Sampai pada satu waktu, Allah SWT berkehendak menurunkan suatu keterangan kepada Azazil.

firmannya : Ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para Malaikat: Sesungguhnya Aku hendak menjadikan khalifah di muka bumi.(Q.S. 2: 30).

Mendengar firman tersebut, Iblis menjadi berduka, disebabkan dengkinya. Mereka (para Malaikat ) pun bertanya kepada Allah SWT mengenai siapa yang akan menjadi khalifah itu.

Adam namanya, jawab Allah SWT. Mereka berkata ,Mengapa Engkau hendak menjadikan (khalifah) di bumi itu orang yang akan membuat kerusakan padanya dan menumpahkan darah, padahal kami senantiasa bertasbih dengan memuji Engkau dan mensucikan Engkau.

Allah SWT berfirman : Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang engkau tidak ketahui.(Q.S. 2 :30)



TAKZIAH!! Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un..PELAKON TERKENAL LIA NATALIA TERLIBAT KEMALANGAN TERUK KETIKA MENJAYAKAN FILEM TERBARU BELIAU.

TAKZIAH!! Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un..PELAKON TERKENAL LIA NATALIA TERLIBAT KEMALANGAN TERUK KETIKA MENJAYAKAN FILEM TERBARU BELIAU.

KUALA LUMPUR: Pelakon Lia Natalia, 24, berkongsi detik cemas motosikal yang dinaikinya terbabas ketika menjayakan babak dalam filem Pinjamkan Hatiku karya Osman Ali.

 Pelakon kelahiran Tawau, Sabah itu menjelaskan, akibat insiden terbabit beliau dibawa ke hospital oleh pihak produksi dan dinasihatkan untuk berehat. Biarpun tidak mengalami kecederaan parah, namun Lia meminta semua pihak agar mendoakan keselamatan mereka sehingga tamat penggambaran. "Insiden berlaku sekelip mata yang membuatkan saya sendiri tergamam.

 Motosikal yang ditunggang oleh gandingan saya, Soular, terbabas secara tiba-tiba ketika melakonkan adegan menaiki bukit. Nasib baik beliau tidak panik dan menolak motosikal ke bahagian kanan. "Kenderaan yang saya naiki menjadi berat dan sukar untuk bergerak. Padahal kami sudah beberapa kali menjalani babak itu dan tidak berdepan sebarang masalah. 

"Alhamdulillah, saya hanya mengalami kecederaan kecil pada bahagian siku kerana cuba mengelakkan kepala daripada terhentak ke tanah. Kejadian itu membuatkan seluruh produksi panik dan bergegas membawa kami ke klinik. Mereka turut menyarankan kami dibawa ke hospital bagi menjalani pemeriksaan lanjut," katanya kepada BH Online. Lia berkata, mengambil pendekatan tidak menyalahkan mana-mana pihak berhubung insiden terbabit, 

namun dirinya memilih untuk lebih berhati-hati pada masa akan datang. Sebelum ini, beberapa insiden lain turut dikatakan menimpa pelakon dan kru filem berkenaan. "Saya tidak menyalahkan sesiapa kerana ia memang perkara yang sudah hendak terjadi. Mungkin saya perlu mengambil langkah lebih berhati-hati pada masa akan datang bagi mengelakkan sebarang kejadian tidak diingini. "Ayda juga turut tidak terkecuali berdepan cabaran apabila mukanya luka terkena lalang dan buluh," kata Lia.



KISAH ISTERI DIKEJUTKAN SUAMI PADA PUKUL 3.00 PAGI UNTUK MANDI WAJIB YANG SANGAT ANEH

KISAH ISTERI DIKEJUTKAN SUAMI PADA PUKUL 3.00 PAGI UNTUK MANDI WAJIB YANG SANGAT ANEH

Alkisahnya pukul 3 pagi

Aku sedang tidur dan dia kejutkan aku lalu berkata.

'Period dah habis? Saya rasa dah macam lama sangat ni telekung awak tu tak bergerak'

Aku diam. Harini hari keenam. kata aku dalam hati.

'Harini hari last kot. Baru tadi saya check darah dah kering (pukul 1 pagi). Esok pagi saya mandi wajib. Nak mandi tengah malam sejuk la awak'

'Bangun mandi wajib sekarang! Kenapa nak tunggu pagi esok?? Habis awak nak tinggal Isyak padahal awak dah boleh sembahyang?'

Aku diam.

'Awak ni buat mudah je dengan sembahyang. Saya perasan orang perempuan ni suka tangguh mandi wajib, padahal mandi wajib tak sampai 10 minit pun'

'Sejuk la awak'. Jawab aku.

'Ok kejap'

Dia keluar bilik dan ke ruang tamu. Dan dia masuk bersama lighter.

'Awak tak tahan sejuk? Ok. Tapi kalau api awak sanggup tahan, awak takyah mandi wajib. Kalau awak boleh tahan api maknanya awak boleh tahan api neraka sekali' Kata dia sambil cuba menyalakan api dan acah untuk bakar lengan aku.

Aku mengelak. Tapi aku diam lagi.

'Aten, awak tahu tak yg saya tanggung dosa awak? Saya taknak bila kaki saya dah selangkah boleh masuk syurga tiba tiba Allah panggil saya dan kata 'wooii Ameq, ang nak pi mana? Ni bini ang lagu mana pulak? Ang ada tegur dia suh sembahyang bila masuk waktu, suh baca quran, jaga aurat... meh sini meh sini, ang kena bertanggungjawab atas dosa bini ang pulak'..

'Saya taknak sebab awak saya masuk neraka sekali aten. Kesian la kat saya aten. Jangan buat saya macamni. Kalau awak sayang saya, awak pi mandi wajib dan sembahyang Isyak.'

'Lagi satu, awak kan tahu saya ni busy kerja siang malam, kadang kadang tak sempat nak baca quran, apasalahnya awak wakilkan saya baca quran. Nabi kata sorang sahaja dalam rumah tu ada orang yang baca quran, insyaallah seluruh keluarga tu akan terhindar dari fitnah dajjal.'

Hmm aku diam lagi. Aku tak sentiasa istiqamah baca quran. Selalu on off baca quran. Sepatutnya tiap tiap hari kan?

Dia datang dan belai lembut rambut aku.

'Awak selalu kata kenapa kita tak dapat anak lagi. Awak selalu nak mempertikaikan perancangan Allah. Aten, Allah nak kita bersabar. Allah nak kita sembah dan merayu pada dia. Cuba la sembahyang awal dan jangan lambat, sembahyang biar kusyuk, lepas sembahyang berdoa pada allah dan baca quran. Saya tengok awak lepas sembahyang kadang kadang tak sempat baca doa dah terus bangun. Macamana Allah nak bagi anak?'

Aku mula bertanya.

'Bukan saya nak pertikai. Tapi ni satu persoalan. Kenapa ada orang yang tak sembahyang, tak berpuasa, tak baca quran, tak menutup aurat boleh mengandung dan senang dapat anak?'

'Ni jawapan saya. Dia mungkin diberi anak yang cepat, tapi dia tetap akan ada dugaannya, bila besar anak anak dia tak dengar cakap, degil dan bermasalah. Orang kata ada anak ni best, tapi anak la dugaan paling terbesar dan sebab anak jugak kita boleh masuk neraka kalau kita tak pandai membimbing dan kalau kita tak berubah jadi ibu bapa yang baik dari segi agama'

'Walaupun dia memang dah cukup baik Allah tetap bagi dugaan. Cuba tengok ada yang dapat anak dari kecil lagi menghidap penyakit perlukan duit puluhan ratusan ribu, ada yang dapat anak tak cukup sifat. Tu semua dugaan dan ujian dari Allah'

'Orang yang takde anak ada dugaannya, orang yang ada anak dugaannya juga. Allah akan menduga semua orang. Sebab tu saya selalu kata baca doa baca quran, bila allah rasa kita dah cukup baik, allah akan bagi anak pada kita sebab allah tahu kita dah cukup layak untuk jadi ibu bapa yang baik untuk anak anak kita nanti. Saya tak suka awak mempertikai perancangan Allah. Awak tahu tak perancangan Allah adalah sebaik baik perancangan manusia'.

Aku menangis. Aku bersyukur ada suami yang selalu support dan selalu nasihatkan aku. Tak pernah nak salahkan aku dan dia selalu kata ini ujian dari Allah.

'Dah bangun pergi mandi wajib'.


SAYU!!! INILAH Cerita Sebenar Student Tahun Akhir Hilang Beg dan Ditinggalkan Pemandu Bas Ekspress Tepi Highway.Memang Tak Berhati Perut Pemandu Bas ni

SAYU!!! INILAH Cerita Sebenar Student Tahun Akhir Hilang Beg dan
Ditinggalkan Pemandu Bas Ekspress Tepi Highway.Memang Tak Berhati Perut Pemandu Bas ni

IPOH – Seorang penumpang bas ekpress terpaksa berputih mata apabila barang-barang berharga miliknya hilang akibat kecuaian pemandu bas, selain ditinggalkan di tepi lebuh raya utara selatan.


“Sesiapa yang terjumpa bagpack berwarna biru seperti dalam gambar, lokasi sekitar perjalanan dari Terminal Amanjaya Ipoh, Perak, minta tolong sangat-sangat, pulangkan beg itu,” rayu Izzahton Auni, rakan kepada pemilik beg berkenaan.

Difahamkan, terdapat barang-barang berharga dalam beg tersebut seperti, laptop, kunci kereta, kunci rumah, kad matrik pelajar dan pakaian.


“Laptop itu penting sebab kawan saya ini merupakan pelajar tahun akhir. Dalam laptop itu ada banyak dokumen penting antaranya research,” katanya.


Menurut Izzahton, rakannya telah ditinggalkan oleh pemandu bas Ekspress Kesatuan di tepi jalan lebuh raya utara selatan, dalam perjalanan pulang ke Dungun pada jam 9 malam, lewat 30 minit dari waktu yang telah dijadualkan, semalam.


“Masa baru nak masuk highway, pemandu bas baru perasan yang pintu tempat letak barang, terbuka. Dia tengok melalui side mirror.


“Setelah memberhentikan bas di tepi jalan, bagpack kawan saya sudah tiada. Aapa yang berlaku adalah kecuaian pihak syarikat bas ekspress yang tidak memeriksa pintu tempat letak barang tertutup rapat dan semuanya okay.


“Kesudahannya? Kawan saya ditinggalkan di tepi lebuh raya. Kawan saya tak nak naik selagi bagpack dia tidak ditemui. Pemandu bas pula nak teruskan perjalanan kerana penumpang yang lain nak balik. Nampak sangat pemandu bas tak bertanggungjawab,” jelasnya.


Justeru, Izzahton meminta orang ramai yang menemui bagpack berkenaan menghubungi mereka di talian 011-37183704 (Khairi), 017-5119451 (Mira) atau 011-31244132 (Auni). – PIXEL MEDIA




Tuesday, 12 April 2016

ALLAHUAKBAR!! PAUS YOHANES II MASUK ISLAM TELAH MENGEJUTKAN SATU DUNIA !!!

ALLAHUAKBAR!! PAUS YOHANES II MASUK ISLAM TELAH MENGEJUTKAN  SATU DUNIA !!!

Walaupun, paling tidak hingga hari ini, berita Paus masuk Islam belum bisa dipastikan 100%, tapi magnet itu sangat kuat. Berita mundurnya Paus dan masuk Islamnya akan menjadi BERITA TERBESAR ABAD INI!! banyak isu yang menyebutkan ia mundur dari Vatikan, Ini memang cukup Mengejutkan buat kaum Katolik pada khususnya, Paus Yohanes II, atau yang akrab di panggil Sri Paus, pimpinan umat katholik sedunia lakukan pidato resmi Vatikan pada dunia internasional tentang sikap resminya pada perseteruan berdarah Israel-Palestina di Timur Tengah yang kembali memanas akhir-akhir ini. Tetapi apa yang lalu dikatakannya di depan beberapa ribu umat katholik itu nyatanya betul-betul adalah momen yang begitu mengagetkan! Bahkan juga bisa disebutkan sebagai " berita bombastis era ini ". Seperti petir di siang bolong, pada jam 17. 00 saat setempat, Sri Paus menginformasikan pada semua dunia kalau sejak saat itu, detik itu, beliau menyebutkan dianya masuk kedalam agama Islam.

Karena sangat mengagetkannya pengumuman itu, 16 orang diantara beberapa ribu umat yang dengarkan pidato segera Sri Paus, segera dilarikan ke tempat tinggal sakit lantaran memperoleh serangan jantung mendadak. Cuma 5 nyawa diantara mereka yang sukses diselamatkan. Saat Sri Paus menyampaikan sikapnya dalam pidato tanpa ada teksnya itu, semuanya umat terlihat demikian serius dengarkan. Sebagian pimpinan Vatikan terlihat seperti tidaklah terlalu kaget, bahkan juga sebagian diantara mereka yang dengarkan pidato Sri Paus itu tengah memegang suatu hal.

Mungkin saja banyak umat katholik dihadapan Sri Paus yang heran dengan benda apa yang dipegang oleh sebagian Kardinal serta pimpinan Vatikan itu. Nyatanya mereka tengah memegang tasbih, sembari mulutnya tampak seperti tengah membacakan ayat-ayat. Nyatanya beberapa pimpinan serta pengurus Vatikan semuanya sudah mengetahui kalau sejak sebagian bln. paling akhir, Sri Paus bahkan juga telah mulai lakukan sholat serta puasa. Serta itu juga dikerjakan berbarengan dengan mereka semua.

Berikut sedetailnya pidato Sri Paus itu, yang sesudah jadi mu'allaf, namanya sudah beralih jadi Ahmad Sri Paus (agar umatnya tidaklah terlalu kaget, jadi Ahmad Sri Paus tak mengatakan salam sebelumnya mengawali pidatonya) :

" Yang terhormat umatku, yang ada dalam Kasih Tuhan. Hari ini yaitu hari minggu yang cerah. Maksud saya berdiri di podium ini tidak


lain yaitu untuk bikin pengumuman utama yang perlu saya umumkan ke semua penjuru dunia sekarang ini juga. Yang mana menurut saya, makin saya tutup-tutupi apa yang menginginkan saya kemukakan itu, malah bakal makin tak baik. Ini semuanya terkait dengan pilihan jiwa serta hati nurani saya. Telah sepanjang beberapa puluh th. kalian semuanya tahu kalau saya yaitu seseorang pemeluk agama katholik yang ta'at. Bahkan juga saya yaitu pemimpin umat katholik di semua dunia, sekalian sebagai wakil Tuhan didunia ini, atau Ficarius Filii Dei. Saya mewakili masalah Allah untuk dunia ini, memberi amnesti, abolisi serta grasi atas ummat manusia yang berdosa dengan mandat seutuhnya dari Allah ".

" Tetapi mulai saat ini saya tidak dapat berdusta lagi. Sebenarnya mulai sejak beberapa puluh th. lantas, saya telah tidak yakini lagi kebenaran dari agama katholik ini. Lantaran makin saya memahami alkitab, makin terang juga beberapa kekeliruan yang saya dapatkan dalam kitab ini. Jadi itu, saya berupaya membandingkannya dengan kitab-kitab suci yang lain. Dengan kitab injilnya kristen protestant, jadi makin rusak. Dengan kitab wedhanya umat hindhu, tuhannya ada juga 3. Barulah saat saya mulai membaca Al'Qur'anul Karim, saya ketahui apa yang sampai kini sebenarnya saya mencarinya. "

(Beberapa ribu umat yang ada dihadapan Sri Paus terlihat bingung serta sama-sama bertanya-tanya). Lalu Sri Paus meneruskan ucapannya :

" Namun saat itu saya masihlah takut dengan ancaman yang mungkin saja saya terima bila saya nekat keluar dari agama katholik. Tetapi saat ini saya berani memutuskan utama ini. Saya tidak bakal takut lagi pada ancaman pembunuhan yang mungkin saja bakal selekasnya saya hadapi. Saya cuma menginginkan hidup tenang, terlebih jiwa spiritual saya. Saya begitu berhadap supaya umat agama kristen, kristen apa pun itu, tidak bakal membunuh saya cuma lantaran pilihan hidup pribadi saya ini. Saya telah tua, telah udzur. Bahkan juga badan saya juga telah bongkok. "

(Hingga disini, sebagian umat terlihat mulai menitikkan air mata lantaran terharu).

" Saya yakin Allah itu satu. Serta saya juga yakin kalau Nabi Muhammad itu yaitu utusan-Nya. Asyhadu Allaaa ilaaa ha illallaaah, wa asyhaduannaaa muhammadur rasullullaaaah (Ahmad Sri Paus mengatakannya dengan terbata-bata). Saya ketahui konskwensi serta mungkin saja reaksi dari umat kristen di semua dunia bila saya lakukan pengumuman ini. Namun saya sangat terpaksa mengerjakannya, minimum untuk diri saya sendiri. Saya cemas bakal kehidupan saya di akhirat kelak apabila tetaplah ada dalam jeratan kekafiran. "


KISAH BENAR!! Si Anak Temukan Kamar Rahsia Orang Tuanya, Dan Isinya Ternyata Amat "Mengejutkan"..

KISAH BENAR!! Si Anak Temukan Kamar Rahsia Orang Tuanya, Dan Isinya Ternyata  Amat "Mengejutkan"..

Karena Elvecio merasa sudah lama tidak mengunjungi rumah masa kecilnya, akhirnya ia pun memutuskan untuk kembali ke rumah tersebut karena rasa rindunya kepada rumah tempat ia bermain pada waktu kecil tersebut.

Sesampai di sana Elvecio pun langsung menelusuri di setiap tempat dan ruang di dalam rumahnya. Ia memperhatikan setiap ruangan yang ia masuk sambil mengenang masa kecil yang bahagia baginya.

tak pernah menceritakan atau memberitahu jika ada ruangan rahasia milik mereka yang terletak di kamar mereka.

Karena rasa penasaran dengan isi dari ruangan rahasia tersebut, akhirnya Elvecio pun segera masuk dan melihat ada beberapa bunker dan lemari besi yang tidak ia ketahui apa isinya.

Namun, saat asyik bernostalgia, ia pun melihat sebuah ruangan yang tak pernah ia tahu selama tinggal di rumah tersebut dan sampai sekarang

Ruangan tersebut berada didalam kamar orangtuanya. Orangtuanya pun

tak pernah menceritakan atau memberitahu jika ada ruangan rahasia milik mereka yang terletak di kamar mereka.

Karena rasa penasaran dengan isi dari ruangan rahasia tersebut, akhirnya Elvecio pun segera masuk dan melihat ada beberapa bunker dan lemari besi yang tidak ia ketahui apa isinya.

tak pernah menceritakan atau memberitahu jika ada ruangan rahasia milik mereka yang terletak di kamar mereka.

Karena rasa penasaran dengan isi dari ruangan rahasia tersebut, akhirnya Elvecio pun segera masuk dan melihat ada beberapa bunker dan lemari besi yang tidak ia ketahui apa isinya.
Selain itu ada juga sejumlah pintu dan satu diantar pintu telah dikunci dengan gembok besar. Lalu, ada juga sebuah dinding berlubang yang dilapisi kayu tipis.

Elvecio sendiri mengaku bingung dengan ruangan tersebut, kenapa orangtuanya membuat ruangan yang aneh dan sangat rahasia tersebut.

Rasa penasaran pun semakin besar dalam dirinya setelah memasuki ruangan itu. Terutama pada salah satu pintu yang digembok dengan gembok besar itu. Lalu, ia juga penasaran dengan maksud kedua orangtuanya dengan membangun dinding berlubang yang dilapisi kayu tipis tersebut.

Elvecio pun berpikir ada sesuatu yang disembunyikan oleh kedua orangtuanya di ruangan rahasia itu. Ia pun ingin pulang untuk menanyakan kepada kedua orangtuanya tentang kamar rahasia tersebut.


COMEL SANGAT!! EKSKLUSIF FOTO TERKINI 6PASANGAN ANAK KEMBAR ARTIS MALAYSIA PASTI MEMBUATKAN KORANG CEMBURU.

COMEL SANGAT!! EKSKLUSIF FOTO TERKINI  6PASANGAN ANAK KEMBAR ARTIS MALAYSIA PASTI MEMBUATKAN KORANG CEMBURU.








Pelan Insurans Prudential BSN Takaful – Pengenalan
Sejak takaful dilancarkan di Malaysia pada tahun 80-an, ramai warga Malaysia terutama umat Islam mula mengambil perhatian akan kepentingan takaful dan mula mempertimbangkan pelan insurans Prudential BSN Takaful antara pelbagai produk insurans dan takaful yang ada di pasaran.

Prudential BSN Takaful Berhad, anak syarikat Prudential yang bertanggungjawab mengendalikan sektor takaful telah mendapat sambutan hangat dari pasaran Melayu Islam, dan saya percaya result sebegini dapat dicapai disebabkan 3 perkara:

Produk yang berkualiti dengan harga berpatutan – Mari saya jelaskan. Banyak produk insurans/takaful di luar sana yang menjanjikan bulan dan bintang dengan hanya Rm30/bulan. Dan ramai yang rambang mata melihatkan harga yang murah. Tetapi jika tuan/puan fikirkan, bukankah tujuan insurans ni adalah untuk perlindungan? Apa guna pelan yang murah jika perlindungan yang diberikan terhad ataupun bila masa claim, company hilang entah ke mana.


Agen yang professional dan berdedikasi – Saya dah jumpa ramai klien yang ambil insurans melalui telefon, call center yang menelefon tak kira masa, dan mempromosikan pelan-pelan murah RM30-RM50 sahaja sebulan. Masalahnya, bila sesuatu terjadi, siapa yang boleh dihubungi? Sudah tentu pekerja call center itu bukan agent insurans,

 tak pernah ambil exam takaful, dan tidak memiliki lesen untuk menjual insurans. Bila sudah terlambat, baru cari agent bertauliah. Jangan macam tu. Agent Prudential semua perlua mengambil peperiksaan, perlu mencapai minimum target setahun, dan perlu sentiasa menjalani kursus untuk memantapkan ilmu dan kemahiran.


AKHIRNYA TERBONGKAR!!! Pengakuan Berani Mati Neelofa Bergelar Isteri Ketiga Bekas Menteri...

AKHIRNYA TERBONGKAR!!! Pengakuan Berani Mati Neelofa Bergelar Isteri Ketiga Bekas Menteri...

Heboh ketika ini diperkatakan di media sosial, artis dan usahawan jelita Neelofa sudah sah menjadi isteri ketiga kepada bekas menteri Kementerian Kemajuan Luar Bandar Dan Wilayah, Dato Seri Shafie Afdal.

Setakat ini belum Neelofa belum mengeluarkan apa-apa kenyataan rasmi berhubung isu, ini namun daripada komen-komen di instagram miliknya dapat disimpulkan bahawa cerita ini lebih kepada cakap-cakap kosong pihak yang mencari publisiti murahan.

Hmmm... adatlah bila berada dalam dunia artis kan. Apa pun, Neelofa memang antara usahawan yang semakin berjaya dari hari ke hari.. Dalam banyak-banyak artis yang melibatkan diri dalam bidang perniagaan, Lofa antara artis yang paling terkenal dengan mengeluarkan satu jenama tudungnya sendiri iaitu Neelofar Hijab..

Laporan daripada BBC, penjualan tudung jenama Neelofar yang dikeluarkan oleh pelakon dan pengacara jelita tanah air itu telah mencecah RM50 Juta iaitu dua kali ganda dari jangkaannya.

Jenama tudungnya yang mempunyai hampir 700 pengedar sah termasuk di Brunei, London, Singapura, Australia, Amerika Syarikat dan Belanda tidak dapat menghalang dirinya dari dikatakan sebagai isteri ketiga orang kenamaan.

Tetapi, orang tak semudahnya terus percaya dengan gosip itu.. Iyerlah, kalau Lofa dah kahwin dengan VVIP sekalipun.. Takkan Lofa nak jadi isteri nombor tiga? Dia pun dah boleh dikategorikan sebagai seorang jutawan dan rasanya Lofa dah tak perlu nak cari seorang VVIP untuk tumpang kekayaan dengan menjadi isteri ketiga..

Biasalah tu manusia, tak boleh nak tengok orang senang sikit.. Ada saja fitnah yang mahu disebarkan untuk menjatuhkan kejayaan orang lain.


MASIH ANDA INGAT GADIS KEMALANGAN LAMBORGHINI INI?? 8 FOTO TERKINI NORAHLIYA YANG SANGAT MENGEJUTKAN.

MASIH ANDA INGAT GADIS KEMALANGAN LAMBORGHINI INI?? 8 FOTO TERKINI NORAHLIYA YANG SANGAT MENGEJUTKAN.

Identiti Nofarahliya Dan Pemilik Kereta Mewah Lamborghini Yang Kemalangan | Seorang wanita dan majikannya cedera selepas kereta mewah Lamborghini yang dinaiki terbabas di KM234.5 Lebuhraya Pantai Timur di Kuantan petang tadi.

Ketua Trafik Pahang, Superintendan Mohd Nor Yusof Ali menyatakan kemalangan terjadi sekitar pukul 2.45 petang semasa hujan renyai semasa mereka dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kuantan.

Kereta tersebut dipandu oleh seorang wanita iaitu Norfarahliya Daud dan dinaiki majikannya Datuk Lawrence Ng Teck Hoong.

“Sebaik tiba di tempat kejadian, kereta mewah itu dipercayai hilang kawalan ketika mahu cuba mengelak daripada seekor binatang yang sedang melintas jalan.



“Ia menyebabkan kenderaan itu terbabas ke kanan jalan, berpusing serta melanggar besi penghadang laluan tengah jalan,” katanya.

Mangsa yang berasal dari Selangor dan Kuala Lumpur mengalami cedera ringan dan mendapatkan rawatan di sebuah klinik yang berhampiran dengan tempat kejadian.